AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #41 Del Skrevet 13. mai 2012 Dessuten; jeg forstår heller ikke disse som MÅ bruke ytringsfriheten til å komme med vitser som ingen synes er spesielt morsomme, Nå rakk den jo å få to plusser på mindre enn ti minutter, så vet ikke helt, jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittycat Skrevet 13. mai 2012 #42 Del Skrevet 13. mai 2012 Å fy faen, jeg har ikke lest alt her, men at det er et spm i det hele tatt?! har ikke vært ett år siden enda og artikler om ABB bare fortsetter. Om det i det hele tatt skulle være tid for vitser om Utøya er det ikke noe vi burde bestemme oss for nå eller egentlig tenke på. Patetisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2012 #43 Del Skrevet 13. mai 2012 Jeg har mistet flere nære venner på utøya, og jeg synes IKKE det er morsomt og forstår heller ikke hvordan noen kan finne noe av det som skjedde 22 juli morsomt. Ungdom som kjemper for livet er ikke og vil aldri bli morsomt. Og hva så om du fikk noen plusser på vitsen din ? det vil alltid finnes mennesker som ikke vet hva respekt og menneskeverd er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2012 #44 Del Skrevet 13. mai 2012 For meg er det ikke viktig å kunne vitse om det. For meg er ytringsfrihet viktig, noe som ser ut til å være glemt etter 22. juli. Dette er vel for eksempel kjempemorsomt? http://nrk.no/227/dag-for-dag/ingvild-skal-mote-breivik-i-retten-1.8134620 Tviler på at du har forstått alvoret i dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #45 Del Skrevet 13. mai 2012 Dette er vel for eksempel kjempemorsomt? http://nrk.no/227/dag-for-dag/ingvild-skal-mote-breivik-i-retten-1.8134620 Tviler på at du har forstått alvoret i dette Er nekrofili medfødt eller kan det utvikles mon tro? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2012 #46 Del Skrevet 13. mai 2012 Er nekrofili medfødt eller kan det utvikles mon tro? Du trenger hjelp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 13. mai 2012 #47 Del Skrevet 13. mai 2012 Men ikke til å systematisk tie meningsmotstandere og hindre dem i å snakke på et offentlig forum. Om du skal ri kjepphester, kunne du kanskje valgt en annen en retten til å dra vitser om Utøya. Det er bare så lavmål. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 13. mai 2012 #48 Del Skrevet 13. mai 2012 Er nekrofili medfødt eller kan det utvikles mon tro? Det hadde vært bedre for deg om du utviklet litt IQ. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 13. mai 2012 #49 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Her kan man jo undres over hva som egentlig feiler folk. Det finnes vitser om seksuelle overgrep mot barn og såkalte dead-baby jokes, og nå sitter noen idioter å skriver vitser om Utøya også. Det må jo skje, siden noen folk er så forbanna psycho. Dette kommer aldri til å bli morsomt. Selv synes jeg ikke jøde-vitser er morsomme heller. Usmakelig og ikke moro. Endret 13. mai 2012 av HunterLady 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 13. mai 2012 #50 Del Skrevet 13. mai 2012 Med tiden så vil vi garantert dukke opp vitser om utøya og 22/7 også, på samme måte som det finnes vitser om utallige andre tragedier og betente tema. Politisk korrekt vil det aldri bli. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 13. mai 2012 #51 Del Skrevet 13. mai 2012 Så bildet mitt var støtende? Da fikk vi svaret, kjære KG-ere. Det ER forbudt å vitse om Utøya. Men på den annen side har vi da aldri hatt lov til å være mot strømmen her. Jeg ble kneblet på at jeg skrev at jeg syns Utøya-vitser er morsomme, selv om de er stygge. Nå har jeg lært at på KG er det ok å vitse om 2. verdenskrig, men ikke Utøya. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #52 Del Skrevet 13. mai 2012 Det er vel en stor forskjell å vitse om fæle hendelser i en privat setting, der man kjenner alle og vet at ingen er personlig berørt. Helt anderledes blir det når profesjonelle komikere eller humorprogrammer eller show, fremfører slike vitser offentlig. I sistnevnte tilfelle syns jeg faktiskt slike grusomme hendelser er ikke er foreldet og kan fleipes med, så lenge direkte etterkommere av de som var direkte berørt er gått bort. Når alle overlevende etter 2. verdenskrig er døde, vil det f.eks. være fortsatt mange barn av disse som har fått fortalt foreldrenes egen historie og sett hvordan dette kan ha ødelagt foreldrenes helse og liv. Derfor er det ikke ok å vitse om dette. Holocaust i seg selv hadde så enorme dimensjoner og eksponerte så mye systematisert ondskap at det er vanskelig å skjønne hvordan noen ønsker å vitse om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 13. mai 2012 #53 Del Skrevet 13. mai 2012 Jeg hadde aldri hørt en Utøya-vits før jeg leste den om svømmeknappen i denne tråden. Og ja, jeg flirte litt. Ikke fordi jeg ikke synes at det som skjedde er grusomt, og ikke fordi jeg mangler empati. Men jeg ser verdien i svart humor/galgenhumor. Man kan le av det meste så lenge alle man ler med er fullstendig klar over hva man egentlig mener. Man ser an sitt publikum. 22. juli og Utøya er fremdeles et veldig sårt punkt for mange, meg selv inkludert, så naturligvis skal man trå ytterst forsiktig når man prøver å spøke om det som skjedde. Det betyr ikke at det automatisk er helt feil å dra en Utøya-vits. Hadde en som er personlig berørt vitset om hendelsen hadde jeg nok fint kunne ledd en del. Hadde en jeg ikke kjente så godt og ikke visste hvor jeg hadde vitset om hendelsen, hadde jeg fort blitt ubekvem og fornærmet. Nå skal jeg også innrømme at jeg synes blant annet såkalte «dead baby jokes» også kan være utrolig morsomme. Men jeg forstår at noen synes de er fæle. Det er helt greit, man har forskjellig humor. Det som derimot ikke er greit er når de som ikke ler av svarte vitser skal svartmale oss som ler av dem - blant annet ved å ymte frempå om at vi mangler empati eller trenger psykisk hjelp. Det blir for dumt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HS Skrevet 13. mai 2012 #54 Del Skrevet 13. mai 2012 De av dem som har gitt uttrykk for at det er litt OK å vitse med slike ting, mangler etter mitt syn empati. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #55 Del Skrevet 13. mai 2012 For meg er det ikke viktig å kunne vitse om det. For meg er ytringsfrihet viktig, noe som ser ut til å være glemt etter 22. juli. Det er sånne som deg som fortjener å oppleve noe vondt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 13. mai 2012 #56 Del Skrevet 13. mai 2012 Det er sånne som deg som fortjener å oppleve noe vondt. Skam deg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #57 Del Skrevet 13. mai 2012 Det er sånne som deg som fortjener å oppleve noe vondt. Fordi jeg er tilhenger av ytringsfriheten? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 13. mai 2012 #58 Del Skrevet 13. mai 2012 Her kan man jo undres over hva som egentlig feiler folk. Det finnes vitser om seksuelle overgrep mot barn og såkalte dead-baby jokes, og nå sitter noen idioter å skriver vitser om Utøya også. Det må jo skje, siden noen folk er så forbanna psycho. Helt enig. Til og med svensker vitser folk med. Det blir å dra det for langt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 13. mai 2012 #59 Del Skrevet 13. mai 2012 Alle barna døde unntatt Anders B. Han må sitte i fengsel til 2083 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #60 Del Skrevet 13. mai 2012 Hadde en person slått en vits om utøya i mitt nærvær hadde jeg mistet respekten for den personen. Det forteller svært mye om en person og jeg vil ikke ha noe å gjøre med en slik ubetenksom person som sier så lite gjennomtenkte ting, som viser mangel på forståelse for andres sorg. Jeg er ikke selv personlig berørt av dette og er ikke en AUF'er, men jeg hadde reagert på dette og respekten for den personen hadde forsvunnet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå