Gå til innhold

Utøya vitser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mener dere det fortsatt er for tidlig å lage vitser om det forferdelige som skjedde på utøya? Når bør eventuellt grensen settes? Hva mener dere?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har det kommet vitser om Utøya? Visste ikke at det fantes ... O_o

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Jeg mener at galgehumor er greit. Spesielt for pårørende :) hadde det selv for et år siden. Noen trenger den humoren for å få det på avstand.

Ellers synes jeg det er for tidlig ja. Prøv igjen om 5-6 år. Rettsaken er jo ikke ferdig en gang og dere tenker på vitser?

Endret av Nuppdupp
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes hvertfall det må gå et år!! Synes du skal vise respekt for de pårørende og heller vente til høsten med sånne vitser...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kommer aldri til å være på sin plass, hvordan hadde du reagert om det var lillesøstra di som var drept også dro folk vitser om det på fest??

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

lagde folk vitser av konsentrasjonsleiren også da? og tsunamien?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest notetur nomen

Mener dere det fortsatt er for tidlig å lage vitser om det forferdelige som skjedde på utøya? Når bør eventuellt grensen settes? Hva mener dere?

At du sa HVA?

Er Utøya MORSOMT?

Syke menneske.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indra

Jeg likte den om at aldri har så mange aufere tatt svømmeknappen samtidig, men jeg mener også at humoren rundt Utøya er litt forbeholdt de berørte i en lang stund til.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr på byen fortalte en alle-barna utøya vits, kun noen få uker etter 22 juli. Heldigvis ble han buet bort. Douchebag.

Den kom så brått og uventet, at noen faktisk brøt ut i en sjokkert, kort latter, slo seg for munnen og gikk med store øyne skamfulle vekk. Ble en merkelig stemning etter det ja.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

skjønner ikke at folk kan vitse om dette Jeg klarer så vidt å lese om den saken uten å gråte..... uff.. enkelte ting er IKKE MORSOMME! Syntes ikke det ok å le om tsunamien, eller konsentrasjonsleir heller.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først er folk betatt av Breivik, og nå lager de vitser om Utøya? Hva er galt med folk? Jeg hadde aldri klart å le av en Utøyavits. Det finnes ingenting morsomt ved det som skjedde, og å lage vitser om det er respektløst og provoserende. Og det kommer fra en som ler mer enn de fleste.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først er folk betatt av Breivik, og nå lager de vitser om Utøya? Hva er galt med folk? Jeg hadde aldri klart å le av en Utøyavits. Det finnes ingenting morsomt ved det som skjedde, og å lage vitser om det er respektløst og provoserende. Og det kommer fra en som ler mer enn de fleste.

Enig med deg. Jeg finner ingen humor i det, det er bare kvalmende og utrolig respektløst.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men ærlig talt da folkens. Det er da massevis av vitser om andre verdenskrig og andre grufulle ting som folk ler av. Hva er forskjellen?

Syns det er altfor tidlig å vitse om dette, spesielt med tanke på at rettsaken ikke er over en gang. Men se på det i et litt større perspektiv på flere år. Hva tror dere?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den om at aldri har så mange aufere tatt svømmeknappen samtidig, men jeg mener også at humoren rundt Utøya er litt forbeholdt de berørte i en lang stund til.

Du likte den, faktisk! Jeg for min del synes den er helt forkastelig! Hva er det dere tenker med? Her svømmer uskyldige ungdommer for livet, og da er det passende å lage humor av det?! Nei, vet du hva! :nei:

Og jeg kan ikke tenke meg at de berørte noen gang klarer å se så mye humor i det som skjedde på Utøya...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ALDRI!

Er masse vi kan lage vitser om, hvorfor skal vi henge oss i utøya, 2 verdenskrig og ting som er sårbar for andre?

Dette kommer aldri til å bli morsomt, er bare totalt unødvendig.

De overlevde og pårørende kommer til å slite med det resten av livet, folk flest burde hatt litt respekt for det. Noe må da få lov til å være "hedret" og vi kan holde oss unna .. tror ikke verden er tom for vits-forslag.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være vitser om slike forferdelige ting? Altså, hvorfor skal det noen gang være OK å vitse om ting så jævlige som krig, konsentrasjonsleirer, tortur, mord og henrettelser. Hvorfor forventer folk at en eller annen gang må det være OK å vitse om det og synes det er morsomt? Jeg for min del synes det er noe som ikke er helt rett med folk som bare sitter og venter på en mulighet til å slå en vits om slike tragedier. Det finnes ikke morsomt i det hele tatt. Galgenhumor er for meg noe som brukes om meg selv i mine situasjoner, ikke å vitse om andres forferdelige opplevelser.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Har ikke hørt en eneste vits om konsentrasjonsleirene, 9/11 eller tsunamiene i Thailand og Japan, og synes heller ikke folk burde vitse om Utøya.

Slike tragedier er bare ikke morsomme i det hele tatt, og hadde noen tatt en slik vits i lystig lag så kan jeg love at stemningen hadde blitt klein.. Synes det er respektfullt og patetisk å måtte vitse om slike tragedier, det finnes mye annet som er morsommere, og det er ikke snakk om at det er for tidlig, det er snakk om å være taktfull.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt da folkens. Det er da massevis av vitser om andre verdenskrig og andre grufulle ting som folk ler av. Hva er forskjellen?

Forskjellen er for eksempel at den personen du forteller vitsen til, kanskje har opplevd å miste flere venner og familiemedlemmer på Utøya for veldig kort tid siden. Men det kan gå 50 år og fortsatt ikke være morsomt for de som er direkte berørt av det som skjedde. Min oppfatning er at det er "lettere" å le av noe som ikke angår deg personlig, men det gjør det ikke greit i mine øyne.

Jeg prøver å se det i et større tidsperspektiv som du sier, og det forandrer ingenting. Det eneste jeg noen sinne vil forbinde med Utøya er helvete på jord.

Endret av OhSerendipity
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...