Gjest eva Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Kjæresten min har utenom meg en veldig nær veninne igjennom tolv år, og i dag sa han: "Det hadde vært kjekt å ha sex med henne." Hadde dere reagert på det......?
venus_ Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Ja, jeg hadde reagert om kjæresten min hadde synes det kunne vært kjekt å ha sex med noen andre enn meg. 6
Gjest _La Femme Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Jeg syns det er litt respektløst. Det er klart at han tenker det, selvfølgelig gjør han det, men at han mangler det filteret som gjør at han holder slike ting for seg selv, er jo kjipt. 1
GammelKaktus Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 De fleste som lever i et monogamt forhold hadde vel reagert på dette, iallfall jeg... 1
Gjest eva Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Det blir spesielt sårt med tanke på at han tidligere har utrykt at han har vært forelsket i henne i mange år, men aldri fått henne... Selv om han etterpå sa at det ikke var tilfelle, at han utrykte seg feil. Forvirrende når han er en så ærlig person som han er....
langbein86 Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Jeg syns det er litt respektløst. Det er klart at han tenker det, selvfølgelig gjør han det, men at han mangler det filteret som gjør at han holder slike ting for seg selv, er jo kjipt. klart at han tenker det? kan ikke menn ha venninner uten å ville ha sex med de? 1
Testosteron Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Ja. Selvfølgelig. Jeg hadde gitt ham en *SLAP*
Skjønningen Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Det blir spesielt sårt med tanke på at han tidligere har utrykt at han har vært forelsket i henne i mange år, men aldri fått henne... Selv om han etterpå sa at det ikke var tilfelle, at han utrykte seg feil. Forvirrende når han er en så ærlig person som han er.... Spør han deg hva du synes om henne også, utseendemessig? Det kan jo hende at han er så åpen om det fordi han ønsker en trekant... :o
Gjest _La Femme Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 klart at han tenker det? kan ikke menn ha venninner uten å ville ha sex med de? Var ikke det jeg mente. Jeg skulle ha formulert det bedre. Det jeg mente er at det er klart han tenker at han kunne hatt sex med henne, dersom han tenner på henne/syns at hun er deilig, osv.
Gjest eva Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Spør han deg hva du synes om henne også, utseendemessig? Det kan jo hende at han er så åpen om det fordi han ønsker en trekant... :o Nei, jeg vet det ikke var derfor han sa det. (selv om han garantert vil det og :/)
Gjest eva Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 Var ikke det jeg mente. Jeg skulle ha formulert det bedre. Det jeg mente er at det er klart han tenker at han kunne hatt sex med henne, dersom han tenner på henne/syns at hun er deilig, osv. Men er det greit at han syns sin besteveninne er deilig? Atså, det er jo ikke noe han kan styre, men hadde dere taklet det?
Gjest _La Femme Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Men er det greit at han syns sin besteveninne er deilig? Atså, det er jo ikke noe han kan styre, men hadde dere taklet det? Selvfølgelig er det greit! Det er jo ingenting å gjøre med det? Man mister jo ikke seksualiteten sin og muligheten for å tenne på andre eller å finne andre deilige, når man er i forhold. Man har ikke en av-på-knapp liksom. MEN jeg syns han kunne holdt det for seg selv. 2
Gjest eva Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Selvfølgelig er det greit! Det er jo ingenting å gjøre med det? Man mister jo ikke seksualiteten sin og muligheten for å tenne på andre eller å finne andre deilige, når man er i forhold. Man har ikke en av-på-knapp liksom. MEN jeg syns han kunne holdt det for seg selv. Jojo, at man kan tiltrekkes andre, men vi er for det første ganske nye for hverandre, og for det andre er dette hans beste venn, som han har hatt lyst på i alle år, men aldri fått.... det blir vel litt anderledes.... 1
Gjest _La Femme Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Jojo, at man kan tiltrekkes andre, men vi er for det første ganske nye for hverandre, og for det andre er dette hans beste venn, som han har hatt lyst på i alle år, men aldri fått.... det blir vel litt anderledes.... Ja, det er litt annerledes enn om det bare var en helt tilfeldig jente han f.eks. så på gata.
Skjønningen Skrevet 11. mai 2012 #16 Skrevet 11. mai 2012 Nei, jeg vet det ikke var derfor han sa det. (selv om han garantert vil det og :/) Jeg var sammen med en brutalt ærlig kar for en stund tilbake, og det varte i 5 uker. Orka rett og slett ikke mer. Han kunne fortelle meg ting som "(Navn) er penere enn deg, så jeg er ikke sammen med deg kun på grunn av utseendet" og han fortalte meg også at han elsket en annen like mye som meg. Jeg orka det ikke mer, noenting vil man skånes for. :/
Gjest eva Skrevet 11. mai 2012 #17 Skrevet 11. mai 2012 Jeg var sammen med en brutalt ærlig kar for en stund tilbake, og det varte i 5 uker. Orka rett og slett ikke mer. Han kunne fortelle meg ting som "(Navn) er penere enn deg, så jeg er ikke sammen med deg kun på grunn av utseendet" og han fortalte meg også at han elsket en annen like mye som meg. Jeg orka det ikke mer, noenting vil man skånes for. :/ En del av meg tenker at om det var så ubetydelig, hvorfor sier han det da? For ja, jeg kan også tiltrekkes andre, men det er så totalt ubetydelig at jeg ville aldri kommet på å nevne det... Når han sier det, føles det som det er mer enn bare ubetydelig for han.... Kanskje det var sånn du og opplevde det....
Skjønningen Skrevet 11. mai 2012 #18 Skrevet 11. mai 2012 En del av meg tenker at om det var så ubetydelig, hvorfor sier han det da? For ja, jeg kan også tiltrekkes andre, men det er så totalt ubetydelig at jeg ville aldri kommet på å nevne det... Når han sier det, føles det som det er mer enn bare ubetydelig for han.... Kanskje det var sånn du og opplevde det.... Ja, det var det. Vi mennesker kan alltid finne andre enn partneren tiltrekkende, men ikke nok til at vi går og tenker på det. Han kunne plutselig komme med slike kommentarer som jeg nevnte ovenfor, helt ut av det blå, og da vet jeg at han har gått og tenkt på det. Jeg tror at eksen følte at det var veldig greit å si det til meg, fordi på den måten vet jeg om det og hvis jeg ikke reagerer voldsomt der og da, så har han på en måte lov til å tenke på henne enda mer (for da er det ikke et slags "tankemessig utroskap") Jeg tror ikke at det der var ubetydelig for han, jeg tror han bare følte at han måtte si det, for hvis ikke så hadde han gått rundt med den skitne tanken "bak ryggen din". Nå som du vet det så føler han at det ikke er så farlig å fantasere om det lenger, for nå er han i det minste åpen og ærlig om det. Jeg tror dere trenger å ta en prat, jeg. :/
Gjest eva Skrevet 11. mai 2012 #19 Skrevet 11. mai 2012 Ja, det var det. Vi mennesker kan alltid finne andre enn partneren tiltrekkende, men ikke nok til at vi går og tenker på det. Han kunne plutselig komme med slike kommentarer som jeg nevnte ovenfor, helt ut av det blå, og da vet jeg at han har gått og tenkt på det. Jeg tror at eksen følte at det var veldig greit å si det til meg, fordi på den måten vet jeg om det og hvis jeg ikke reagerer voldsomt der og da, så har han på en måte lov til å tenke på henne enda mer (for da er det ikke et slags "tankemessig utroskap") Jeg tror ikke at det der var ubetydelig for han, jeg tror han bare følte at han måtte si det, for hvis ikke så hadde han gått rundt med den skitne tanken "bak ryggen din". Nå som du vet det så føler han at det ikke er så farlig å fantasere om det lenger, for nå er han i det minste åpen og ærlig om det. Jeg tror dere trenger å ta en prat, jeg. :/ For å være helt ærlig så klarer jeg ikke mer, jeg føler jeg mister troen på at jeg kan være i et forhold... Fordi jeg alltid føler at menn går rundt og sikler på damer, generelt..... Det er ikke noe god følelse å føle at han liksågodt kunne hatt sex med henne, eller noen andre som meg. Eller at han til og med MER ville vært med henne. Selv om jeg vet han tenner veldig på meg, mister jeg hele min kraft av usikkerheten. Skulle ønsker jeg bare kunne takle alt, men følelsene mine får det ikke til... 1
Skjønningen Skrevet 11. mai 2012 #20 Skrevet 11. mai 2012 For å være helt ærlig så klarer jeg ikke mer, jeg føler jeg mister troen på at jeg kan være i et forhold... Fordi jeg alltid føler at menn går rundt og sikler på damer, generelt..... Det er ikke noe god følelse å føle at han liksågodt kunne hatt sex med henne, eller noen andre som meg. Eller at han til og med MER ville vært med henne. Selv om jeg vet han tenner veldig på meg, mister jeg hele min kraft av usikkerheten. Skulle ønsker jeg bare kunne takle alt, men følelsene mine får det ikke til... Jeg har selv følt den følelsen på kroppen, og det er ikke kjekt. Man skal ikke være nødt til å takle det, heller. Du skal ikke være sinna på deg selv for at du synes det er vanskelig. Det er ikke DEG det er noe feil med, i alle fall. Det er typen din som har problemer og som sier ting som ikke burde bli sagt. Det er ikke normalt å føle en slik usikkerhet som du føler i et forhold, man skal derimot kunne føle seg trygg. Det er forholdet som er feil pr nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå