Anna Lovinda Skrevet 28. januar 2004 #1 Skrevet 28. januar 2004 Jeg så Cold Mountain i går med nokså høye forventninger. Filmen har blitt rost opp i skyene her borte, både over storyline og skuespillerprestasjoner. Jeg ble mildt sagt skuffet. Etter hvert som filmen rullet, fikk jeg mer og mer følelsen av å ha sett dette før. Nicole Kidman har gjort dette før i Far and Away. Jude Law her gjort dette før i Enemy At The Gates. Den eneste som overrasket positivt var Renee Zellweger. Filmen fremstod ellers som et kynisk forsøk på å trykke inn hele registeret av følelsmessige knapper vi måtte inneha. Ung enke med baby blir bøllet med av soldater, unge gutter dør på grusom måte, lite samfunn mister alle sønnene, bla, bla, bla. Jeg følte meg manipulert til å skulle gråte og synes synd på de innvolverte. Ja,ja, moralen her må vel være at et ligg er nok. En god film behøver ikke å være såpass grafisk for å få meg til å føle.
Christy Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Jeg så Cold Mountain i går med nokså høye forventninger. Filmen har blitt rost opp i skyene her borte, både over storyline og skuespillerprestasjoner. Jeg ble mildt sagt skuffet. Etter hvert som filmen rullet, fikk jeg mer og mer følelsen av å ha sett dette før. Nicole Kidman har gjort dette før i Far and Away. Jude Law her gjort dette før i Enemy At The Gates. Den eneste som overrasket positivt var Renee Zellweger. Filmen fremstod ellers som et kynisk forsøk på å trykke inn hele registeret av følelsmessige knapper vi måtte inneha. Ung enke med baby blir bøllet med av soldater, unge gutter dør på grusom måte, lite samfunn mister alle sønnene, bla, bla, bla. Jeg følte meg manipulert til å skulle gråte og synes synd på de innvolverte. Ja,ja, moralen her må vel være at et ligg er nok. En god film behøver ikke å være såpass grafisk for å få meg til å føle. He he....Så filmen i helgen, skjønner hva du mener.... Satt ikke igjen med den helt store følelsen...
LilleBille Skrevet 9. mars 2004 #3 Skrevet 9. mars 2004 Henger meg på denne jeg også. Hadde liksom ventet noe "mer". Synes også det var alt formye vold/slakt i krigsscenene - er jo ikke i tvil om at det var grusomt - men synes det var unødvendig med utbroderingen. Renee Zellweger var jo fornøyelig .. men det synes jeg egentlig var det eneste positive ved filmen..
Gjest 1111 Skrevet 9. mars 2004 #4 Skrevet 9. mars 2004 Dumt å høre at filmen ikke levde opp til forventningene. litt skuffende siden jeg skal se den på kino i helgen to ganger, pluss at jeg skal lage en anmeldelse av den. *sukk*
Nitha Skrevet 9. mars 2004 #5 Skrevet 9. mars 2004 Jeg har akkurat begynt å lese boka. Hvis filmen er veldig malende er det helt sikkert for å godtgjøre boka, som er tilnærmet poesi. Og så går det veeldig sakte framover... Er ikke sikker på om jeg har lyst til å se filmen etter boka. Tror kanskje stemningen i boka er bedre, etter det jeg har hørt. Fru Nitha
Christy Skrevet 10. mars 2004 #6 Skrevet 10. mars 2004 Jeg hadde så høye forventninger til filmen, trodde det skulle være en super film, men synes rett og slett den ble litt kjedelig. Renee Zellweger fikk jo en oscar for rollen. Begynte på boka, men da jeg så filmen var jeg ikke kommet lengre enn halve boka. Så jeg tror rett og slett ikke jeg gidder å lese resten. Er ganske lei av Cold Mountain nå...
Nitha Skrevet 21. mars 2004 #7 Skrevet 21. mars 2004 Da er jeg ferdig med boka, og den var forsåvidt spesiell nok. Det ble bare veldig lite driv framover, i all letingen etter de passende ord og tidsrikte oppskrifter og beskrivelser. Og da slutten nærmet seg gikk det veldig fort. Det flotteste med boka synes jeg kanskje er den store forandringen Ada gjennomgår - men det kan jeg se for meg er vanskelig å få ut på film. Kan ikke se for meg noe annen enn en lang tåreperse i en film av dette, som for seg selv er ei vakker bok om mennesker på godt og vondt. Nei, denne filmen skal jeg spare meg for å se. Fru Nitha
linseluså Skrevet 23. mars 2004 #8 Skrevet 23. mars 2004 Det er nok forventninger det står på her... Jeg går ikke så ofte på kino...men uansett, jeg og et par venninner, drog ned til kinoen en time før filmen begynte, og bestemte oss der for å se Cold Mountain. Syntes den var koselig jeg :-) men så er det alltid småting med de fleste filmer...kan ikke gjøre alle fornøyde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå