Gå til innhold

Lytter dyr til musikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk meg bare til å tenke fordi hunden min ligger og ser på NRK1 akkurat nå, helt fokusert, og den minste "annen" lyd gjør henne litt "irritert". :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, bikkja mi kom alltid å la seg ved siden av pianoet når jeg spilte,

Men mulig hun bare var selskapsskyk :fnise:

Skrevet

Katten min viser tydelig at den liker rytme, trommer, gitar-riff. Da ligger den rolig og hviler i sofaen, mens ørene beveger seg innimellom. Men den misliker sterkt "vokal-onani", dvs. syngedamer ala Whitney Houston (RIP) og tilsvarende. Da virker pus stresset, og vil ikke ligge i sofaen. Kommer den typen musikk på TV/radioen, går pus ut av rommet etter få minutter.

Så jeg tror at den lytter, ja.

Skrevet

Katten min viser tydelig at den liker rytme, trommer, gitar-riff. Da ligger den rolig og hviler i sofaen, mens ørene beveger seg innimellom. Men den misliker sterkt "vokal-onani", dvs. syngedamer ala Whitney Houston (RIP) og tilsvarende. Da virker pus stresset, og vil ikke ligge i sofaen. Kommer den typen musikk på TV/radioen, går pus ut av rommet etter få minutter.

Så jeg tror at den lytter, ja.

En pus md god musikksmak da ;0)

• Liker 1
Skrevet

Hehe om jeg synger høyt og falskt så kommer pus løpende å koser meg.

Skrevet

Vi hadde en kanin før, og han hadde bur i et rom hvor det va både skrivepult og piano. Han pleide å hoppe rundt fritt. Når vi gjorde lekser e.l ved pulten hoppet han rundt og gjorde sitt, mens når noen spilte piano la han seg alltid ned på ryggen og sovnet :romeo: Så ut som han koste seg sånn!

Skrevet

Haha, artig! Vi vet liksom ikke hva et dyr tenker, så dette burde forskes mer på altså. ;)

Skrevet

Katter liker ikke blokkfløyte! :ler:

I alle fall gjorde ikke kattene vi hadde i oppveksten min det. Da søsknene mine og jeg måtte øve på blokkfløyte kunne kattene komme løpende. Det var særlig en, Svartepus, som ikke likte fløytespillet. Hun kunne bli aggressiv og bite i fingrene og enden på fløyta. Jeg tror den høye skarpe lyden var vondt å høre på for kattene.

Gjest boblebrus
Skrevet

Jeg vet ikke om hun lyttet sånnsett, men hunden vår kjente igjen åpningsmelodien til den Lars Monsen-serien (ikke "Ingen grenser, men der han drar alene med hundene). Da visste hun at det var hunder på TV-en og kom løpende! :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Jo, min elsker når jeg spiller piano eller gitar. På den annen side har vi en nabodame som er godt over åtti og praktisk talt døv. Om morgenen kan man høre at hun synger (falsk og j@¨*#*+! og hunden hennes uler. Tviler på at den synger med, men uler fordi det er så fælt. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

En tidligere venn av en tidligere venn hadde en øgle som kom ut av hulen i buret sitt og "danset" hver gang fyren satte på Marilyn Manson. Fantastisk fascinerende :fnise:

• Liker 2
Skrevet

En tidligere venn av en tidligere venn hadde en øgle som kom ut av hulen i buret sitt og "danset" hver gang fyren satte på Marilyn Manson. Fantastisk fascinerende :fnise:

Morsomt! :ler:

Øglen reagerte vel muligens på vibrasjoner fra musikken? Så vidt jeg har forstått det har ikke reptiler trommehinne, men de er til gjengjeld svært følsomme for vibrasjoner.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Morsomt! :ler:

Øglen reagerte vel muligens på vibrasjoner fra musikken? Så vidt jeg har forstått det har ikke reptiler trommehinne, men de er til gjengjeld svært følsomme for vibrasjoner.

Det har du nok helt rett i :jepp:

Ellers har mange halv-nervøse hester jeg har kjent til, hatt god nytte av musikk. Enten på radioen eller når de hører meg synge (skremmende nok. De er tydeligvis ikke kravstore på musikk). :fnise:

Skrevet

Jeg fant kattemusikk på Spotify, og pus ser ut til å nyte den ene sangen skikkelig. Når jeg setter den på, roer han seg ned ved siden av PCen og legger hodet på den. Kanskje fordi han liker den? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...