Gjest sexysadie Skrevet 28. januar 2004 #1 Skrevet 28. januar 2004 Å lage kaffe etter presskanneprinsippet gir jo den beste kaffe. Hvorfor har ingen funnet ut av en elektrisk presskanne?
Gjest Lea Skrevet 28. januar 2004 #2 Skrevet 28. januar 2004 Men hva er vitsen med elektrisk presskanne da? Vannkokeren er elektrisk og brukes flittig til kaffepressing.
Gjest Brunhilde Skrevet 28. januar 2004 #3 Skrevet 28. januar 2004 Hva ville vitsen egentlig være? Jeg syns noe av sjarmen med presskanna er at den ikke går på strøm... Jeg vil aller helst ha denne, selv om den elektrisk....
Tusenfryd Skrevet 29. januar 2004 #4 Skrevet 29. januar 2004 Kaffen må jo stå og kose seg før den drikkes, og da står den på kaffebordet med forventningen som en tett atmosfære rundt seg... Elektrisk er espressomaskinen og kaffetrakteren (som jeg har pakket bort!)
Gjest sexysadie Skrevet 29. januar 2004 #5 Skrevet 29. januar 2004 Jo,men hva med ei elektrisk presskanne? Hadde ikke det vært genialt?
Leo Skrevet 29. januar 2004 #6 Skrevet 29. januar 2004 Det geniale ville være en presskanne som kan stå på platen slik at vannet kunne varmes i kannen før man putter i kaffen samt at den kunne få "en lunk" dersom ikke alt drikkes umiddelbart. (Kanskje vi egentlig tenker på det samme SS?)
Gjest sexysadie Skrevet 29. januar 2004 #7 Skrevet 29. januar 2004 Det geniale ville være en presskanne som kan stå på platen slik at vannet kunne varmes i kannen før man putter i kaffen samt at den kunne få "en lunk" dersom ikke alt drikkes umiddelbart. (Kanskje vi egentlig tenker på det samme SS?) Njaaa, jeg vil ha en sådan en som er "forløst" ifra komfyren.
Leo Skrevet 29. januar 2004 #8 Skrevet 29. januar 2004 Burde jo være mulig, men ulempen er at det blir så ustilig med de klumpete elektriske greiene... Du mener sikkert en slags vannkoker med "presskannesil" innebygd?
Gjest sexysadie Skrevet 30. januar 2004 #9 Skrevet 30. januar 2004 Nei, en "kaffetrakter" som fungerer etter "presskanneprinsippet".
Gjest Tex Skrevet 30. januar 2004 #10 Skrevet 30. januar 2004 Kaffe er vondt. Drikk heller rødvin. Gir samme gode varmen i kroppen....
Gjest sexysadie Skrevet 30. januar 2004 #11 Skrevet 30. januar 2004 Kaffe er vondt. Drikk heller rødvin. Gir samme gode varmen i kroppen.... Tex Jeg kan jo ikke drikke rødvin hele dagen....
Spiralis Skrevet 1. februar 2004 #12 Skrevet 1. februar 2004 Å lage kaffe etter presskanneprinsippet gir jo den beste kaffe. Hvorfor har ingen funnet ut av en elektrisk presskanne? Vil annta at presskannen blir tyngre, dyrere og mer klompete dersom man har et varmeelement i den. Et peng med presskanne er jo at den skal være litt enkel og snerten. Det er nok lettere ned renhold også med "dagens" variant. 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå