Lisaencordia Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Jeg lurte på om noen vet ca hva årslønnen til flyvertinner er? Hvis det er noen som har erfaringer med å være flyvertinne, er det et yrke man trives i over en lengere tidsperiode?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Fant dette svaret på ung.no: "I følge dette yrkesintervjuet på utdanning.no så antydes følgende: Begynnerlønnen etter endt lærlingutdanning er på om lag 240.000 kroner, og topplønn er på litt over 360.000. Man får også diverse tillegg ved siden av."
MissCoverdale Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Det er tilleggene du lever av som flyvertinne. Og de er godt betalt!
Lisaencordia Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2012 Det er tilleggene du lever av som flyvertinne. Og de er godt betalt! Hva slags tillegg er det snakk om? 1
MissCoverdale Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 F.eks. ved overnattinger, eller å jobbe en fridag eller to.
Lisaencordia Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2012 Er det er yrke man kan trives i over en viss tidsperiode? Det jeg egentlig lurer på er hvordan det er å jobbe som flyvertinne.
frøkna Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Det innebærer mye reising så er kanskje problematisk å jobbe med dette hvis man har mann og barn pakka. Men sikkert utrolig spennende når man er ung og sulten på opplevelser og reise.
Lisaencordia Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2012 Lurte på om det var noen som hadde erfaringer med ytket, og hvordan man eventuelt trivdes.
Elle Premier Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Synes det virker utrolig spennende nå som man er ung! Føler særlig de unge flyvertinene ser utrolig flotte ut og at det er et yrke som omhandler mye fasade i tillegg til kundeservice osv. Da jeg sa til kjæresten min at jeg tenkte på flyvertinneyrket, holdt han en lang tale om ugunstige arbeidstider, fasade og at det ikke er hardt arbeid (til å bli flyvertinne). Men må si det fortsatt er i mine tanker:)
Lisaencordia Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 28. mai 2012 Takk for svar, men som sagt lurte jeg på om det er noen som allerede har erfaring, og har jobbet som flyvertinne. Er det et yrke man kan trives i, eller går passasjerer deg på nervene hele tiden?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #12 Skrevet 28. mai 2012 Det er jo et helt vanlig serviceyrke med en dasj av glamour som henger igjen fra gamle dager. Hvis du er interesert i tredagers opphold i New York i forbindelse med jobben osv, så glem det. Det er også svært mange homofile menn som jobber som flyverter. Tror faktisk ikke jeg har opplevd en flyvert uten at gaydaren min har gått helt bananas. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #13 Skrevet 31. mai 2012 Jeg har jobbet som flyvertinne i 5 år nå. I fjor tjente jeg 490 000 kr. God lønn for en uten høyere utdanning? Stortrives, men kommer til å bytte til en 8-4 jobb når jeg en gang vil ha barn. Passasjerene går deg på nervene til tider ja, men sånn er det vel i alle serviceyrker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå