Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heia, prøver å forbedre huden min litt, men budsjettet er litt trangt... Men jeg kom over denne oppskriften på hjemmelaga skrubb, jeg siterer;

"Brun sukkerskrubb

Brunt sukker er perfekt for eksfoliering for alle hudtyper, så bruk denne oppskriften til en skånsom, men effektiv skrubb.

1 ss brunt sukker

ca. 1 ss olivenolje, kokosolje eller mandelolje"

Kan jeg bruke vanlig sukker eller? Tror aldri jeg har hatt brunt sukker i hus noen gang:P

Noen som har andre ideer til hjemmelaget skrubb med vanlige husholdningsartikler?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke hvitt sukker i stedet ja, ingen fare. Det brune sukkeret er noe finere, men jeg bruker hvitt sukker som håndskrubb, og det funker fint :)

Skrevet

Kaffegrut er gull som skrubb! Lukter godt gjør det og :)

Skrevet

[quote name=Forever :)' timestamp='1336916897' post='10958282]

Kaffegrut er gull som skrubb! Lukter godt gjør det og :)

Skrevet

Følger med :jepp:

Skrevet

Jeg bruker kaffegrut på hele kroppen og i ansiktet, masserer ikke så hardt i ansiktet bare. Kaffegruten er såpass finkornet at jeg tror ikke det kan gjøre så mye skade i ansiktet. Har sett ansiktsskrubber med mye større korn som jeg innbiller meg risper opp ansiktshuden...

Man kan sikkert blande kaffegruten med olje, men jeg synes egentlig ikke jeg behøver det. Når jeg gnir kaffegruten utover så virker den plutselig ganske fet og huden føles super myk etterpå.

Synes det aller beste er at kaffegrut-skrubben er gratis siden jeg uansett drikker kaffe :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Kom på at det hender jeg laver hjemmelaget ansiktspeeling av litt havregryn, honning, eplejuice og mandler. Lukter så godt at jeg blir rent sulten :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde akkurat med sukker og bodylotion(hadde jo seff ikke olivenolje), og det funka helt greit for meg. Huden føles glattere, men resten av resultatet er vel for tidlig å si noe om:P

Skrevet

Jeg elsker brunt sukker-skrubben min. :hjerte: Blander med babyolje (kjøpt på iherb - altså rene oljer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...