Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fly via Brussel i september, og det ser ut til at jeg må overnatte der en natt ved flyplassen. Jeg kan enten velge å reise hjem med neste fly tidlig på morgenen - eller jeg kan ta kveldsflyet (klokka 20), og dermed få en dag til å se meg rundt i Brussel.

Hva ville dere ha gjort, er det nok tid til å få sett litt av byen? Noen tips til hva jeg burde få med meg når jeg bare har en dag på meg?

Og dere som har vært der, hva synes dere om byen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fly via Brussel i september, og det ser ut til at jeg må overnatte der en natt ved flyplassen. Jeg kan enten velge å reise hjem med neste fly tidlig på morgenen - eller jeg kan ta kveldsflyet (klokka 20), og dermed få en dag til å se meg rundt i Brussel.

Hva ville dere ha gjort, er det nok tid til å få sett litt av byen? Noen tips til hva jeg burde få med meg når jeg bare har en dag på meg?

Og dere som har vært der, hva synes dere om byen?

Vært der en gang, ble ikke overbegeistret over byen, men få med deg grand place...og manecken pis rett borti gata fra denne plassen

Skrevet

Det er jo nok tid til en tur rundt i sentrum. Jeg liker ikke Brüssel og ville ikke dratt tilbake, men jeg synes alle byer bør få en liten sjanse. :)

Skrevet

Brussel er en styggfin by. Den gamle arkitekturen gjør den fin, mens de nye bygningene og taggingen gjør den stygg.

Jeg var inni Notre Dame og overvar en messe på nederlandsk. Ellers så jeg grande place som ble nevnt ovenfor her.

Skrevet

har lest litt mer om Brüssel nå, og det virker som om endel ikke er så overbegeistret over byen. Men, en dags besøk kan jo sikkert bli interessant likevel. De belgiske vaflene skal visst være like gode som sitt rykte, så det er jo en ting å prøve, i tillegg til litt sightseeing. Noen som vet om det er bra kles-shopping i Brüssel?

Skrevet

Du kan få shoppet ganske mye bra oppover fra Sablon, ellers er det mye bra restauranter i Brussel, så gå ut og smak på blåskjell.

Skrevet

har lest litt mer om Brüssel nå, og det virker som om endel ikke er så overbegeistret over byen. Men, en dags besøk kan jo sikkert bli interessant likevel. De belgiske vaflene skal visst være like gode som sitt rykte, så det er jo en ting å prøve, i tillegg til litt sightseeing. Noen som vet om det er bra kles-shopping i Brüssel?

Beklager å skuffe deg, men vaflene er oppskrytte. Jeg var ikke overbegeistret for byen, men angrer ikke på at jeg dro. Skjønt for meg var den bare 35 euro og en togtur unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...