Gjest Donna Skrevet 28. januar 2004 #1 Skrevet 28. januar 2004 Jeg har blandede følelser for slike Voksi-poser. Det positive er at de "vokser med barnet", og at de kan lukkes tatt øverst om deter kaldt og for at barnet skal ligge i ro. Det negative er at det tøyet de er foret med liksom "henger igjen i klærne" når man prøver å putte barnet nedi dem.og så ender man opp med en pose som henger utenfor vognen og en unge som sitter der hodet burde være. Og er barnet i tillegg stort og tungt så kan det gå på helsa løs å prøve å stappe de oppi. I tillegg så er det masse snorer som ikke alltid er like lette å "parre", særlig ikke om noen mangler hvilket de ofte gjør på de posene barna har med seg i barnehagen. Hadde posen hatt huller til sele, og glatt for, så ville de vært perfekte tror jeg. *ler*. Kommer til å prøve å sy en selv når/hvis jeg en gang blir gravid . Hva er dine erfaringer med disse posene? Selv hadde jeg saueskinnspose da jeg var liten, sånn med glidelås i siden og klaff med knapper øverst. Men det er klart, det ble ikke tett øverst på denne måten, så jeg vil tro at man med sånne poser må ha mer klær på oventil.
Vimsevips Skrevet 28. januar 2004 #3 Skrevet 28. januar 2004 Jeg liker de godt. De er varme, de kan brukes over flere år. Vi pleier å brette de ut, og så pakke inn barna, da slipper vi det at de henger seg opp i stoffet. Men er enig med deg, et glattere stoff hadde vært å foretrekke. Hos oss har en del av foreldrene laget hull til seler, og voksiposer uten alle snorene høres trasig ut. Min erfaring er at de er lune og gode, men at selehull er helt nødvendig på ålete barn. De kommer seg utav før du vet ordet av det. Så langt har jeg ikke vært borti noen som har kommet seg ut av selen+voksiposen, heldigvis.
Thomasine Skrevet 28. januar 2004 #4 Skrevet 28. januar 2004 Min voksipose ( kjøpt i 1997) hadde egne hull som jeg måtte splitte opp selvtil nettopp seler, sikker på at det ikke er det i din også... :klø: Jeg er kjempefornøyd! Nr. 2 bruker den nå, og den er ikke slitt engang... Vi har brukt den som sovepose når vi er borte, underlag når vi er borte og selvfølgelig i vogna. Den eldste brukte den til han var 3 år, håper lillegutt også gjør det...
Margrethe Skrevet 28. januar 2004 #5 Skrevet 28. januar 2004 Jeg er egentlig fornøyd med voksiposen jeg - men jeg savner også dette med plass til seler. Jeg har arvet den voksiposen vi har, tror den er fra 1993 eller noe der omkring... Hvis jeg var en rik mann..., så ville jeg kjøpt en av disse flotte nye ullposene med plass til seler bak, og mulighet til å glide opp hele veien rundt. En venninne har det - og jeg er så misunnelig
@lfa Skrevet 28. januar 2004 #6 Skrevet 28. januar 2004 Jeg kjøpte voksipose til tassen i 1999, og kommer helt sikkert til å bruke den hvis jeg eventuelt får flere barn. Fordelen var at den i alle fall var stor nok. Hadde en saueskinnspose liggende fra før og den ble veldig fort for liten. Var også greit at det var både vinter og sommerdyne til den. Ulempen var at den trakk til seg alt som var av støv. Mulig den ikke gjorde det, men det virket i alle fall slik. :-? Om det var huller til sele husker jeg ikke, hadde aldri bruk for en slik.
Gjest Donna Skrevet 28. januar 2004 #7 Skrevet 28. januar 2004 De som bruker voksipose i vognene har sånn bøyle over vognen. og da er det mye mer arbeid med å løse opp og træ løs posen før de legges nedi. Ofte må leggingen gå fort siden det er mange barn som er trøtte og vil sove. Det er i sånne stunder jeg ønsker meg et glattere stoff på innsiden, som ikke henger igjen og gjør at man sliter ut ryggen i uheldige arbeidsstillinger. Tror ikke dette ville vært kaldere for barna for de har jo varme klær oppi, og de varmer jo opp posen. Men , hva bruker dere utenpå? Har dere tepper og sånn i tillegg?
Gjest Pjusk Skrevet 28. januar 2004 #8 Skrevet 28. januar 2004 Jeg har vært fornøyd med Voksiposen den gangen barna mine brukte det. En liten avsporing: Jeg blir helt matt når jeg ser små barn i barnevogn med vinterklær, lue og en igjensnørt Voksipose....
Charmina Skrevet 28. januar 2004 #9 Skrevet 28. januar 2004 kjempefornøyd jeg også! brukte den mye i pulken når vi var på skiturer.Da hadde han det alltid godt og varmt nedi der! -Charmina
murmeldyret Skrevet 29. januar 2004 #10 Skrevet 29. januar 2004 Jeg har vært kjempefornøyd med voksiposen. Men jeg åpnet alltid opp posen før jeg la Lillepia oppi. Så fikk jeg "ballet" den godt rundt henne og festet snorene passe stramt etterpå. Det var så mange som klagde på mange uforståelige snorer, men jeg tror bare det er en vanesak. Jeg syntes det gikk veldig greit
momo Skrevet 29. januar 2004 #11 Skrevet 29. januar 2004 Synes voksiposen er kjempefin, men vi brukte den ikke så lenge, for datteren min er veldig varm av seg og hun var alltid glovarm hver gang hun lå i voksiposen, selv om alt hun hadde på seg var body og strømpebukse og en tynn lue. :D :D
Vimsevips Skrevet 30. januar 2004 #12 Skrevet 30. januar 2004 Vi har på langarma body og tynn lue nede i voksien
Gjest Tex Skrevet 30. januar 2004 #13 Skrevet 30. januar 2004 Jeg legger fem seks unger til å sove i voksipose hver eneste (uke-) dag hele vinterhalvåret igjennom.... de er gode og varme oppi der og har god plass. Når det er ned til rundt minus fem har de bare vanlige klær, pluss en ekstra genser, lue og votter. Når det er kaldere har de byttet ut innebukse med ullbukse pluss ullsokker, eller egne voksisokker. Skulle jeg hatt et barn til ville jeg kjøpt meg voksipose.
-ida- Skrevet 30. januar 2004 #14 Skrevet 30. januar 2004 den er helt super, du slipper å kle på barnet for mye da du skal ut, han er god og varm da jeg tar han opp og han liker veldig godt og sove i den. Så ja jeg er veldig fornøyd med min i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå