Gjest Silje Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Hei alle erfarne mødre! Jeg har en datter på 8 mnd som har elsket mat helt fram til nå. Hun har slukt grøt, fruktmos, middagsmat etc siden hun var 6 mnd. Hun holder på å få de første tennene nede denne uken, og hun har hatt litt feber, urolig om nettene, og generelt utilpass. Hver gang jeg prøver å gi henne fast føde så brekker hun seg, og kaster gjerne opp. Det eneste hun vil ha er ca.150 ml MME et par ganger om dagen. Jeg har hele tiden variert grøtsmaker og vært bevisst på dette så hun ikke skulle bli grøt lei. Ser nå at det er ikke grøten som er problemet med generelt fastføde. Har noen opplevd noe lignende og har dere noen gode råd?? Setter pris på svar! Hilsen en litt bekymret og frustrert mamma
Umuriel Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Sånn er også min baby ved tannutbrudd. Han blir rett og slett kvalm, virker det som. Han brekker seg også om han er forkjølet og har for mye slim i halsen. Han er åtte måneder og fikk de første tennene da han var fire måneder, så vi har hatt noen sånne runder allerede.
Gjest navnelapp Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Så lenge bleiene er våte og ho ikkje går ned i vekt så er ikkje dette noko å bekymre seg for. Det går over.
Gjest Dag Ove Skrevet 5. april 2013 #5 Skrevet 5. april 2013 Gammelt innlegg dette, men for andre som lurer: Vår tulle på 8 mnd har ikke fått tenner enda, men hun har hatt høy feber (over 39) og diare` på tredje dagen nå,spiste ok de 2 første dagene men idag brekte hun seg til alt fast føde.fikk kun i henne smoothie og ei flaske MME.Hun har vært slapp og utilpass hele tiden.Vi ga henne paracet de 2 første dagene, men etter tips fra min søster byttet vi til pinex noe som har hatt lengre og bedre virkning på feber og allmen tilstand.Har vært hos legen 2 ganger idag og han mener det bare er en virus infeksjon i magen ettersom crp`n var normal.Andre som har opplevd dette?kan det ha noe med tennene og gjøre? Bekymret far
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå