AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Har hørt at intervalløkter er bra hvis man vil ned i vekt, men hvordan trener man det? Jeg liker f.eks. å løpe på tredemølla, og hvis jeg skal gjøre en intervalløkt - hvor fort og hvor lenge skal jeg løpe da? Sorry på forhånd for dumme spørsmål, men jeg har tydeligvis ikke så mye peiling.
Styrmann Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Dette kommer helt klart an på hvor godt trent du er. Intervalltrening er en super måte for å gå ned i vekt og få bedre kondisjon. Selv bruker jeg ofte å utføre 4x4 intervaller, der jeg løper i 4 minutter, for så å ha 2-3 minutters pause med sakte gåing. Dette gjentar jeg da til jeg har sprunget i totalt 16 minutter (gjentas altså fire ganger).
Envy Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Intervall er genialt for å gå ned i vekt. Jeg for min del HATER 4x4 på mølle. Fikser det bare ikke. Spiller derimot intensiv fotball og innebandy to ganger i uken, 3 mot 3, 6 min spill, 3 min pause. Funker knallbra. Gikk ned 4 kg på 4 uker når jeg startet med det! Endret 11. mai 2012 av Envy
Wildy Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Det finnes mengder med oppskrifter på ulike intervaller, det viktigste er å finne noe som funker for deg. 4x4 er genial trening, men det er ikke alle som trives med det. Kanskje kan kortere og mere intensive arbeidsperioder være noe for deg. Geriljacardio er tungt som fy, men kjapt gjort. 20 sek knallhardt arbeid type sprint i motbakke, 10 sek hvile, etter 7-8 drag er man rimelig kjørt.Greit å kjøre på mølle; sett på høy stigning og tempo, hopp av i pausene. Det viktigste er vel å få det hardt nok i arbeidsperiodene, pulsen skal opp! Og hadde du klart ett drag til etter siste, da kjører du for lett.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Takk for svar dere! Men da driver jeg kanskje med en form for intervalltrening når jeg løper på tredemølla, for jeg begynner med å varme opp (går i noen minutter, deretter øker jeg med litt "kappgang" i noen minutter), så løper jeg fort i 4-5 min. - rask gange i 4-5 min. osv. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå