Gå til innhold

Hjelp av ansatte i klesbutikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forbindelse med ny jobb trenger jeg endel fine, classy, enkle klær jeg kan bruke på møter, kurs og alle andre formelle anledninger. Kan jeg spørre de ansatte i for eksempel Gina Triot om de kan sette sammen noe fint til meg, eller ligger ikke dette under deres arbeidsoppgaver? Jeg har enda til gode at noen ansatte spør om de kan hjelpe med meg noe i slike butikker og lurer derfor på om de ikke skal gjøre slike oppgaver. De butikkene i nærområdet er så store, så jeg kunne trengt litt hjelp til å sette sammen ulike antrekk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har fått hjelp til det på blant annet Cubus. De bør jo i allefall ha litt peiling..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått god hjelp i litt dyrere butikker. Litt over Cubus og Gina Tricot.

Tror det er litt avhengig av når du kommer med tanke på hvor mange andre handlende det er i butikken.

• Liker 1
Gjest mari kontrari
Skrevet

Det skader uansett ikke å spørre, jeg hadde hjulpet deg så godt jeg kunne om jeg jobbet i klesbutikk. Men vær lur å gå dit på et tidspunkt det ikke er så travelt, om du kommer midt på en lørdag er det fort at du får litt halvveis-hjelp mens de egentlig har tankene rettet mot om køen i kassen vokser eller. (Slik blir det dessverre der jeg jobber i blant, i hvertfall - vi er aldri nok folk på jobb på lørdager til å kunne slappe av og kose oss med å hjelpe kundene ordentlig i mer en fem min av gangen)

Forøvrig tror jeg kanskje jeg ville valgt en annen butikk enn gina tricot for noen av jobbklærne. Klassiske klær går ikke av moten, og da kan det være verdt å investere i litt bedre kvalitet, og heller kjøpe noen moteriktige topper i tillegg på billigbutikkene. Syns heller ikke GT har noe særlig bra utvalg i klassiske plagg, da er faktisk HM og Lindex ol. bedre av de billige.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe prolem. Kjenner ei som jobber på Vero Moda. De får slike (og enda mer merkelige) spørsmål hele tiden.

Mange butikker har ofte de ansatte litt konkurranse seg i mellom om hvem som tar inn flest penger i løpet av en dag (da dette står på skiftet), så derfor synes de ansatte at dette kan være en grei måte å lande et godt salg på..

AnonymBruker
Skrevet

Det skader uansett ikke å spørre, jeg hadde hjulpet deg så godt jeg kunne om jeg jobbet i klesbutikk. Men vær lur å gå dit på et tidspunkt det ikke er så travelt, om du kommer midt på en lørdag er det fort at du får litt halvveis-hjelp mens de egentlig har tankene rettet mot om køen i kassen vokser eller. (Slik blir det dessverre der jeg jobber i blant, i hvertfall - vi er aldri nok folk på jobb på lørdager til å kunne slappe av og kose oss med å hjelpe kundene ordentlig i mer en fem min av gangen)

Forøvrig tror jeg kanskje jeg ville valgt en annen butikk enn gina tricot for noen av jobbklærne. Klassiske klær går ikke av moten, og da kan det være verdt å investere i litt bedre kvalitet, og heller kjøpe noen moteriktige topper i tillegg på billigbutikkene. Syns heller ikke GT har noe særlig bra utvalg i klassiske plagg, da er faktisk HM og Lindex ol. bedre av de billige.

Tusen takk for tips! Ja, har forståelse for at de ansatte ikke har tid hvis det er mange i butikken. Du nevner det at det er bedre å investere i litt dyrere klær og det kan jeg være enig i, men har du da noen tips til hvilke typer butikker jeg kan gå på da for å finne klassiske klær?

Skrevet

Ikke rart å spørre om i det hele tatt! Jeg jobber i klesbutikk og jeg synes det er gøy å hjelpe kundene med å finne frem varer og komme med forslag til antrekk. Det er jo jobben til de butikkansatte så er nok ingen som tenker noe rart om deg hvis du kommer å spør om dette.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre om hjelp, men hvis du vil ha noe classy bør du finne en annen butikk enn Gina Tricot.

• Liker 4
Skrevet

Det er helt herlig når man finner butikker der man får skikkelig god hjelp. Har funnet mine favoritter der jeg har blitt kjent med de ansatte etterhvert. De som ser hva som kler deg, og lærer seg hva du trives med. Samt at de vet hvilke størrelser de har igjen på lager sånn at de finner alternativer du faktisk kan kjøpe. Love it!

Skrevet

Jeg har fått fantastisk hjelp på Esprit-butikken på Strømmen storsenter. Hun traff "meg", og kom begeistret løpende med plagg etter plagg. Hun satte sammen antrekk jeg aldri ville funnet på å prøve selv, men som var helt perfekte bare jeg fikk prøvd dem på.

Forresten er mange menn flinkere til å be om hjelp. De stormer inn, sier hva klærne skal brukes til, tar i mot hvis de er enige, betaler og løper ut igjen. Vis meg EN mann som tråler klesbutikken slik vi gjør, og takker nei til hjelp...

Skrevet

Forresten har jeg en morsom test for å se om personalet har peiling. Hvis det finnes turkise plagg i butikken tar jeg det og holder opp under haken og spør om de tror jeg kan bruke fargen. Hvis de okker seg over hvor fint det er har vi ingenting å snakke om. Hvis de rynker pannen og sier nei (og helst prøver å finne noe annet) kan det hende jeg blir lenge.

Jeg blir nemlig både grønn, gusten og grå og helt borte i turkis. :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart du kan! Men som flere andre her sier: ikke kjøp på GT. de klærne har du i én vask, så er de nuppete, uformelige og stygge. Kommer an på hva du har råd til, men alt fra Lindex til Zara til Match til Mango er bedre alternativer.

Og dette er sikkert litt innlysende, men: se an hvem du spør. Enkelte butikkansatte ser virkelig ikke bra kledd ut, og klarer de ikke kle seg selv er vel sjansen liten for at de skal kunne kle opp noen andre?

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar ofte imot hjelp fra ansatte hvis jeg er på jakt etter noe spesifikt eller ikke vet helt hva jeg burde lete etter. Jeg foretrekker mannlige ansatte av en eller annen grunn - føler de har bedre smak, "skjønner" meg bedre og er behagelige å ha rundt seg.

For en klassisk garderobe ville jeg satset på andre butikker enn GT. Hvilken prisklasse ser du for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...