Lullu Skrevet 28. januar 2004 #1 Skrevet 28. januar 2004 Hei! Sikkert noen av dere som allerede har bestilt dere ringer. Sjekket dere litt rundt ang. priser på forhånd? Hadde vært fint om dere kunne tipset meg om hvilke steder der dere fant de beste prisene. Takk
Gjest Tex Skrevet 28. januar 2004 #2 Skrevet 28. januar 2004 Nå er det vel slik at gullprisen holder seg ganske likt de fleste gullsmedene i mellom... Slik at du får det du betaler for. Tynne små ringer koster mindre enn tykke ringer med mye gull.... Vi fant noen vi syns var fine, men han snobben jeg skal gifte meg med syns ikke de var bra nok... Du kan se mange fine ringer i denne tråden her Våre ringer finnes her Og enda flere finnes her Så kos deg....
Lullu Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2004 Nå er det vel slik at gullprisen holder seg ganske likt de fleste gullsmedene i mellom... Slik at du får det du betaler for. Tynne små ringer koster mindre enn tykke ringer med mye gull.... Det er jo sikkert mye i det du sier, men tidligere erfaringer viser at det er stor forskjell i pris på samme vare i forskjellige gullsmeder. Kan jo nevne at David Andersen pleier å være en del dyrere enn Bjørklund f.eks. Det er jo en stund til bryllupet enda, så det er jo godt mulig det dukker opp salg også Tenkte kanskje det fantes noe billig sted på nettet. Skal se på linkene du sendte meg. Takk :D
Lullu Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2004 Åhhh! Her fant jeg godt noe jeg kunne tenke meg Tex! Sjekk disse! DRØMMERINGER
hallingbrud Skrevet 29. januar 2004 #6 Skrevet 29. januar 2004 De katalogene du får i gullsmedbutikker over ulike forlovelsesringer kommer rett fra "fabrikken" som priduserer ringene, så butikken bestemmer ikke de prisene selv. (det står jo priser i katalogene, så butikkene kan ikke lage sin egen kalkyle.) Men jeg tror nok det merket som bjørklund selger er ganske rimelig. Uansett var det ikke så enkelt å finne en ring som vi begge falt for, så derfor så vi kun på utseende og ikke på pris. Vi skal jo gå med ringen resten av livet...
Lullu Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2004 Helt enig i det altså. Kjøper jo kun gifteringene en gang i livet, så pris skal ikke ha noe å si. Vi har nå bestemt oss for å bruke vårt eget gull til å lage gifteringene. Da blir jo ringene samtidig "noe gammelt" på bryllupsdagen. Fant en gullsmed som lager ringer utifra vårt eget gull og vårt eget design. Blir virkelig personlige ringer på oss. Gult gull m/ platina skrift utenpå ringene. Tror disse blir helt fantastiske!!!! Et eksempler på hvordan de nesten blir seende ut ser dere her
nybrud Skrevet 29. januar 2004 #9 Skrevet 29. januar 2004 Ehhmmm... vet egentlig ikke om jeg burde svare her engang, jeg. Men jeg har altså noen kontakter i bransjen, og "råvarene" i ringer (gull, og diamanter, hvis dere skal ha det), utgjør faktisk ikke en så uhorvelig stor del av prisen. Veldig mye av prisen blir til i de ulike grossistleddene, pluss at selve håndtverket selvfølgelig koster noe. Min forlovelsesring ble kjøpt til omtrendt halvparten av utsalgspris fra vanlige butikker, nettopp fordi vi kjøpte den privat fra en produsent og hoppet over alle grosistleddene + butikkenes avanse.
helenaa Skrevet 29. januar 2004 #10 Skrevet 29. januar 2004 Vi har sammenlignet priser på ringer av hvitt gull, og fant de billigste på GullFunn: 3100 pr par, inkl. inngravering. Disse ringene er 4 mm. Jeg synes det var litt av et kupp!
hallingbrud Skrevet 29. januar 2004 #11 Skrevet 29. januar 2004 Jeg støtter meg til nybrud. Man sparer svært lite på byttegull. Siden det er andre ting, som butikkens fortjeneste, arbeidet med produseringen ol. som koster mest, så bør du heller vente til neste gang det er salg på forlovelsesringer (det hender at det blir aventert med salg også på forlovelsesringer, sånn som av merket "pan").
Lullu Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #12 Skrevet 29. januar 2004 Hei! Ja, sikkert ikke mye å tjene, men det er ikke så farlig. Liker idèen allikevel Gullet vi har "liggende" blir jo aldri brukt, og da er det jo litt gøy å smelte det om til noe som virkelig betyr noe livet ut. Venter nå på prisoverslag fra en leverandør. Ringene koster ca. 4 000,-/5 000,- hvis vi kjøper de hos han. Nå som han skal bruke vårt gull, får vi jo se hva prisen blir til slutt...... Klems
tuji Skrevet 29. januar 2004 #13 Skrevet 29. januar 2004 Bare så du vet det, så bruker de ikke ditt faktiske gull. Hvis du vil det, koster det minst 15% ekstra. Samme ringene kan ha forskjellig pris hos forskjellige kjeder. Kjedene bestemmer selv kalkylen.
Lullu Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #14 Skrevet 29. januar 2004 Bare så du vet det, så bruker de ikke ditt faktiske gull. Hvis du vil det, koster det minst 15% ekstra. What? Nå skjønner jeg ikke riktig hva du mener? Gullsmeden skal ha et antall gram av oss som skal brukes til ringene? :o
tuji Skrevet 30. januar 2004 #15 Skrevet 30. januar 2004 Ja, men de smelter ikke om deres gull til nye ringer. De har nye ringer ferdig på fabrikken. Butikken bestiller derifra, og sender inn gullet deres i bytte senere. Jeg vet dette fordi jeg selv har jobbet i gullsmedbutikk. Byttegull samles opp til man har en god del, så sendes det produsenten. Derfor heter det byttegull. Hvis dere gjerne vil bruke akkurat deres gull, blir det mye dyrere.
Gjest Tex Skrevet 30. januar 2004 #16 Skrevet 30. januar 2004 Ja, det der mener jeg å ha hørt også....
Lullu Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #17 Skrevet 30. januar 2004 Hei! Ja det kan jo godt hende med vanlige gullsmeder, men dette er en egen designer som lager alle ringer fra bunn av selv. Tipper derfor at det er vårt gull som blir brukt...... Får spørre for sikkerhetsskyld da "Håndlagde gullsmykker i særklasse" HER Det samme gjelder disse HER
tuji Skrevet 3. februar 2004 #18 Skrevet 3. februar 2004 Ja, det ville jeg sjekket ut, for jeg tviler på at de lager ringene etter hvert. De har sikkert masse på lager, slik at leveringstiden ikke skal bli så lang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå