AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har lagt merke til at mange bruker disse to uttrykkene mye i debatten. Selv i helt seriøse innlegg kan man plutselig se at brukeren avslutter med "ta deg en bolle". Eller slenger på en "din løk" i en ellers konstruktiv setning. Hva er greia? Hvorfor gjøre seg mindre seriøs ved å slenge på slike uttrykk? Vil dette spre seg til andre fora? Får vi snart oppleve at Jonas Gahr Støre forklarer Stortinget at "jeg vurderer selv at jeg er habil, dermed kan jeg umulig være inhabil, løkhuer." 5
Wednesday Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 haha regner med jeg står for mange av de "ta deg en bolle"
eplebanan Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Rull inn puppen'a! Endret 11. mai 2012 av eplebanan 1
Gjest Ludovie Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Vil dette spre seg til andre fora? Får vi snart oppleve at Jonas Gahr Støre forklarer Stortinget at "jeg vurderer selv at jeg er habil, dermed kan jeg umulig være inhabil, løkhuer." Hehe, uten å ta stilling til akkurat disse to uttrykkene, er det jo sånn at ulike fora har ulike regler og konvensjoner for språkbruk. Og jeg vil tro at "løkhue" aldri kommer til å bli et vanlig uttrykk å bruke i stortingssalen.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Ta deg en bolle, din løk (eller sopp) er ikke så ille som "En må være to for å løse denne oppgaven"
TheHairyToothfairy Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 jeg liker bedre den lokale varianten fra min del av skogen: "vil du ta tilfart og sykle beine veien te hælvete". litt mer klartekst, og allikevel akk så poetisk.
Phaedra Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 "Det kan du ta rennafart og drite i" pleide vi å si da jeg var tenåring og akk så sjarmerende 1
Wednesday Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 haha vi sa "ta deg en lang tur på en kort brygge" 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 7. juni 2012 #10 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Det er vel bedre enn å kalle folk horer, drittsekker, hurper, hespetre, idiot, drittkjerring osv. Det er bare mildere form for stygge ord. Endret 7. juni 2012 av Nuppdupp 1
Aeternitas Skrevet 8. juni 2012 #12 Skrevet 8. juni 2012 Håper ikke det. Hvis noen sier "ta deg en bolle" så er det alt jeg leser. Leser ikke resten, og tenker automatisk FJORTIS! 1
Gjest Sitrondrops Skrevet 8. juni 2012 #14 Skrevet 8. juni 2012 Haha, jeg nyter å være fjortis i en alder av 29 (30 års krisa gjør seg gjeldene). Sikkert ikke lenge før jeg kan rulle inn puppen og beine te skogs.
Gjest Nuppdupp Skrevet 8. juni 2012 #15 Skrevet 8. juni 2012 Hva kommer "Ta deg en bolle" av? Det kommer fra pondus og er det samme som "ro deg ned"
TheHairyToothfairy Skrevet 8. juni 2012 #16 Skrevet 8. juni 2012 Det kommer fra pondus og er det samme som "ro deg ned" Det kom nok lenge før Pondus og Frode Øverli. Svært vanlig sjargong her i Bergen. 5
kaprifolen Skrevet 11. juni 2012 #17 Skrevet 11. juni 2012 Hvor kommer i det hele tatt all denne maten inn i skjellsordene? :gjeiper: - ta deg en bolle - din nepe - din løk/ løkhue - din sopp er dette mat vi ser litt ned på? 1
Minya Skrevet 11. juni 2012 #18 Skrevet 11. juni 2012 Hvor kommer i det hele tatt all denne maten inn i skjellsordene? :gjeiper: - ta deg en bolle - din nepe - din løk/ løkhue - din sopp er dette mat vi ser litt ned på? Det kan ha noe med at matvarer er noe vi generelt ikke forbinder med intelligens, så egentlig fornærmer vi intelligensen til den vi sier uttrykket til. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #19 Skrevet 12. juni 2012 Suppegjøk, brødhue, pappskalle.... - ikke så 'alvorlig og seriøst' men mye bedre enn kødd, hore, idiot osv. synes jeg da
^me^ Skrevet 28. juni 2012 #20 Skrevet 28. juni 2012 gå å vogg du da! jeg er en flittig bruker av "ta deg en bolle". kall meg hva du vil om det får deg til å føle deg bedre, jeg bryr meg fint lite om hva du tenker, så det er ditt problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå