Gå til innhold

Ta deg en bolle, din løk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt merke til at mange bruker disse to uttrykkene mye i debatten. Selv i helt seriøse innlegg kan man plutselig se at brukeren avslutter med "ta deg en bolle". Eller slenger på en "din løk" i en ellers konstruktiv setning. Hva er greia? Hvorfor gjøre seg mindre seriøs ved å slenge på slike uttrykk?

Vil dette spre seg til andre fora? Får vi snart oppleve at Jonas Gahr Støre forklarer Stortinget at "jeg vurderer selv at jeg er habil, dermed kan jeg umulig være inhabil, løkhuer."

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha regner med jeg står for mange av de "ta deg en bolle" :)

Skrevet (endret)
:fnise: Rull inn puppen'a! Endret av eplebanan
  • Liker 1
Gjest Ludovie
Skrevet

Vil dette spre seg til andre fora? Får vi snart oppleve at Jonas Gahr Støre forklarer Stortinget at "jeg vurderer selv at jeg er habil, dermed kan jeg umulig være inhabil, løkhuer."

Hehe, uten å ta stilling til akkurat disse to uttrykkene, er det jo sånn at ulike fora har ulike regler og konvensjoner for språkbruk. Og jeg vil tro at "løkhue" aldri kommer til å bli et vanlig uttrykk å bruke i stortingssalen.

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en bolle, din løk (eller sopp) er ikke så ille som "En må være to for å løse denne oppgaven"

Skrevet

jeg liker bedre den lokale varianten fra min del av skogen: "vil du ta tilfart og sykle beine veien te hælvete". litt mer klartekst, og allikevel akk så poetisk.

• 4 uker senere...
Skrevet

"Det kan du ta rennafart og drite i" pleide vi å si da jeg var tenåring og akk så sjarmerende

• Liker 1
Skrevet

haha vi sa "ta deg en lang tur på en kort brygge"

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Det er vel bedre enn å kalle folk horer, drittsekker, hurper, hespetre, idiot, drittkjerring osv. Det er bare mildere form for stygge ord.

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Skrevet

:fnise: Rull inn puppen'a!

hahahaha what :skratte:

Skrevet

Håper ikke det. Hvis noen sier "ta deg en bolle" så er det alt jeg leser. Leser ikke resten, og tenker automatisk FJORTIS!

• Liker 1
Skrevet

Hva kommer "Ta deg en bolle" av?

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Haha, jeg nyter å være fjortis i en alder av 29 (30 års krisa gjør seg gjeldene). Sikkert ikke lenge før jeg kan rulle inn puppen og beine te skogs.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Hva kommer "Ta deg en bolle" av?

Det kommer fra pondus og er det samme som "ro deg ned"

Skrevet

Det kommer fra pondus og er det samme som "ro deg ned"

Det kom nok lenge før Pondus og Frode Øverli. Svært vanlig sjargong her i Bergen.

• Liker 5
Skrevet

Hvor kommer i det hele tatt all denne maten inn i skjellsordene? :gjeiper:

- ta deg en bolle

- din nepe

- din løk/ løkhue

- din sopp

er dette mat vi ser litt ned på? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvor kommer i det hele tatt all denne maten inn i skjellsordene? :gjeiper:

- ta deg en bolle

- din nepe

- din løk/ løkhue

- din sopp

er dette mat vi ser litt ned på? :fnise:

Det kan ha noe med at matvarer er noe vi generelt ikke forbinder med intelligens, så egentlig fornærmer vi intelligensen til den vi sier uttrykket til. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Suppegjøk, brødhue, pappskalle.... - ikke så 'alvorlig og seriøst' men mye bedre enn kødd, hore, idiot osv. synes jeg da :sjenert:

• 3 uker senere...
Skrevet

gå å vogg du da!

jeg er en flittig bruker av "ta deg en bolle".

kall meg hva du vil om det får deg til å føle deg bedre, jeg bryr meg fint lite om hva du tenker, så det er ditt problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...