AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Nå er jeg så jævla lei av å planlegge bryllup. Ingen blir jævla fornøyd med noe. Det må da være lov til å få lov til å planlegge bryllupet sitt i fred uten at noen heletiden skal mene noe negativt om noe. Vi velger å ha et litt mindre bryllup, og jeg har ingen mindreverdighets følelse ovenfor det. Folk ser skikkelig ned på meg fordi jeg velger det. Jeg er ikke iform om dagen, men det er ikke derfor jeg velger å ha et mindre bryllup. Det er for at jeg ikke har lyst til å ha et stort bryllup. Jeg blir så forbanna å få påprakka sympati for at vi skal ha et lite bryllup og at det ikke gjør noe. Ikke nok med det så har en i familien valgt å gi oss en generøs gave. Men sa med en bitter undertone at da fikk vi sitte og gni oss i henda for da fikk vi jo noe til overs. Selv om vi har et mindre bryllup så koster det faktisk mer enn å ha et større bryllup. Da vi faktisk velger en dyrere løsning. Vi har kuvertpris på 2000kr. ++++ Blir så utrolig lei meg at gjestene er så forutinntatt. Når man først velger og slå på stortromma så får man påpakk at det blir stivt og formelt. 1
Gjest Adriane Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Amen! Er det én ting jeg har skjønt, er det at man alltid vil få kritikk for noe, uansett hva man gjør eller ikke gjør. Damned if you do, damned if you don't.Så det beste er å gjøre det man selv føler seg mest komfortabel med, og ignorere alle surpompene (selv om det ikke alltid er så lett).
Ninnin86 Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg var kjempeglad for at jeg bodde laaaaangt unna både mamma og svigermor (kanskje spesielt sistnevnte) da jeg drev og planla! Hadde ikke taklet å ha de oppå meg hele tiden.. Mange meninger, og stort sett ikke enige med meg! Jeg gav blanke i deres meninger! Sa ofte "det var en god idé", også endte jeg opp med å gjøre noe annet Svigermor fikk ansvaret for blomstene, og det var heldigvis så mye jobb at hun ikke klarte å tenke på annet de siste ukene! Så da gikk resten sin vante gang Husk; det er DU som skal gifte deg! Do as you want!
csj061 Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Jeg bare gjør det som jeg vil jeg Driter i hva andre syns og tar imot det folk er villige å gi med et stort smil og sier tusen takk og setter i mitt hjerte veldig stor pris på det! Har mange i familien og venner som tilbyr seg å hjelpe, jeg har foreløpig sagt at jeg har kontroll på det meste, men at jeg kanskje trenger litt hjelp i ukene før. Er jo mange som kommer med forslag, noen gode, andre mindre gode, da velger jeg selv å følge de jeg syns er bra og sier takk for hjelpen. De som ikke er bra sier jeg bare at det ikke var helt slik jeg hadde sett det for meg, men at jeg setter pris på innspill. Jeg velger å tro at de som "blander seg" egentlig bare vil hjelpe og vil meg det beste, men kan forstå at noen kanskje tar dette som mas eller det å bli tråkka på. Så mitt tips er å heve hodet, gjøre det slik du vil og bare la evt negative innspill prelle av deg! Lykke til, jeg tror du kommer til å få et supert bryllup der alle koser seg i alle fall!
Gjest this is silly Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Foreslår at du neste gang skal si "si meg, er det DU som skal gifte deg? Er for din skyld at jeg gifter meg? Er det DIN dag? Tenkte ikke det nei, da kan du bare drite langt og loddrett i å kritisere mitt ultimate bryllup. Kritiserer du mer forandrer jeg tema til Star Wars! Og du får være Chewbacca!" 2
Kahlan Amnell Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Amen! Er det én ting jeg har skjønt, er det at man alltid vil få kritikk for noe, uansett hva man gjør eller ikke gjør. Damned if you do, damned if you don't.Så det beste er å gjøre det man selv føler seg mest komfortabel med, og ignorere alle surpompene (selv om det ikke alltid er så lett). Du har så evig rett i det.
Lyra Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Oh yes, kjenner igjen det. "Er du sikker på at du vil ha det sånn?", "Er det noe fint da?", "Jeg syns det er best sånn" osv osv... "Er godt det er mitt bryllup da", sier jeg til dem som har slike kommentarer. Om noen syns det er for mye pynt, for lite, glorete, nøytralt, vi gjør det slik vi vil ha det (eller jeg da, siden mannen ikke bryr seg noe videre :gjeiper: ). Jeg har lagt ned mye tid og arbeid i dette bryllupet og det har jeg da ikke gjort for at andre skal bestemme hvordan det skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå