AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Jeg kjøpte et bord på loppis hvor deler av malingen har flasset av sånn at all maling må fjernes for at bordet skal være presentabelt. Problemet er at det er et så tykt lag maling (muligens noe annet også siden det er så tykt) at det ikke går av med grovt sandpapir. Jeg er ikke særlig handy av meg og aner ikke hvilke redakaper som finnes eller hvordan man gjør dette. Beina på bordet er litt snirklere så er redd det kan bli vanskelig å få av malingen her Håper dere vet hva jeg må gjøre eller har tips til nettside eller liknende?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Takk! Hvor får man tak i det? Jeg mener å huske å ha hørt at man kan bruke Salmiakk til å fjerne maling, kan det funke?
Wildy Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Varmluftpistol og en skikkelig skrape! Jeg har fjernet uhorvelieg mengder gammel maling opp gjennom årene, og etter at jeg oppdaget varmluftspistolens egenskaper har jeg aldri engang vurdert å slipe meg gjennom ørten lag med maling. Sliping er for den siste finpussen før ny maling.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Det hørtes smart ut, men jeg ser for meg at det er dyrt for en student? Kan en hårføner gjøre samme jobben?
Wildy Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Den jeg kjøpte kostet vel en tusenlapp eller så. Kanskje ikke studentbudsjett, men da har du en som gjør jobben i mange år.Den er vel noe av det verktøyet jeg har brukt mest opp gjennom årene, i tillegg til drillen. Skal du først kjøpe verktøy, kjøp skikkelig med en gang. Men om det blir litt heftig å kjøpe en slik for en jobb, kanskje du kjenner noen som har en? Hårføner har jeg ikke prøvd, men kanskje det blir varmt nok til at malingen blir såpass myk at det er rimelig greit å skrpae av? Skader jo ikke å prøve.
hmmz Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Clas ohlson og biltema har mye bra vettu Så lenge du ikke kjøper presisjonsverktøy så funker det meste av det de har ok. Det finnes faktisk en spesiallampe med irstråling for proffbruk, men det koster jo svin. Alternativ 2 er å ta en tur innom vedlikeholdsseksjonen på universitet. De er særs hjelpsomme, spesielt ovenfor jenter. Har lånt store slaghammere og til og med lifter der
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Hmm.. Kansje noe å sette på ønskelisten da, hvis det er noe som blir mye brukt. Dessverre kjenner jeg ingen som er mer handy enn meg, og når jeg såvidt kan skru inn en skure så sier det litt.... hehe Jeg prøver med hårføner i første omgang jeg *tvi tvi* Også sånn for sikkerhetsskyld, en malingsskrape er det det verktøyet som ligner på en vanlig vaskenal med tynt kniv blad?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 .... Alternativ 2 er å ta en tur innom vedlikeholdsseksjonen på universitet. De er særs hjelpsomme, spesielt ovenfor jenter. .... Lurt! Dessverre bor jeg ganske langt unna Uni, og er ikke så veldig keen på å ta med meg et bord på bussen
hmmz Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Låner så klart verktøyet med hjem, er ikke så mange steder på univ jeg står med slaghammer pistolen koster vel 200kr eller noe på clas om jeg gjetter rett
hmmz Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 Man bruker lut til å matte overflaten for å få bedre heft når man maler oppå det gamle, men lut er uansett noe dritt
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #13 Skrevet 12. mai 2012 Clas ohlson og biltema har mye bra vettu Så lenge du ikke kjøper presisjonsverktøy så funker det meste av det de har ok. Det finnes faktisk en spesiallampe med irstråling for proffbruk, men det koster jo svin. Alternativ 2 er å ta en tur innom vedlikeholdsseksjonen på universitet. De er særs hjelpsomme, spesielt ovenfor jenter. Har lånt store slaghammere og til og med lifter der http://www.clasohlson.com/no/b/jernvare/elektroverkt%C3%B8y/varmluftspistoler Er helt enig i at det er vannvittig å kjøpe dyrt vertøy om det bare er en liten fillejobb man skal gjøre. Den Black & Deckern der er sikkert mer enn god nok, og koster bare 199!
Minien Skrevet 12. mai 2012 #14 Skrevet 12. mai 2012 Duxola malingsfjerner! Du kan også lage din egen malingsfjerner ved å blande kaustisk soda, vann og tapetlim. Jeg brukte det på et bord jeg kjøpte på loppis med stort hell. Også koster det knapper og glansbilder i forhold til Duxola'n. Husk beskyttelsesutstyr! (hansker og briller)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå