AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Jeg sliter litt med mineralsminke da jeg føler det er litt uttørkende på huden min. Har prøvd en del forskjellige merker som Glo Minerals, Mineral Hygienics etc, men har egentlig aldri prøvd Bare Minerals sin.. Er det verdt et forsøk? Og er virkelig denne bismuth ingrediensen så farlig som folk vil ha det til?
Eirasi Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Tja, jeg reagerte veldig på den. Huden ble rødere, tørrere og klødde. Noen reagerer såklart ikke i det hele tatt. Har du prøvd Tikei? Hvis ikke ville jeg ihvertfall gått til et parfymeri og bedt om en prøve på Bare Minerals før du investerte i den, siden den er mye dyrere enn de fleste andre.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Tja, jeg reagerte veldig på den. Huden ble rødere, tørrere og klødde. Noen reagerer såklart ikke i det hele tatt. Har du prøvd Tikei? Hvis ikke ville jeg ihvertfall gått til et parfymeri og bedt om en prøve på Bare Minerals før du investerte i den, siden den er mye dyrere enn de fleste andre. Takk for svar Har hørt Tikei sin er VELDIG uttørkende, men mulig jeg tar feil? Skal ihvertfall stikke innom et parfymeri som selger bare minerals og prøve litt, så får jeg kjenne om jeg klør eller hva jeg gjør. Det er jo et ganske dyrt merke.. Det er ikke tilfeldigvis noen som vet hvilken Bare Minerals foundation farge som er lik Mineral Hygienics sin 'Light'? Det er nemlig den jeg passer perfekt fargemessig, og er litt i tvil angående Bare Minerals sine farger..
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Har du tørr hud så er Bare Minerals Original genial dersom du ikke reagerer på Bismuthen. Tikei og Bare Minerals Matte inneholder ikke bismuth og er vanskelig på tørr hud. Sitter ikke pent i det hele tatt. Men den originale til Bare Minerals smelter fantastisk godt inn og er som sagt kjempegod så lenge du ikke reagerer på Bismuth.
Honesty Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har prøvd 10+ forskjellige mineralsminkemerker, men kommer alltid tilbake til Bare Minerals. Glominerals sitter ikke på min tørre hud, og fargene er for gule selv i den nøytrale skalaen, mens de som heter Beige er for rosa. Hos Bare Minerals (Original, ikke matt) bruker jeg Fairly Light når jeg er blek, og blander inn litt Medium Beige når jeg blir mørkere i huden. Jeg har en helt vanlig hudtone, og bruker som oftest den nest lyseste nøytrale foundationen i de fleste merkene.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har prøvd 10+ forskjellige mineralsminkemerker, men kommer alltid tilbake til Bare Minerals. Glominerals sitter ikke på min tørre hud, og fargene er for gule selv i den nøytrale skalaen, mens de som heter Beige er for rosa. Hos Bare Minerals (Original, ikke matt) bruker jeg Fairly Light når jeg er blek, og blander inn litt Medium Beige når jeg blir mørkere i huden. Jeg har en helt vanlig hudtone, og bruker som oftest den nest lyseste nøytrale foundationen i de fleste merkene. Enig som alltid med Honesty Jobber du med sminke eller noe? Du har så utrolig god peiling.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har delvis omvendt hud - blir veldig fort blank, og ID er det verste merket for min del. Så jeg vil tro at den passer fint for de med veldig tørr hud - om man tåler bismuthen. Jeg gjorde nok ikke det heller. Tror dog jeg hadde forsøkt en flytende foundation med fuktighetskrem istedet(få en prøve i butikken og teste hjemme), når jeg var på mitt mest tørre og sensible(alt sved, jeg var totalt uttørket) så var eneste mulighet Cliniques foundation for veldig tørr hud.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #8 Skrevet 12. mai 2012 Jeg har delvis omvendt hud - blir veldig fort blank, og ID er det verste merket for min del. Så jeg vil tro at den passer fint for de med veldig tørr hud - om man tåler bismuthen. Jeg gjorde nok ikke det heller. Tror dog jeg hadde forsøkt en flytende foundation med fuktighetskrem istedet(få en prøve i butikken og teste hjemme), når jeg var på mitt mest tørre og sensible(alt sved, jeg var totalt uttørket) så var eneste mulighet Cliniques foundation for veldig tørr hud. Har du prøvd Bare Minerals Matte? Det er uten bismuth, og jeg merker virkelig forskjell på blankheten min. Plages faktisk ikke med blankhet i det hele tatt lenger. Men det som er dumt med det matte pudderet er at det er vanskeligere å legge siden det er "tørrere".
Jadzia626 Skrevet 12. mai 2012 #9 Skrevet 12. mai 2012 (endret) Nå bruker ikke jeg noe særlig med sminke, men jeg har brukt Bare Minerals. Jeg reagerer ikke på den ihvertfall, og er relativt fornøyd med merket ellers. Vet at feelunique.com selger start-bokser med et utvalg produkter for en grei pris. Var der jeg kjøpte dem. Endret 12. mai 2012 av Jadzia626
Theoline Skrevet 12. mai 2012 #10 Skrevet 12. mai 2012 jeg har prøvd mye forskjellig av mineral sminke.ingenting er bedre enn bare minerals. jeg har jobbet med glo (måtte det) mens jeg selv nekta å ha det på meg fordi det så sabla stygt ut når man er vandt med den perfekte finishen på Id.
Gjest Carmelita Skrevet 12. mai 2012 #11 Skrevet 12. mai 2012 Jeg har brukt Bare minerals i alle år, og har vært fornøyd. Har tørr hud jeg også. Nå har jeg kastet meg utpå i jakten på en annen foundation igjen, bare for å sjekke hva som finnes. Men foreløpig har jeg ikke funnet noe bedre.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #12 Skrevet 12. mai 2012 Har du prøvd Bare Minerals Matte? Det er uten bismuth, og jeg merker virkelig forskjell på blankheten min. Plages faktisk ikke med blankhet i det hele tatt lenger. Men det som er dumt med det matte pudderet er at det er vanskeligere å legge siden det er "tørrere". Jepp, men jeg liker ikke finishen- og får noe utbrudd av denne også(får utbrudd og grovere hud av alle mineralmerker dessverre - iallefall de ørten jeg har prøvd til nå). I det hele tatt synes jeg ID ikke ser bra ut på nesten noen - det er noe med bismuthen som gir et rart diskoskinn uansett. Mulig det ser bra ut på voksen hud når man legger et tynt lag, men jeg kjenner igjen finishen på andre og liker det ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #13 Skrevet 12. mai 2012 Takker for flere svar i tråden Har kikket litt rundt, men det er visst ikke mange steder i nærheten som selger Bare Minerals over disken, så det blir litt vanskelig med fargevalget.. Som sagt, Mineral Hygienics sin i Light var en fulltreffer fargemessig, er det kanskje den samme som Fairly Light i Bare Minerals? Muligens Light? Kunne ønske det var et fargekart som viste og sammenlignet de forskjellige merkene sine farger ved siden av hverandre, så det ble litt lettere å se..
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #15 Skrevet 12. mai 2012 hvor i landet bor du da TS? I nærheten av Kr.sand
Wednesday Skrevet 12. mai 2012 #16 Skrevet 12. mai 2012 kicks på sørlandssenteret tror jeg har bare minerals :-)
Honesty Skrevet 12. mai 2012 #17 Skrevet 12. mai 2012 I nærheten av Kr.sand Skin Tonic har BM, og det finnes vel på Sørlandssenteret, ifølge Google.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #18 Skrevet 12. mai 2012 Tusen takk for tips Da får jeg ta turen til Sørlandssenteret :D 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #20 Skrevet 12. mai 2012 For å være helt ærlig - hvis du har prøvd mange andre sorter mineralsminke, så tviler jeg på at du kommer til å være superfan av BareMinerals heller. Ja, jeg synes den er bra, men det er ikke akkurat noe "magisk" ved den som gjør den veldig annerledes enn alle andre typer mineralfoundations. Særlig hvis du synes problemet er at de er for tørre. Da tror jeg nesten det er bedre å bare gå for en flytende. Men det går jo selvfølgelig an å gå innom en hudpleier og teste produktet først da :-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå