la Flaca Skrevet 11. mai 2012 #1 Del Skrevet 11. mai 2012 Er det ikke kommet nye regler der i år? Er førstegangs rabiesvaksinasjon. Stemmer det at det holder å vaksinere 21 dager før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #2 Del Skrevet 11. mai 2012 Nei! *klipp og lim* Vaksineregimet mot rabies består av to vaksiner med fire ukers mellomrom, deretter tas en blodprøve tidligst 120 dager etter andre vaksine. Man må regne ca 6 måneder fra man starter og dyret er reiseklart. Skal man reise til England må man regne ca 12 måneder fra man starter og man kan ta med dyret inn til landet. Etter dette kreves en årlig revaksinering mot rabies. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 11. mai 2012 #3 Del Skrevet 11. mai 2012 Er det ikke kommet nye regler der i år? Er førstegangs rabiesvaksinasjon. Stemmer det at det holder å vaksinere 21 dager før? Jeg er 99% sikker på at det er noe nytt og at man ikke behøver å vente like lenge som før. En dyrlegeassistent fortalte meg dette for et par uker siden før jeg selv skulle til Danmark og vurderte å ta med en av hundene. Ring Mattilsynet mandag du - så får du svar kjapt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 12. mai 2012 #4 Del Skrevet 12. mai 2012 http://mattilsynet.no/import_eksport/reise_med_dyr/hund_katt_og_ilder/eu/reise_med_hund_fra_eu_land_til_norge_98489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 12. mai 2012 #5 Del Skrevet 12. mai 2012 Se der ja :-). Da stemmer det jo at man ikke lenger må vente på revaksinering og kan reise etter 21 dager. Jeg har bare tatt med valp under tre md fra Danmark, så jeg har ikke brydd med om å lese om den rababisvaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysticmoo Skrevet 12. mai 2012 #6 Del Skrevet 12. mai 2012 Er det ikke kommet nye regler der i år? Er førstegangs rabiesvaksinasjon. Stemmer det at det holder å vaksinere 21 dager før? Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå