Gå til innhold

Ferie i Danmark med hund

la Flaca

Anbefalte innlegg

Er det ikke kommet nye regler der i år? Er førstegangs rabiesvaksinasjon. Stemmer det at det holder å vaksinere 21 dager før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei!

*klipp og lim*

Vaksineregimet mot rabies består av to vaksiner med fire ukers mellomrom, deretter tas en blodprøve tidligst 120 dager etter andre vaksine. Man må regne ca 6 måneder fra man starter og dyret er reiseklart. Skal man reise til England må man regne ca 12 måneder fra man starter og man kan ta med dyret inn til landet. Etter dette kreves en årlig revaksinering mot rabies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke kommet nye regler der i år? Er førstegangs rabiesvaksinasjon. Stemmer det at det holder å vaksinere 21 dager før?

Jeg er 99% sikker på at det er noe nytt og at man ikke behøver å vente like lenge som før. En dyrlegeassistent fortalte meg dette for et par uker siden før jeg selv skulle til Danmark og vurderte å ta med en av hundene.

Ring Mattilsynet mandag du - så får du svar kjapt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :-). Da stemmer det jo at man ikke lenger må vente på revaksinering og kan reise etter 21 dager. Jeg har bare tatt med valp under tre md fra Danmark, så jeg har ikke brydd med om å lese om den rababisvaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...