Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror like godt jeg lager en ny tråd.

Har blitt arbeidsledig etter firmaet jeg jobbet hos gikk konkurs. Nå har det gått ei stund og har enda ikke fått ny jobb. Jeg får jo dagpenger og det er ikke store greiene siden jeg ikke hadde kjempemye i årslønn i fjor. Jeg får ca 9000 i måneden. Jeg ser i noen andre tråder at det står skrevet at man kan jobbe 18 timer i uken uten å miste dagpengene.

Jeg holder på å bli gal av å sitte hjemme og får kanskje mulighet til å begynne å jobbe annenhver lørdag. (Vet jo at dette ikke er noen ting, men en liten start og finner jeg meg en kontorjobb mandag til fredag så kan jeg enda fortsette i denne jobben ei stund) Jeg bare lurer på da om jeg jobber annenhver lørdag får jeg alikevel 9000 i månenden i dagpenger? Eller trekker de bort dagpenger for den eller de to dagene jeg har jobbet også får jeg lønn av arbeidsplassen for denne dagen? Altså om dagsatsen min er 500 og jeg jobben lørdag så trekker de 500 kroner av dagpengene? Eller går det på timer så hvis dagsatsen min er 500 for 7,5 timer og jeg jobber 5 timer en lørdag så trekker de ca 333 av dagpengene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...