Gå til innhold

folk som ler på skrekkfilmer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det egentlig som skjer i hodet på dem som ler gjennom skrekkfilmene på kino?

De er ikke nødvendigvis skummel, men om en baby blir kuttet i 2, hva faen er det å le av? ??! Gjemmer dem sin egen frykt i latter?

Drittlei. Heretter skal jeg, uten unntak, se skrekkfilmene hjemme.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsvarsmekanisme vil jeg tro? Pluss at man vet at det bare er film. Hadde det vært ordentlige bilder hadde de sikkert ikke ledd, tror du ikke?

Gjest Nuppdupp
Skrevet

jeg begynte å le en gang.. er noe med sinte menn og motorsag som får meg til å le. dessuten var ikke filmen så skummel og det så dumt ut. nå var vi hjemme hos ei venninne og kompisen hennes begynte også å le når jeg gjorde det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før kunne jeg le når jeg så skrekkfilm, for jeg undertrykte følelsene mine..

Jeg lot ikke ting gå inn i meg på en måte..

Men nå tørr jeg nesten ikke så det lenger :P

Skrevet

Latter er et vanlig utløp for mange følelser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ler ofte av skrekkfilmer, spesielt de som er ganske dårlige (som i dårlig kvalitet, tvilsomme skuespillerprestasjoner, ja, litt Z-filmer, som mange skrekkfilmer er). Jeg kunne sikkert funnet på å le under en sånn type scene som du beskriver. Ikke fordi jeg synes babydrap er så gøy i virkeligheten, men fordi det ofte er gjort på en måte som bare blir komisk for meg. Feks lo jeg gjennom The Human Centipede. Men den var jo bare tullere, så dårlig eksempel. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Fordi det er film. Jeg vet at den filmen ikke inneholder drap på ekte. Skrekkfilmer er et morsomt segment fordi dette er filmer som lever for å sjokkere. Det er så mye gimmicker og jall at jeg vanskelig klarer leve meg inn i det eller "kjøpe" det. Jeg ler av tåpelige virkemidler som forsøker selge en historie, spesielt når jeg finner dem spekulative og generelt dårlige.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det WildThing sier. derfor et + fra meg

Skrevet

Fordi det er en film, vel. Jeg ler meg ofte gjennom skrekkfilmer, ikke fordi jeg er litt småpsyko og elsker å se babyer bli kuttet i to, men fordi mange er så utrolig dårlig laget at det bare blir komisk.

Skrevet

Fordi:

- scenen er overdrevet for moro skyld (det er ikke alle skrekkfilmer som er så seriøse)

- det er dårlig laget og blir komisk

- det er imponerende godt laget, latteren blir en form for applaus, og det gjelder også spesielt groteske drap

Jeg lo ikke under de tre-fire skrekkfilmene jeg faktisk har blitt skremt av gjennom mange år med skrekkfilmtitting.

Skrevet

Jeg ser mye film, og liker alt fra såkalte jentefilmer til årntlie grøssere. Min favorittkateogri er nok Sci-Fi/Horror (som Alien, Predator og Pandorum).

Det er en del type voldscener som jeg blir dårlig av, men ser man for eksempel grøsser-komedier, er overdreven vold og humor en del av poenget som for eksempel i den engelske lavbudsjettfilmen Evil Aliens. Den reaksjonen er veldig annerledes enn den jeg får når folk dør i virkeligheten på blodige måter. Jeg har dessverre sett det også i form av bilulykker. Disse opplevelsene kan ikke sammenlignes på noen som helst måte. Det ene er virkelighet, det andre ikke.

Skrevet

Jeg ler når jeg syns det er morsomt.

Skrekkfilmer kan være ganske morsomme med tanke på effekter og mye mer.

Jeg lo ganske mye når jeg så Walking dead også, da spesielt når de dro opp zombien fra en brønn :fnise:

Skrevet

Fordi mange skrekkfilmer er så latterlig dårlige..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er enda rarere når folk ler av mennesker som lider, gråter osv. Jeg så I Am Legend på kino og da var det mange som lo når Will Smith står i videosjappa og snakker med dukkene i ren desperasjon etter menneskelig kontakt. Her ser du et menneske med åpenbart store lidelser og så sitter folk og ler?! Da blir jeg bekymret...

Gjest Blubberella
Skrevet (endret)

Jeg ler ikke av babyer som blir kuttet i to o.l., men jeg ler ofte av grøssere og skrekkfilmer (til manges irritasjon). Mange av dem er så teit laget og har så mange dårlige effekter at jeg ikke klarer annet enn å le. Det er svært få grøssere/skrekkfilmer som har skremt meg noe særlig, så det er ingen form for beskyttelsesinstinkt. F.eks. lo jeg meg skakk når hun jenta i excorsisten kom på alle fire ned trappa. Sånne ting klarer jeg ikke se noe skummelt i. Jeg synes det er morsomt og ler, simple as that.

Endret av Ylvina
Skrevet

Tja, litt sånn off topic, men hvis dere vil ha enda en skrekkfilm og le av, så gå og se The Cabin in the Woods... Tror det er den mest latterlige "skumle" filmen jeg har sett på iallefall ti år. Jeg ler aldri av skrekkfilmer, denne derimot, er et unntak. Sykt latterlig og overdrevet.

AnonymBruker
Skrevet

Ler ofte vis det er skrekk filmer der det er figurer som er så fæle at det bare blir lattelig.

Skrevet

De aller fleste skrekkfilmer jeg har sett har etter min mening vært på nivå med veldig teite, dårlige komedier. Blir bare tragikomisk, derfor har iallefall jeg ledd godt gjennom mange sånne. :)

Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Fordi noen har mørk humor.

Og det faktum at det ikke finnes skumle skrekkfilmer. Vis meg en skumel skrekkfilm så skal jeg vise deg en mann som kan leve på solen

Endret av Corto Maltese
  • Liker 1
Skrevet

Mange skrekkfilmer er så idiotiske at man av og til ender opp med å le av det. Særlig når det blir for mange klisjeer og filmen tar seg selv for seriøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...