Gå til innhold

Bryllupsgave til venninne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart i bryllup til ei venninne jeg gikk på ungdomsskolen med og har hatt jevnlig kontakt med etterpå selv om vi har bodd forskjellige steder.

Hvor mye er det da vanlig å gi i bryllupsgave? Jeg selv har kun deltidsjobb og ikke akkurat god råd. Heldigvis får jeg feriepenger før bryllupet så har hvertfall litt å bruke!

Og hvis noen har tips til hva man kan kjøpe så kom med det! De ønsker seg gavekort og sånt, men er ikke det litt kjedelig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hmm 500 kansje? dere kan jo gå sammen en gjeng for å kjøpe mer..vanligvis så pleier jeg å bruke ca 500 ivhertfall.

Gjest Mahareth
Skrevet

500 er en grei sum. Du kan jo spørre om de har lagt ut gavelister noe sted?

AnonymBruker
Skrevet

De har satt opp ønskeliste, men der var det mest gavekort og jeg syns det er så kjedelig! Men 500 er jo levbart, tenkte egentlig på rundt 1000,- jeg så. Bare greit å kunne gå ned litt!

Noen tips til hva som er "greit" i bryllupsgaver da?

Skrevet

De har satt opp ønskeliste, men der var det mest gavekort og jeg syns det er så kjedelig! Men 500 er jo levbart, tenkte egentlig på rundt 1000,- jeg så. Bare greit å kunne gå ned litt!

Noen tips til hva som er "greit" i bryllupsgaver da?

Hvis de har satt opp ønskeliste, så er det vel heller greiere å ta en titt på denne istedenfor å spørre oss som ikke vet hva de ønsker seg ;-). Regner med at det ikke bare er gavekort på den listen? Og om så, så er det vel det de ønsker seg da.

Jeg ville ikke gått rundt og plaget meg med hva jeg skulle kjøpt hvis det finnes en ønskeliste, for det er vel gleden i å gi hva folk ønsker seg som jo er greit, er det ikke?

Skrevet

Vi bruker 1500kr og her er sambo forlover ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga 5000 til bestevenninna mi .. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga 5000 til bestevenninna mi .. :)

oj, det var mye. Hvor mye hadde du da gitt til et søsken?

Skrevet

500 er greit synes jeg. Vi ga 1000 kr til søstra mi og mannen da de gifta seg, og da var mannen forlover. Jeg er student uten deltidsjobb, han jobber 100%

AnonymBruker
Skrevet

Man må jo ikke gi mer enn man har evne til, og gave for ca 500 kroner er veldig greit. Jeg ville neppe brukt mer alene selv om jeg er i full jobb.

"Alle" ønsker gjerne å gi noe personlig og spesielt i bryllupsgave, men husk at det ofte er en god grunn for at brudeparet ønsker seg nettopp det som står på ønskelisten, og da vil de sette pris på en gave fra denne.

Kjenner du dem veldig godt kan du også gjøre suksess med en gave de ikke "visste" at de ønsket seg. (En gang fant jeg f.eks. en praktutgave av et bokverk som passet midt i blinken for et vennepar som skulle gifte seg. De var en av gavene de satte størst pris på.)

AnonymBruker
Skrevet

oj, det var mye. Hvor mye hadde du da gitt til et søsken?

nå har jeg veldig mange søsken da, noen har jeg mere å gjøre med enn andre.. så det kommer helt an på. 2000-5000

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de har satt opp ønskeliste, så er det vel heller greiere å ta en titt på denne istedenfor å spørre oss som ikke vet hva de ønsker seg ;-). Regner med at det ikke bare er gavekort på den listen? Og om så, så er det vel det de ønsker seg da.

Jeg ville ikke gått rundt og plaget meg med hva jeg skulle kjøpt hvis det finnes en ønskeliste, for det er vel gleden i å gi hva folk ønsker seg som jo er greit, er det ikke?

Det står kun gavekort der =/ Annet enn det er det fritt frem, kan finne på no gøy står det... Får se hva jeg finner på turbo-shoppinga det blir når lønna kommer dagen før bryllupet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...