Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber istaten og i henhold til Statens personalhåndbok skal jeg ha krav på flyttedag under velferdspermisjonsdelen - med lønn. MEN så spør jeg sjefen min om å få en slik dag, da fredagen ( går da ut i ferie fra mandagen etter helgen) men hun sier at det får jeg ikke siden det er så tett opptil ferien..Jeg skjønner om det hadde vært I selve ferien, men dette er jo aktuelt før!

Noen som kan hjelpe meg ev henvise meg til lover og regler som jeg kans lå i bordet med?

Skrevet

Aktuell paragraf i Statens personalhåndbok

Det er ikke sånn at du SKAL få denne permisjonen, det KAN innvilges. Eller ikke. Det er høyst uvanlig å ikke få flyttedagen, men arbeidsgiver har fullstendig sitt på det tørre med å avslå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne har jeg funnet selv, men den sier ingenting om det sjefen min nekter meg på..nemlig at det er tett opptil ferie og derfor får jeg ikke

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen din ser vel ikke at du har behov for det, nettopp fordi du skal ut i ferie samme dag.

Btw: Har du brukt opp alle verferdsdagene til fri benyttelse? Du skal jo bruke de først...

Skrevet (endret)

Det er ikke så vesentlig hvorfor arbeidsgiver avslår (selv om det der er en rar grunn), du har ikke krav på å få flyttedag.

All velferdspermisjon må søkes om, og kan avslås. Det finnes ikke noen regel eller lovhjemmel som pålegger arbeidsgiver å innvilge flyttedag.

Edit: velferdsdager til "fri benyttelse" finnes ikke...

Endret av Karmosin
AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg sm jobber i det private faktisk har krav på en dag med lønn ifm. flytting, jfr. PH-boka vår. Endelig et sosialt gode som er bedre hos oss en i det offentlige. :)

Skrevet

Mens jeg sm jobber i det private faktisk har krav på en dag med lønn ifm. flytting, jfr. PH-boka vår. Endelig et sosialt gode som er bedre hos oss en i det offentlige. :)

Nja, det er ekstremt uvanlig at arbeidsgivere i offentlig sektor nekter å innvilge flyttedag. TS har en temmelig spesiell sjef, vil jeg påstå...

AnonymBruker
Skrevet

Enig med sjefen din, du kan vel flytte på lørdag, søndag eller en dag i ferien din.

• Liker 1
Skrevet

Enig med sjefen. Det høres bare ut som en måte å dra ut ferien på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke flyttedag med den begrunnelsen at jeg skulle ut i svangerskapsperm... Må legge til at permisjonen begynner to mnd etter vi skal flytte.. Dustesjef!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...