AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Hei! Lurer på hvilken rase du har (hund, katt, kanin, hest osv) og hvorfor du valgte den rasen! Jeg har en bostonterrier, valgte rasen fordi jeg ville ha en aktiv, snill, korthåret, lettlært og sosial hund.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har irsk ulvehund. Begynte å se på den fordi utseendet fascinerte meg, selvsagt. Men fant ut at den også var rolig, lat, glad i å sove, tålmodig med barn- og litt dum. Det var jo bare perfekt for oss 1
HannahLove Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Jeg har to blandings gutter. De er brødre å er blanding av rotweiler, dobermann, beagel og engelsk staff. Valgte de for jeg syntes det er så spennende med blanding, vet aldri helt hva man får Har tidligere hatt amstaff, verdens beste familie hund Endret 11. mai 2012 av HannahLove
LittleJ Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Har schæfer fordi jeg digga den rasen når jeg var 15. Nå er han 11 år gammel og det blir nok ikke no ny schæfer, tør ikke pga. feil avl. Har hatt flaks med den jeg har nå! Ville ha en snill hund som samtidig var vakthund og litt "stor og tøff". Katten vår fant søstra mi når den var bare noen uker gammel, forlatt av mora, så der valgte vi ikke rase... Hesten min er blanding av kaldblods og welsh cob, valgte vel egentlig ikke den etter rase heller. Var vel 13 år gammel når hu kom til gården hos pappa via leieboer, da var hu 3-4 mnd. gammel så kjøpte vi hu når hu var nesten et år fordi vi var lei av å ha hester på prøve som ikke funka!
Gjest Applecore Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har en bengalkatt. Min manns betingelser for at han skulle gå med på ha katt var nemlig at den skulle se "kul" ut :gjeiper: Men fant raskt ut at bengalkatter har et herlig lynne og er kjempemorsomme! 1
kattepus89 Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Har to britisk korthår. Vurderte først siameser eller bengal, men fant ut at de var litt for aktive. Britter er late, søte, sosiale og koselige små vesener som ikke er for masete, men er alltid i nærheten. Elsker brittene mine 1
TheHairyToothfairy Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har egentlig alltid hatt Gordon Setter, med noen innslag av Berner Sennen, Schaefere, Engelsk Setter og Golden Ret. Jeg trives allikevel klart best med Gordon fordi denne er en alltid livlig og glad hund. De er aktive og alltid med på tur, og totalt hengivne. Gode å ta i, og utpregede flokkdyr - trives veldig godt som et medlem av familien. Jeg elsker det lekne og ivrige gemyttet, og ikke minst alle de fantastiske faktene. Og ikke minst, bedre jaktkompis skal du lete lenge etter.
CathFoto Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 To huskatter og en hellig birma, og rasen er tilfeldig. Da vi fikk Pus1 som er huskatt var det fordi en bekjent hadde et kull med kattunger. Pus2 er nesten helt lik Pus1 og da noen venner av meg fant Pus2 på gaten i november trodde de det var Pus1 som hadde rømt, det var det ikke. Det var lille Pus2 på 9 uker, og etter uker med etterlysning av eiere ble han en del av familien, og godt er det. Pus3 som er hellig birma overtok jeg for to år siden da hun ikke hadde det så bra hjemme og alternativet var avlivning.
FantasDick Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Jeg og eks-kjæresten har en Rottweiler sammen. Har alltid likt utseendet, men ikke visst så mye om rasen. Hadde vært krisehjem for Charlottes omplassering i noen år da vi fikk en Rottweiler på 16 mnd i hus. Etter noen uker hvor ingen hadde vist interesse for hunden ble det til at han ble hos oss istedet. Altså; ingen spesiell grunn for at vi valgte denne rasen.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har en jämthund fordi det skulle være en jakthund. Dessuten er den en fantastisk familiehund, snill og glad i mennesker, har lite vaktinstinkt, en sterk kløvhund og fin til skiturer og sykling. Passer for et aktivt liv utendørs, samtidig som den er fredelig og rolig når den er inne og elsker å sove i seng på natten.
Sugerøret Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Har leonberger. Hvorfor vi valgte denne er vel fordi vi liker rasens væremåte og utseende. Da KO ikke var et alternativ,falt valget på neste, Leonberger Og vi angrer i alle fall ikke. Herlig rase som kan være med på det meste,en ro som passer med barn og eldre. Elsker alt og alle som oftest. Planen var å bruke kløv men pga rygglidelse ble det "avlyst" .Går litt spor,noe han elsker.Kjempeartig å se nesa jobbe. Bjeffer skjeldent,aldri på ringeklokka eller gjester.De blir bare møtt med et BOFF og gjerne en tennisball. De ser bedagelige ut,men kan få opp en imponerendes fart om de vil. Utholdene rase som du ikke sliter ut med en gang. Rasen er stor og det passer meg ypperlig.Selv med sine 65kg hender det at jeg ikke "ser" han og nesten snubler over han.Tenke seg til om det var en mindre rase! Jeg skal ha flere leonbergere etter hvert! 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 Har en blanding av meksikansk nakenhund (xoloitzcuintle) og chihuahua. Var på utkikk etter en frisk rase, stabil, trygg, og egenrådig/spesiell hund, og da var Xolo perfekt. Kom over denne blandingen og falt pladask for han. Valget sto mellom Saarloos og Xolo, og angrer absolutt ikke på valget jeg tok
LynetmcQueen Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Har en herlig blandingshund av collie, bordercollie og buhund. Ble helt tilfeldig valgt på finn, var så søt på bildet, og bodde ikke så langt unna. Har vært solen vår i 4 år :-)) 1
Envy Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Pusejenta mi er vanlig huskatt. Valgte henne ikke for rasen, men fordi hun er den hun er og fordi hun trengte et nytt godt hjem 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Bichon Havanais. Valgte den fordi det i mine øyne er den aller beste rasen. En hårete, liten krabat som følger etter deg overalt, elsker deg utrolig mye og er ganske avhengig av deg. Lykkelig og glad, lettlært og morsom. Tålmodig og helt ekstremt flink rundt barn. Perfekt størrelse. En stor hund i en liten innpakning, rett og slett. Passer godt for meg med min fleksible hverdag, siden disse ikke liker å være hjemme alene i fler timer hver dag.
frkharepus Skrevet 11. mai 2012 #16 Skrevet 11. mai 2012 Har to siberian huskies. Måtte bli en av polarhund-typene da jeg reagerer på alle andre raser. Veldig fornøyd med disse to gutta. Godt gemytt, rolige stuegriser når de er innendørs og gjør jobben greit både som trekkhund på ski og som kløvhund sommerstid.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #17 Skrevet 12. mai 2012 Mamman til katten satt som kattunge på trappen til foreldrene mine. Ustultet og sliten. De hang opp lapper og prøvde å finne eierne, uten å lyktes, og tilslutt forbarmet vi oss over den. Den fikk fire kattunger før vi steriliserte den, og vi ga bort tre og beholdt den lille rare som ingen ville ha. Kattemora ble borte (tror den ble tatt av gaupe) men sønnen er fem år gammel, og har blitt en kjempefin og herlig katt. Kasterert selvsagt. Hunden valgte vi utelukkende pga egenskaper. Vi tok utgangspunkt i hvem vi er og hvilke forutsetninger vi har for å gi en hund et godt liv, og valgte ut fra dette. Det var viktig at det var en middels stor hund, at den tåler å være alene en del, at den er rolig og vennlig og smart, at den ikke hadde noen spesielle egenskaper som måtte trenes på (jakt eller gjeting eller lignende) og at den var fin å ha på tur sommer som vinter, samtidig som den greier seg med morsjon og tur på middels nivå. Så var det også viktig å ha en hund som ikke røyter og som ikke krever ekstremt mye pelsstell i hverdagen. Har ikke angret, og ser kjente som har valgt hund ut fra utseende mer enn egenskaper, og ser hvor galt det kan gå, dessverre.
Fandenivoldsk Skrevet 12. mai 2012 #18 Skrevet 12. mai 2012 Eurasier. Begynte med at jeg la merke til rasen i en eller annen hundebok, og ut i fra det lille som sto der syntes jeg den hørtes ut som en fin rase for meg og familien. Begynte å lese masse om rasen, kontakte eiere og til slutt oppdrettere. Dro på besøk til oppdretter sommeren 2010 og falt pladask for hundene, skrev meg opp på valpeliste og fikk valpen i April 2011 herlig rase, men krevende på sitt vis. Veldig fornøyd med valget.
maya86 Skrevet 13. mai 2012 #19 Skrevet 13. mai 2012 Vi har en ungarsk puli. Kjæresten min er pelsallergiker så vi kikka litt mot basenji, men tenkte det var greit å prøve å ha en fosterhund først for å se om vi likte å ha hund i huset. (Bor i Budapest, og kjenner Budadogs) Da de fikk inn en puli så tenkte vi at joda, vi kan prøve den og se. Og vel.. ho ble <3 Rareste, søteste, merkeligste vesenet jeg har vært borti. Så valg av hund ble igrunn veldig tilfeldig.
Rainbow Skrevet 13. mai 2012 #20 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har en fjording. Jeg valgte henne ikke utfra rase, men fordi det var akkurat henne. Hun var nemlig rideskole-yndligshesten min. Så da hun skulle selges var jeg ikke i tvil. Men jeg gikk på en rideskole med nesten bare fjordinger, så har ridd dem veldig mye, og har vært aktiv i fjordhestlaget i Oslo og Akershus. Jeg er opptatt av å vise at de ikke er treige gårdsgamper, men at de faktisk kan gå høye klasser dressur, hoppe bra og utmerke seg på veldig mange arenaer. Så jeg er stolt av å være fjordingeier! :-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå