AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har skrevet det jeg mener er en helt kurant og relevant side i norsk Wikipedia, men siden ble etter fem minutter slettet; "Ikke relevant for Wikipedia". Siden jeg skrev, handlet om et sagn. Jeg finner navnet til den som har slettet artikkelen, han ser ut til å være en hvilken som helst bruker av Wikipedia. Noen som vet om det er slik at hvem som helst kan slette hele artikler, eller er det "ansatte" som gjør dette? Må si jeg ble litt irritert...
Chloe- Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Samme skjedde med meg en gang i tiden. Vi hadde en "new age"-lærer som bestemte seg for at istedet for å skrive en tradisjonell oppgave så skulle alle skrive saker på Wikipedia. Var et helv*** å få siden til å stå oppe i mer enn et døgn. Tror aldri jeg har brukt så mye tid på en skoleoppgave noensinne, 90% av tiden gikk til stresset med det tekniske. (Det på tross for at jeg skrev med et profesjonelt språk og linket kilder som bare rakkern.) Når læreren skulle bedømme verket var det jo allerede redigert av andre brukere. Håpløst prosjekt. Tror aldri læreren prøvde seg på den metoden igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Hvem som helst kan stort sett slette noe som er skrevet av en "hvem som helst". Du kan legge den inn igjen hvis du vil, men sagn ser ikke ut til å være populært å beholde på Wikipedia. 1
Gjest meh Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Wikipedia har en god del retningslinjer opplistet som alle som skriver artikler må følge, de er ganske strenge på det. Men, til spørsmålet, folk kan nominere artikler til sletting hvor det diskuteres hvorvidt artiklene skal bli slettet eller ikke. http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Articles_for_deletion
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Hvem som helst! Det er nettopp det som er saken med Wikipedia, at alle ( den vanlige mann i gaten ) bidrar. Dersom du mener noe er slettet ved en feil kan du tilbakestille rett versjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå