Gå til innhold

Skal huseier betale lysepærer for leitager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi flyttet inn var det 14(!) lysepærer som ikke virket og flere har gått under disse 4måneder.. Det er ikke "vanlige" lysepærer så de er dyrere. Skall huseier vare den som betaler for detta? De som gått under veis kan vi selvfølgelig betale for men er litt trist at betale for det andre....

Hva syns dere om dette?

Ps. Den som ønsker kan vare språkpolis. Vill lære meg flytende skriftlig norsk nå :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, lyspærer skal leietaker skifte selv.

• Liker 8
Skrevet

Nei, lyspærer skal leietaker skifte selv.

Men de var jo ikke i orden når vi flyttet inn! Da kan det umuligt vare sånn? Er du utleier?

Skrevet

Jeg regner lyspærer som forbruksvare, altså noe man holder selv på lik linje med toalettpapir. ;)

:heks:

• Liker 4
Skrevet

Dere burde vel ha sagt fra en de 14 lyspærene da dere flyttet inn. Utgiften er i deres hender nå tror jeg.

• Liker 6
Skrevet

Om dere hadde gitt beskjed med en gang, synes jeg utleier skulle betalt disse. Men om det er en stund siden nå, er det nok eget ansvar.....dessverre

Og selvsagt fremover....også deres ansvar, siden dette er forbruksvare :kaffekopp:

• Liker 5
Skrevet

Når vi flyttet inn var det 14(!) lysepærer (lyspærer) som ikke virket og flere har gått under disse 4måneder..(og flere har gått de 4 månedene vi har bodd der) ..Det er ikke "vanlige" lysepærer (lyspærer) så de er dyrere. Skall (skal) huseier vare (være) den som betaler for detta (dette)? De som gått under veis (De som har gått underveis) kan(skal) vi selvfølgelig betale for men er litt trist at (å) betale for det andre....

Hva syns dere om dette?

Ps. Den som ønsker kan vare (være) språkpolis (språkpoliti). Vill (vil) lære meg flytende skriftlig norsk nå :)

Retter feil også jeg!

Hadde dere bemerket det når dere flyttet inn, så hadde nok huseier byttet de. Dere kan jo spørre huseier da. Dere får jo bare ja eller nei. Si hvor mange som var gått da dere flyttet inn og si at dere kan betale de for de andre. Huseiere er jo også vanlige folk.

• Liker 1
Skrevet

Retter feil også jeg!

Hadde dere bemerket det når dere flyttet inn, så hadde nok huseier byttet de. Dere kan jo spørre huseier da. Dere får jo bare ja eller nei. Si hvor mange som var gått da dere flyttet inn og si at dere kan betale de for de andre. Huseiere er jo også vanlige folk.

Ja, får vel se hva de sier.. vi sa ifra når vi flyttet inn men fikk inget konkret på om de skulle skiftet det. Kona er humør syk og mannen "vet ingenting" (han sier han skal prate med kona var gang det er nått og sp hører vi ingeting. Og kona går ikke at snakke med).

Men når vi flytter ut så trenger de vel ikke å vare i orden ifall vi bare later det vare sånn det var når vi flyttet inn?

Takk for svar :)

Skrevet

Retter feil også jeg!

TUSEN TAKK!!! :-)

Skrevet

Vår husvert sier faktisk vi skal si ifra om vi har behov for nye lyspærer og lignende.

Men om vi skal skifte pærer å sånn så gidder vi ikke det, men tar det bare på egen kappe.

Skrevet

Trekk det fra på neste husleie, legg ved forklaring og utregning selvsagt

Skrevet

Jeg regner lyspærer som forbruksvare, altså noe man holder selv på lik linje med toalettpapir. ;)

Ja, HVIS det er når jag bor her og har ansvaret. Syns det var litt tåpelig at sammenlikne toalettpapir med lyspære i denne saken. Så dum er jeg ikke, stillte spørsmål om det pga at det gjaldt så mange lamper!

I begynnelsen tenkte jeg at hvis ikke han skifter de så kan vel jeg men det har gått 10pærer ETTER at vi flyttet inn så da føler jeg ikke for at betale for de andre 14.. Det burte være forståelig..

Skrevet

Retter igjen siden du synes det er greit. :jepp:

Ja, får vel se hva de sier.. vi sa ifra når vi flyttet inn men fikk inget (ikke noe) konkret (burde stått - konkret svar) på om de skulle skiftet det (pærene, i stedet for det) . Kona er humør syk (humørsyk i ett ord) og mannen "vet ingenting" (han sier han skal prate med kona var gang det er nått (han sier han skal prate med kona vær gang det er noe)og sp (så) hører vi ingeting. Og kona går ikke at snakke med)

(og kona går det ikke an å snakke med)

Men når vi flytter ut så trenger de vel ikke å vare i orden ifall vi bare later det vare sånn det var når vi flyttet inn? (men når vi flytter ut så trenger det vel ikke være i orden. I såfall bare lar vi det være som da vi flytter inn)

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, HVIS det er når jag bor her og har ansvaret. Syns det var litt tåpelig at sammenlikne toalettpapir med lyspære i denne saken. Så dum er jeg ikke, stillte spørsmål om det pga at det gjaldt så mange lamper!

I begynnelsen tenkte jeg at hvis ikke han skifter de så kan vel jeg men det har gått 10pærer ETTER at vi flyttet inn så da føler jeg ikke for at betale for de andre 14.. Det burte være forståelig..

Er det spotter dere har i taket siden det går så mye pærer? Da kan det være noe feil med anlegget deres. At det f eks blir for varmt, da går pærene ofte.

• Liker 1
Skrevet

Japp, spottar. De må være noe feil på anlegget, lampene blinker bestandigt i stua... Jaja, får sende en mail til eier i løpet av helgen.

AnonymBruker
Skrevet

Når vi flyttet inn var det 14(!) lysepærer som ikke virket og flere har gått under disse 4måneder.. Det er ikke "vanlige" lysepærer så de er dyrere. Skall huseier vare den som betaler for detta? De som gått under veis kan vi selvfølgelig betale for men er litt trist at betale for det andre....

Hva syns dere om dette?

Ps. Den som ønsker kan vare språkpolis. Vill lære meg flytende skriftlig norsk nå :)

Kødder du? Om leietager kom til meg med dette,så hadde jeg skjønt fort hvilke person jeg hadde med å gjøre.

Her hang det en tom dorullholder...............skitt. Ny bolig å ikke dasspapir

Skrevet (endret)

Jeg blir så oppgitt over trådstartere som spør hva vi syns, for så å fly i taket når svaret ikke er det trådstarter forventer. :roll:

Endret av Brunhilde
  • Liker 2
Gjest barista
Skrevet

Når du flytter inn i leiligheten skal alle lyspærer være nye. Men dersom det ikke ble ordnet da, kan du ikke komme i ettertid å klage.

Dette gjelder alle forbruksartikler. Underveis skal du ordna selv, men i starten av leieforholdet skal alt være på stell (batterier til brannvarsler, tv kontroll, lyspærer, lysrøyr ++)

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir så oppgitt over trådstartere som spør hva vi syns, for så å fly i taket når svaret ikke er det trådstarter forventer. :roll:

Jag har inte "flygit i taket", bara förklarade vad jag menade för det verkade inte som du förstod det.. Du var ju hyfsat speciell.. haha

Till er andra: Tack för svar. Har låtit bli de ljusen och tänker lämna det på samma sätt när vi flyttar. Så får jag se om/vad som sägs då istället.

AnonymBruker
Skrevet

det er faktiskt vanlig at alle lyspærer og batterier er skrudd ut når man overtar en ny leilighet..

grunnen er at det er ikke krav til at lyspærer\batterier skal være i når man leier.. dette er forbruksvare og betales av leier.. ta med deg alle pærene når dere flytter da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...