AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Jeg viser til stillingsannonse på "posten.no" og søker herved på stillingen som kundebehandler deltid. Jeg er en (snart) 26 år gammel ***** som skal starte på dataingeniørstudiet til høsten. Fra tidligere har jeg 166 studiepoeng fra (økonomilinje på ***). For tiden ser jeg etter en deltidsjobb for å kunne finansiere mine studiekostnader. Jeg har erfaring med kundebehandling fra Kiwi, og vil si jeg har god tallforståelse opparbeidet fra økonomistudiet på ****. Mine språkkunnskaper kan også komme til nytte dersom Østerås' kundemasse ligner på mitt lokale postkontors (Tøyen). Tungemålet mitt er norsk, men jeg snakker også ***** (morsmål) og tilnærmet flytende engelsk. Ettersom jeg snart er 26, kan dere være trygge på at jeg vil vise modenhet på jobb. Dataingeniørstudiet er også noe jeg brenner for, og jeg vil derfor stille opp så ofte som mulig på jobb for å kunne finansiere transportkostnader, skolebøker og andre relevante verktøy til studiene. Jeg kan nås på vedlagt telefonnummer og epost til enhver tid. Mvh
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Du må nok vikle det mer mot at du har LYST til å jobbe der, og ikke si at du ønsker denne jobben fordi du vil ha pengene. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Du må nok vikle det mer mot at du har LYST til å jobbe der, og ikke si at du ønsker denne jobben fordi du vil ha pengene. Altså jeg har lyst til å jobbe. Hvorvidt det er på McDonalds eller Posten spiller ingen rolle... er det så galt da
DetteErMeg Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Du kan også kanskje skrive litt mer om hvorfor akkurat du og ikke en annen med samme utdanning som deg skal få jobben 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Poenget er at ingen har lyst til å ansette noen som ikke har lyst til å jobbe der... Du trenger ikke uttrykke at du ikke har lyst til å jobbe. Det kan du holde for deg selv, ellers tror jeg du kan se langt etter å bli ansatt... 1
Lillah Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Alle vet at folk søker jobb for å tjene penger - men hva har de å tjene på at du legger mest vekt på at du skal tjene penger til skolebøker og transport? Er du interessert i jobben? Hvorfor? - Skriv heller litt om det! 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 De trenger ikke vite hva du skal bruka lønna di på.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 De trenger ikke vite hva du skal bruka lønna di på. Jeg prøver å tale til deres sosiale samvittighet. Å ansette noen som trenger penger til studiene må da være mer samfunnsnyttig enn noen som skal ha en Mac og iPhone :gjeiper:
Lillah Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Jeg prøver å tale til deres sosiale samvittighet. Å ansette noen som trenger penger til studiene må da være mer samfunnsnyttig enn noen som skal ha en Mac og iPhone :gjeiper: Hvorfor det? De som bruker pengene på MAC og Iphone er kanskje ferdigutdannet og kan ta seg råd til det... Revnende likegyldig for sjefen hva du skal bruke pengene dine på.. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Hvorfor det? De som bruker pengene på MAC og Iphone er kanskje ferdigutdannet og kan ta seg råd til det... Revnende likegyldig for sjefen hva du skal bruke pengene dine på.. Hvem tror du gjør en større innsats? en som MÅ HA penger for å fullføre studiene, eller en som bare vil ha penger til å kjøpe seg forbruksvarer?
Lillah Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Hvem tror du gjør en større innsats? en som MÅ HA penger for å fullføre studiene, eller en som bare vil ha penger til å kjøpe seg forbruksvarer? Så du mener at innsatsen din er bedre enn en som "bare" skal bruke pengene sine på forbruksvarer?? Begrunn gjerne hvorfor... Nå er jeg veldig nysgjerrig! 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 Så du mener at innsatsen din er bedre enn en som "bare" skal bruke pengene sine på forbruksvarer?? Begrunn gjerne hvorfor... Nå er jeg veldig nysgjerrig! Hmm....mon tro hvorfor noen som trenger penger for å fullføre et studium de brenner for og som vil bestemme retningen for deres karriere i 40 år fremover vil gjøre en større innsats enn noen som trenger en raskere PC eller ny mobil. Mon tro hvorfor... finn deg noen andre å kverulere med. 1
Toadette82 Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Jeg viser til stillingsannonse på "posten.no" og søker herved på stillingen som kundebehandler deltid. Jeg er en (snart) 26 år gammel ***** som skal starte på dataingeniørstudiet til høsten. Fra tidligere har jeg 166 studiepoeng fra (økonomilinje på ***). For tiden ser jeg etter en deltidsjobb for å kunne finansiere mine studiekostnader. Jeg har erfaring med kundebehandling fra Kiwi, og vil si jeg har god tallforståelse opparbeidet fra økonomistudiet på ****. Mine språkkunnskaper kan også komme til nytte dersom Østerås' kundemasse ligner på mitt lokale postkontors (Tøyen). Tungemålet mitt er norsk, men jeg snakker også ***** (morsmål) og tilnærmet flytende engelsk. Ettersom jeg snart er 26, kan dere være trygge på at jeg vil vise modenhet på jobb. Dataingeniørstudiet er også noe jeg brenner for, og jeg vil derfor stille opp så ofte som mulig på jobb for å kunne finansiere transportkostnader, skolebøker og andre relevante verktøy til studiene. Jeg kan nås på vedlagt telefonnummer og epost til enhver tid. Mvh Jeg ville heller skrevet noe ala dette: Viser til annonse på posten.no og søker herved på stillingen som kundebehandler deltid. Jeg er en/ei 26 år gammel jente/gutt fra ....(sted). Jeg har erfaring med kundebehandling fra min tidligere jobb hos Kiwi hvor jeg jobbet som butikkmedarbeider. I denne stillingen møtte jeg på mange type mennesker og fikk bruk for både mine språk kunnskaper og gode tall forståelse. Til høsten starter jeg på dataingeniør studie, derfor er en deltidsjobb perfekt. Fra før har jeg økonomisk utdannelse fra xxx. Jeg er en moden, ansvarsbevisst person som er veldig motivert for en stilling som kundebehandler hos Posten. For nærmere opplysninger om utdannelse og joberfaring viser jeg til min vedlagte CV. Jeg møter gjerne til en utfyllende samtale. Mvh XXX Dette er bare en kjapp rabling, for jeg vet jo ikke så mye om deg,men om du skriver noe ala dette så vil du jo bli tatt mer seriøst. Lykke til. 8
Lillah Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Hmm....mon tro hvorfor noen som trenger penger for å fullføre et studium de brenner for og som vil bestemme retningen for deres karriere i 40 år fremover vil gjøre en større innsats enn noen som trenger en raskere PC eller ny mobil. Mon tro hvorfor... finn deg noen andre å kverulere med. Så det å ha en plass å bo feks. er ikke viktig for folk? Jeg har ingen tro på at bare fordi at folk skal studere så er de flinkere i jobben sin! Jeg sier ikke at dere er dårligere - men jeg har ingen tro på at innsatsen er forskjellig. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Jeg ville heller skrevet noe ala dette: Viser til annonse på posten.no og søker herved på stillingen som kundebehandler deltid. Jeg er en/ei 26 år gammel jente/gutt fra ....(sted). Jeg har erfaring med kundebehandling fra min tidligere jobb hos Kiwi hvor jeg jobbet som butikkmedarbeider. I denne stillingen møtte jeg på mange type mennesker og fikk bruk for både mine språk kunnskaper og gode tall forståelse. Til høsten starter jeg på dataingeniør studie, derfor er en deltidsjobb perfekt. Fra før har jeg økonomisk utdannelse fra xxx. Jeg er en moden, ansvarsbevisst person som er veldig motivert for en stilling som kundebehandler hos Posten. For nærmere opplysninger om utdannelse og joberfaring viser jeg til min vedlagte CV. Jeg møter gjerne til en utfyllende samtale. Mvh XXX Dette er bare en kjapp rabling, for jeg vet jo ikke så mye om deg,men om du skriver noe ala dette så vil du jo bli tatt mer seriøst. Lykke til. Tusen takk. Denne skal lagres! 1
Hegius Skrevet 11. mai 2012 #16 Skrevet 11. mai 2012 Hvem tror du gjør en større innsats? en som MÅ HA penger for å fullføre studiene, eller en som bare vil ha penger til å kjøpe seg forbruksvarer? Er enig her med at det ikke er relevant hva du skal bruke pengene til, heller hvorfor du ønsker denne jobben og hva arbeidsgiver tjener på å velge akkurat deg fremfor andre. At en må ha penger for å fullføre studiene betyr gjerne at man tar flere jobbvakter og det er jo bra det også, men jeg synes ikke det nødvendigvis betyr at man yter større innsats. For å gi et eksempel: Jobbsøker1 trenger penger, og det er eneste grunn til at h*n vil ha denne jobben. Vil gjerne jobbe ofte, men trenger ikke gi noe spesielt innsats da man får pengene uannsett om man bare jobber sånn passe bra og dessuten er h*n ikke så interessert i arbeidet uansett. Jobbsøker2 synes dette er drømmejobben. H*n synes det er så kjekt arbeid og brenner for det, så h*n yter ekstra! Mener ikke å være kvass her, prøver bare å sette det litt i perspektiv. 1
Gjest Spinell Skrevet 11. mai 2012 #17 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Jeg prøver å tale til deres sosiale samvittighet. Å ansette noen som trenger penger til studiene må da være mer samfunnsnyttig enn noen som skal ha en Mac og iPhone :gjeiper: Når jeg ansetter folk er ikke hva kandidaten tenker å bruke pengene på viktig for meg. Det som er viktig er at h*n er motivert for og interessert i nettopp den utlyste stillingen og om vedkommende er den som kan mestre jobben best av kandidatene. Hva du har av erfaring og kompetanse er derfor viktig. At du skal studere er også nyttig informasjon, og det av to grunner: 1. Det gir inntrykk av kandidatens interessefelt + at kandidaten er arbeidssom. Positivt for kandidaten 2. Det kan bety at kandidaten i perioder har mindre tid og energi enn h*n burde hatt til jobben jeg har utlyst. M.a.o. ikke bare positivt. (Samtidig som jeg selvsagt må innse at det jeg har utlyst er en deltidsstilling i dette tilfellet.) Språkkunnskapene dine hører hjemme i en CV, og de betraktningene du har gjort rundt nytten av språkene kan du fortelle om det i en intervjusituasjon. Lykke til, både med jobbsøking og studier Jeg synes Toadette82s forslag er godt! Endret 11. mai 2012 av Spinell 3
sunshiny Skrevet 11. mai 2012 #18 Skrevet 11. mai 2012 Altså jeg har lyst til å jobbe. Hvorvidt det er på McDonalds eller Posten spiller ingen rolle... er det så galt da Noe jeg synes du skal få med i søknaden: - skrive hvorfor akkurat DU skulle få jobben, og dra frem noen gode egenskaper ved deg som kvalifiserer deg for denne jobben:) - Få med tidligere arbeidserfaringer - hva gjorde du på Kiwi, og hva var du flinkest til? - endre helheten i teksten så det blir mer formelt (skrive om ord som økonomiLINJE osv) - Hvorfor passer akkurat denne jobben til deg? Det hjelper IKKE å gi arbeidsgiveren inntrykk av at du bare vil ha en jobb å tjene penger på, da kaster dem nok søknaden din med en gang. De vil nok ha engasjerte medarbeidere som er motivert for å jobbe akkurat hos dem:) - Du må få frem at du er pålitelig også, ettersom det blant annet er penger (bankinnskudd, uttak o.l.) jobben gjelder. - Avslutte med å skrive at du virkelig håper på positivt svar fra dem og sånt:) Lykke til!
Leanne Skrevet 11. mai 2012 #19 Skrevet 11. mai 2012 Jeg pleier ofte å svare på disse spørsmålene i mine jobbsøknader: - Hvem er jeg? (alder, kjønn, nasjonalitet, utdannelse...) - Hva gjør jeg? (hva jeg holder på med nå av jobb/studier..) - Hvorfor søker jeg? (grunnen til at jeg kan tenke meg denne jobben, er det pga. stillinstørrelsen f.eks. har jobbet fulltid ønsker nå deltid, får brukt min utdannelse i denne jobben, liker utfordringene i jobben etc..) Du må vinkle det til at du har lyst på denne jobben fordi .......... Noe annet enn at du må finansiere studiene. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #20 Skrevet 11. mai 2012 På hvilken måte ligner Østerås' kundemasse på Tøyens? Det er to forskjellinge verdener, de har ingenting til felles!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå