Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Katten.
Skrevet

Nettopp. Oppførselen min her inne er eksemplarisk og forbilledlig. Men folk tolker alltid det jeg skriver i verste mening. Fordi de sitter med en oppfatning av meg som frekk, usympatisk jævel.

Det kommer av

1. Jeg bruker ikke smileys, folk tror jeg er sur.

2. Jeg skriver ofte med vilje på en måte som kan tolkes begge veier. Fordi det luker ut de som bare har hensikt å skrive dritt og ikke diskutere sak.

3. Ærlighet oppfattes av kvinner som frekkhet dersom de ikke får det ønskelige svaret.

1. Jeg unnskylder at jeg er en frekk en faen ved at jeg ikke bruker smileys.

2. Jeg unnskylder at jeg er en frekk en faen ved at jeg skrives ting som kan tolkes på flere måter.

3. Jeg unnskylder at jeg er en frekk en faen ved at jeg bare er ærlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forslår at hvis man vil diskutere kråkefjas kan man lage en egen tråd om det :)

Katten: Mulig du har svart på det før men, hvor i landet bor du? :)

• Liker 1
Skrevet

1. Jeg unnskylder at jeg er en frekk en faen ved at jeg ikke bruker smileys.

2. Jeg unnskylder at jeg er en frekk en faen ved at jeg skrives ting som kan tolkes på flere måter.

3. Jeg unnskylder at jeg er en frekk en faen ved at jeg bare er ærlig.

Dersom jeg ønsket å være frekk så hadde jeg vært frekk. Ser ikke poenget med å skjule det.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Dersom jeg ønsket å være frekk så hadde jeg vært frekk. Ser ikke poenget med å skjule det.

Er det du som definerer hvordan andre skal oppfatte deg?

• Liker 1
Skrevet

Er det du som definerer hvordan andre skal oppfatte deg?

Nei, men det er jeg som bestemmer om det er frekt ment eller ei.

Gjest Ludovie
Skrevet

Nei. Dvs. det er bare du som vet hva intensjonen din er, men det er opp til mottakeren å bestemme om det oppfattes som frekt eller ei.

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

det er vel strengt tatt opp til de som leser postene dine hvordan ordlyden tolkes.

Gjest HunterLady
Skrevet

Er dette blitt omgjort til "La oss ta Kråkefjas-tråden"?

Jeg mener personlig at mye av det Kråkefjas skriver kan bli oppfattet frekt pga ordlyd og manglende smilyer. Noen ganger tror jeg han er frekk fordi han ønsker det selv, men jeg har også vært vitne til at brukere beskylder han for å være noe han egentlig ikke var. Folk velger å stemple han som frekk og leser dermed med disse brillene på, uansett hva han skriver.

Skrevet

det er vel strengt tatt opp til de som leser postene dine hvordan ordlyden tolkes.

Det er det, men det er 100% opp til meg hva jeg mente.

Jeg har forklart hvorfor jeg tror jeg oppfattes feil både nå og tidligere. Men det visst uansett konsensus at jeg bare er frekk og usympatisk. Det er har du lov å tro, men det er unødvendig å spore av alle debatter med å fortelle meg hvor frekk og jævlig jeg er. Det gjør ikke meg noe personlig, men for debattklimaet er det bare ødeleggende.

• Liker 1
Skrevet

For min del har det ingenting å si at brukere ikke bruker smilies. Det er mange her inne som sjeldent eller aldri bruker smilefjes og fjasefjes i postene sine, jeg opplever dem ikke automatisk som sure eller frekke av den grunn. Kanskje dog en smule mer seriøse/alvorlige enn de som bruker mange.

Jeg kan også til en viss grad forstå det å skrive på en måte som gjør at man har sitt på det rene, samtidig som at noen kan komme til å misforstå. Jeg kjenner som regel igjen slike utsagn, og det gjør meg ingenting. Men da er det viktig å også rette opp i misforståelsene etterpå, i hvert fall om man ikke vil bli mislikt av stadig flere. Det er også viktig å se an litt hvor man kommer med slike på-kanten-utsagn.

Det med kvinner og ærlighet er bare tåpelig. Verken kvinner eller menn er en homogen gruppe.

Bare for å svare ordentlig på det du skrev kråkefjas, slik at du skjønner at dine forklaringer på hvorfor folk reagerer på dine innlegg ikke stemmer for alle. Sikkert kjekt å vite. (Og det viser også at jeg slettes ikke har gått i noen felle ;))

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Corto Maltese:hvordan klarer du å gå imot det alle andre gjør og bare vere deg selv? positivt ment altså :D

Vet ikke. Jeg bare er meg selv

Gjest Ludovie
Skrevet

Det er det, men det er 100% opp til meg hva jeg mente.

Jeg har forklart hvorfor jeg tror jeg oppfattes feil både nå og tidligere. Men det visst uansett konsensus at jeg bare er frekk og usympatisk. Det er har du lov å tro, men det er unødvendig å spore av alle debatter med å fortelle meg hvor frekk og jævlig jeg er. Det gjør ikke meg noe personlig, men for debattklimaet er det bare ødeleggende.

Dette er jo veldig enkelt, da, kråkefjas. Faktum er at du oppfattes som frekk og usympatisk. Dermed har du to valg:

1) Å fortsette på samme måte, vel vitende om at du fremdeles kommer til å få negative reaksjoner

2) Å forsøke å forstå hvorfor mange brukere oppfatter deg som frekk, og legge om stilen

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo veldig enkelt, da, kråkefjas. Faktum er at du oppfattes som frekk og usympatisk. Dermed har du to valg:

1) Å fortsette på samme måte, vel vitende om at du fremdeles kommer til å få negative reaksjoner

2) Å forsøke å forstå hvorfor mange brukere oppfatter deg som frekk, og legge om stilen

Av noen få, riktignok. Jeg forandrer meg ikke fordi noen få tolker meg som frekk. Det får da være måte på.

Gjest Eurodice
Skrevet

Av noen få, riktignok. Jeg forandrer meg ikke fordi noen få tolker meg som frekk. Det får da være måte på.

Da kan du ikke komme etterpå og klage heller over at du blir misforstått.

• Liker 1
Skrevet

Jeg klager ikke. Jeg opplyser.

• 2 uker senere...
Skrevet

Nei. Gitt at du tenker på sånn ca denne definisjonen;

Jeg prøver aldri bevisst å vinne en diskusjon for seierens del, jeg tror oppriktig på det jeg sier og mener. Men, jeg bruker jo endel humor avogtil - og det kan nok oppfattes som nedlatende når jeg i en og samme vending argumenterer sterkt mot noe.

I noen veldig få tilfeller gir jeg blaffen i hva den vedkommende måtte føle om saken, det er stort sett i tilfeller hvor de har uttalt noe ekstremt talentløst i form av dårlige holdninger.

FortsattAnonym: Spør du meg fordi du opplever at jeg gjør det? Hvis ja; Forklar gjerne hvordan, så skal jeg prøve å moderere meg litt :)

Puh, det er blitt mange innlegg siden sist jeg var her, så det var mye å tråle igjennom, og brukte tre dager på det! Gi meg pluss, noen, takk!

For å svare på ditt spørsmål, norah, så var det en grunn til at jeg stilte akkurat de nevnte brukere det spørsmålet, og siden du så pent spør, så skal jeg svare:

Det er hemmelig, veldig hemmelig! :ninja: Litt i pinlig-gaten... :flau: så det skal jeg skåne deg for.

Go'ælg! :briller:

• 1 måned senere...
Skrevet

mammamora90.

Hva driver du på med mest i fritiden?

Haha.. Ante ikke at noen hadde spurt meg om noe her :P (Jeg søkte meg selv opp, så fant det plutselig sånn :P). Hm.. Er ikke så alt for mye fritid, har en liten tass på snart 2 år, så på fritiden så finner jo meg og han på en god del gøy sammen da, men utenom det spiller jeg i korps, eller møter noen venner..

Skrevet

giacomo: hvilke(n) kvinne® på dette forumet synes du er reflektert og høflig(siden du virker veldig 'sånn' selv)?? Ta en liste over de du husker...

yvonne: hvordan ble du glad i hello kitty?

mammamora90: hvilken hårfarge er din favoritt?

gjesten: hva er ditt beste minnet fra forumet?

yes2yes: hvor gammel er du?

arabella: hvem er det på bildet dittt?

På meg så kler jeg nok best en eller annen nøyanse av rødt best, så må vel si at jeg liker rødt hår best på meg selv, har alltid identifisert meg selv med rødt hår, føler nesten det er en del av personligheten min :P. Men hvilken nøyanse kommer litt ann på humøret og om jeg er lei den fargen jeg har på et gitt tidspunkt og vil ha forandring.

Når det er sakt så har jeg også hatt brunt og heeeelt blondt hår, det var ok det også, men begge hårfargene var litt stress når etterveksten synes så godt etter kort tid (rød ettervekst på både blondt og brunt hår var ikke spesielt pent), så det enkleste var å bare holde seg til rødnøyanser, slik at det ikke blir så fryktelig markant skille mellom det som er farget og etterveksten.

Ellers har jeg egentlig ingen favoritthårfarge, syns de fleste hårfarger er fine egentlig, og at de fleste kler sin naturlige hårfarge best, men av og til kanskje bare en/noen få nøyanser lysere eller mørkere, eller bare med striper i.

Gjest padawan
Skrevet

er det i dene tråden jeg skal spørre hvem fra KG som sendte meg MMS i helgen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...