AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Eier dere ikke folkeskikk? Er det vanskelig å sende to linjer på epost til søker og si at vedkommende ikke får stillingen? 26
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Hvis man har 200 søkere til 1 stilling så har jeg forståelse for at ikke alle får svar. Er verre med dem som ikke lar høre fra seg igjen etter intervju. 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 er enig i at det er utrolig dårlig gjort. sender man ut en utlysning må man bare forvente seg å få 200 søknader, og da har man tatt på seg den jobben.... jeg syns det er utrolig frusterende å ikke få svar... noen steder sender avslag flere måneder etter man har søkt også... 9
Gjest Quake Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Februar 2010 søkte jeg på en stilling som var utlyst i avisa. November 2011 fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk jobben...den syns jeg var litt spesiell. 16
ninuska_ Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Det er jo bra du fikk svar da, Quake! Jeg syns man kan sende ut en melding om at stillingen er besatt. Ellers finnes det jo de som skriver at om man ikke hører fra dem i løpet av en viss periode (1 eller 2 uker) så har man ikke blitt valgt til å gå videre på intervju. Da har man noe å forholde seg til 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Februar 2010 søkte jeg på en stilling som var utlyst i avisa. November 2011 fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk jobben...den syns jeg var litt spesiell. Bedre sent enn aldri?
Zakuro Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Eier dere ikke folkeskikk? Er det vanskelig å sende to linjer på epost til søker og si at vedkommende ikke får stillingen? Amen! Hvis man har 200 søkere til 1 stilling så har jeg forståelse for at ikke alle får svar. Er verre med dem som ikke lar høre fra seg igjen etter intervju. Ja, for det er jo så vanskelig å sende en masseutsendt e-post til dem som ikke er aktuelle De aller fleste har vel e-post i dag, og å sende brev eller gi en tlf/sms til det lille mindretallet som er igjen er vel ikke Kinesisk vann-tortur akkurat. 4
Gjest Nuppdupp Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Amen! Ja, for det er jo så vanskelig å sende en masseutsendt e-post til dem som ikke er aktuelle De aller fleste har vel e-post i dag, og å sende brev eller gi en tlf/sms til det lille mindretallet som er igjen er vel ikke Kinesisk vann-tortur akkurat. Da må de først legge inn alle 200 epostadressene. eller 50% av dem. er mange som sender søknader i posten også. hvis dere ser nøye, så finner dere ut når de ansetter folk. har det gått over den datoen, så har man ikke fått jobben 2
Gjest O___o Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 En gang jeg var student; sendte jeg ut 40-50 søknader før påsketider, i jakten på sommerjobb. Samme år fikk jeg avslag i desember på søknaden jeg sendte ut i slutten av februar. " Vi beklager. Stillingen som sommervikar har blitt tildelt noen andre. Vi ønsker deg lykke til videre. " Jeg fikk jobb flere andre steder, men det fristet å sende et brev til kommunen Men jeg skal vel ikke klage. Jeg fikk jo tross alt avslag. 1
Zakuro Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Da må de først legge inn alle 200 epostadressene. eller 50% av dem. er mange som sender søknader i posten også. hvis dere ser nøye, så finner dere ut når de ansetter folk. har det gått over den datoen, så har man ikke fått jobben Tviler på kun 50% har e-post:P Mora mi har e-post og hun hakke data en gang! Men å skrive inn 200 e-poster tar ikke allverden med tid om man kan skrive på et tastatur og ikke må trykke med en finger på en og en tast:P Har sendt ut slike masseutsendelser og det er rimelig greit:) Det med datoen er greit nok, men jeg synes bare det er så himla frekt! Er litt en prinsippsak kanskje, men når vi lever i en dataverden så er det liksom ikke så mye forlangt å få beskjed om at man ikke er aktuell for intervju. Kjære vene-_- 7
Zakuro Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Da må de først legge inn alle 200 epostadressene. eller 50% av dem. er mange som sender søknader i posten også. hvis dere ser nøye, så finner dere ut når de ansetter folk. har det gått over den datoen, så har man ikke fått jobben Tviler på kun 50% har e-post:P Mora mi har e-post og hun hakke data en gang! Men å skrive inn 200 e-poster tar ikke allverden med tid om man kan skrive på et tastatur og ikke må trykke med en finger på en og en tast:P Har sendt ut slike masseutsendelser og det er rimelig greit:) Det med datoen er greit nok, men jeg synes bare det er så himla frekt! Er litt en prinsippsak kanskje, men når vi lever i en dataverden så er det liksom ikke så mye forlangt å få beskjed om at man ikke er aktuell for intervju. Kjære vene-_-
Spiremor Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 Jeg fikk svar flere måneder etter at jeg faktisk hadde fått meg en jobb et annet sted, i mailen ble jeg invitert på et intervju. Var veldig sært å få svar på sommerjobbsøknaden i september, og at svaret var et hint av "ja".. 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Tviler på kun 50% har e-post:P Mora mi har e-post og hun hakke data en gang! Men å skrive inn 200 e-poster tar ikke allverden med tid om man kan skrive på et tastatur og ikke må trykke med en finger på en og en tast:P Har sendt ut slike masseutsendelser og det er rimelig greit:) Det med datoen er greit nok, men jeg synes bare det er så himla frekt! Er litt en prinsippsak kanskje, men når vi lever i en dataverden så er det liksom ikke så mye forlangt å få beskjed om at man ikke er aktuell for intervju. Kjære vene-_- du skal ikke se bort i fra at noen bruker pekefingerene på en og en tast når de skriver på pc ser jo over her at noen har fått svar et år etterpå 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #14 Skrevet 12. mai 2012 Jeg fikk link i fra en av disse såkalte rasshøla der jeg måtte svare på hva jeg syns om rekrutteringsprosessen. Jeg sa min sanne mening uten å bruke ekle ord. Jeg får sannynligvis ikke jobb der i fremtiden heller. MEN det var godt å få det ut. (det var en av de som sendte svar 6mnd eller 1år etter ansettelse, og ansetter venninna til, og dattera til osv) 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #15 Skrevet 12. mai 2012 Jeg fikk link i fra en av disse såkalte rasshøla der jeg måtte svare på hva jeg syns om rekrutteringsprosessen. Jeg sa min sanne mening uten å bruke ekle ord. Jeg får sannynligvis ikke jobb der i fremtiden heller. MEN det var godt å få det ut. (det var en av de som sendte svar 6mnd eller 1år etter ansettelse, og ansetter venninna til, og dattera til osv) Her var det du som dreit deg ut, ved å "si din sanne mening". 1
Gjest Quake Skrevet 12. mai 2012 #16 Skrevet 12. mai 2012 Her var det du som dreit deg ut, ved å "si din sanne mening". De lærer jo aldri om ingen sier ifra =D 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #17 Skrevet 12. mai 2012 Jeg har blitt oppringt og spurt om jeg ville ha jobben seks mnd etter fristen var gått ut. Mistenker at de hadde prøvd ut noen andre først. Etter 6 mnd så hadde jeg fått meg jobb. Jeg har også opplevd å ikke få svar etter jobbintervju, det er så respektløst at jeg kan ikke beskrive det engang. Jeg tror jeg har fått svar fra en eller to bedrifter at jeg ikke har fått jobben, av 40-50 søknader. 3
pinar Skrevet 12. mai 2012 #18 Skrevet 12. mai 2012 Syns ikke det er så frekt jeg. Antar jeg ikke har fått jobben om det går lang tid, og de fleste har jo en "om du ikke hører noe innen så så lang tid så har du ikke fått jobben".
Cordelia Skrevet 13. mai 2012 #19 Skrevet 13. mai 2012 Vettu hva!! Arbeidsgivere setter såpass store krav til arbeidssøkere i hele prosessen at de søren meg burde klare såpass. I det minste sette en tidsfrist. 3
Gjest strykebrett Skrevet 13. mai 2012 #20 Skrevet 13. mai 2012 Hvis man har 200 søkere til 1 stilling så har jeg forståelse for at ikke alle får svar. Er verre med dem som ikke lar høre fra seg igjen etter intervju. Jeg har vært med å amsette folk i stillinger med så mange søkere, og må si at det er faktisk veldig lite pes å sende ut svar til de som ikke får jobb. Man bare copy/paster epostadressene etter hvert som man leser søknadene som havner i "nei"-bunken. Så skriver man et høflig avslag, og sørger for å huke av slik at ikke de som får mailen ser mailadressene til alle de andre som også får den. Når folk har brukt lang tid på å formulere en søknad til oss er det det minste en kan gjøre. De fleste aksepterer ikke en gang søknader på papir lengre, så det er ikke noe problem. Det er faktisk viktig å bli oppfattet som seriøs, og med elektronisk kommunikasjon som vi har i dag er det ingen grunn til å ikke gi folk beskjed.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå