AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har en datter på 1 år og bor sammen med faren hennes. Derfor står hun automatisk sammen med meg på fastlegeordningen. Jeg er fornøyd med legen min og vil gjerne beholde denne, men den er i nrheten av jobben min og det er nesten 30 min med bil hjemmefra. Jeg vil derfor at datteren min skal ha en fastlege nærmere hjemmet vårt. Faren hennes har nettopp byttet fastlege til en lege her i nærheten. Kan jeg få henne over på farens fastlege? I så fall hvordan?
kaprifolen Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 du finner i alle fall oversikt over fastleger og mulighet til å¨bytte på nav sine hjemmesider, under "helse", tror jeg. Ikke vanskelig!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Ja, jeg var inne på disse sidene og der står hun oppført sammen med meg når jeg logger meg inn. Jeg byttet da til en annen fastlege for henne, men endret ikke noe på meg. Fikk brev i posten om at hun hadde fått ny fastlege. MEN når jeg ringte dit for å bestille time fikk jeg beskjed om at mor og barn fulgte hverandre og jeg fikk ikke bstile time til henne der hvis ikke jeg hadde fastlegen mi der. Da måtte jeg ringe min fastlege... Men må mor og barn følges. Kan ikke far og barn? Kan jeg bytte fastlege til hennes fars fastlege? Vil jeg får bestilt time da?
Susan Sto Helit Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Ja, jeg var inne på disse sidene og der står hun oppført sammen med meg når jeg logger meg inn. Jeg byttet da til en annen fastlege for henne, men endret ikke noe på meg. Fikk brev i posten om at hun hadde fått ny fastlege. MEN når jeg ringte dit for å bestille time fikk jeg beskjed om at mor og barn fulgte hverandre og jeg fikk ikke bstile time til henne der hvis ikke jeg hadde fastlegen mi der. Da måtte jeg ringe min fastlege... Men må mor og barn følges. Kan ikke far og barn? Kan jeg bytte fastlege til hennes fars fastlege? Vil jeg får bestilt time da? Det skal være fullt mulig at far og barn følges, istedenfor mor og barn. (Jeg visste ikke at barn MÅTTE ha samme fastlege som en av foreldrene heller... Bare at barnet om man ikke ønsker noe annet, får samme fastlege som mor.)
Gjest Marmot Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Sønnen min har hatt samme fastlege som faren sin siden han ble født, selv om jeg har en annen. Han har det fremdeles, også når vi ikke bor sammen lenger. Barnet har rett til å ha samme fastlege som en av foreldrene, selv om fastlegen har fulle lister. Men jeg tror ikke det er noen tvang? Endret 11. mai 2012 av Marmot
bush babe Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Jeg vet det tar litt tid etter at man har byttet fastlege til man kan bestille time, så kanskje de ikke hadde fått det registrert enda? I verste fall får du ta med papirene på at du har byttet å reise bort til farens fastlege og vise helsesekretærene dette
kaprifolen Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Fastlegeregisteret oppdateres den 1. hver måned.
Sulosi Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Mine barn har en fastlege som hverken jeg eller far har.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Mine barn har en fastlege som hverken jeg eller far har. Mine også
FangeLiv Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Mine barn har en fastlege som hverken jeg eller far har. Mine og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå