Gjest krabat Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 (endret) "Hva feiler det deg? Ble du mobbet som liten?" Personangrep som dette har vi alle hørt, om ikke selv blitt utsatt for. Ikke bare fra unge mennesker. Også godt voksne nordmenn tyr til slike angrep. Hva forteller det om samfunnet vi lever i at "mobbeoffer" er et skjellsord? For å forstå dette, må vi først svare på hva slags mennesker som blir mobbet? Jo, det er mennesker som er annerledes. Enten de har et avvikende utseende, stammer, har en spesiell interesse, har en avvikende klesstil, er særs skoleflinke, eller av andre årsaker. Bruken av "mobbeoffer" som skjellsord, vitner altså en om kultur hvor det ikke er tillatt å være annerledes. Og det stemmer godt. I det sosialdemokratiske Norge skal nemlig alle gå i takt, enten man vil eller ikke. Alle skal med. Det er avvikerhatet blant befolkningen som ligger til grunn for bruken av "mobbeoffer" som skjellsord. Implisitt: Det er ikke synd på de som blir mobbet. De er avvikere, og fortjener derfor å bli psykisk torturert. Endret 11. mai 2012 av krabat
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 det er sant, jeg ble mobbet i alle år som liten, jeg hadde en spesiel interesse HEST, jeg ridde hest en gang i uka og ble mobbet for det :S sikkert fordi jeg ble veldig sjenert og tilbaketrukken av mobbingen så ble mobbingen verre. jeg ble mobbet så hardt at jeg fikk psykiske lidelser og fikk ikke min første venn før jeg var 19 år. før det gikk jeg venneløs. jeg har hørt det "hva feiler det deg , ble du mobbet før eller?" så sårende gjorde jeg noe galt i å bli mobbet :S??
cornflake_girl Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 (endret) det er sant, jeg ble mobbet i alle år som liten, jeg hadde en spesiel interesse HEST, jeg ridde hest en gang i uka og ble mobbet for det :S sikkert fordi jeg ble veldig sjenert og tilbaketrukken av mobbingen så ble mobbingen verre. jeg ble mobbet så hardt at jeg fikk psykiske lidelser og fikk ikke min første venn før jeg var 19 år. før det gikk jeg venneløs. jeg har hørt det "hva feiler det deg , ble du mobbet før eller?" så sårende gjorde jeg noe galt i å bli mobbet :S?? Leit å høre! Det er ikke du som har gjort noe galt!!!! Jeg skrev det jeg gjorde fordi jeg ikke synes AP har noe med mobbing å gjøre. Det er også litt respektløst ovenfor de som har vært utsatt for mobbing at et politisk parti blir utpekt som syndebukk, da det er MOBBEREN(E) som bærer det fulle og hele ansvaret! Men det har ingenting med deg å gjøre, synes bare posten til Krabat var litt drøy. Endret 13. mai 2012 av cornflake_girl
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 gjorde jeg noe galt i å bli mobbet :S?? Ja. Du skilte deg ut. Kardinalsynden i et land hvor utjevning regnes som det beste av alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå