Gå til innhold

Amaryllis/Ridderspore - lite eller mye vann?


Nigella

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Min sto også med den knoppen der i over en måned, men i helga begynte den å sprette ut, etter en dag i sola... sambo sier at det er minst 4 blomster inni den, så jeg gleder meg til å komme hjem og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine
Min sto også med den knoppen der i over en måned' date=' men i helga begynte den å sprette ut, etter en dag i sola... sambo sier at det er minst 4 blomster inni den, så jeg gleder meg til å komme hjem og se :)[/quote']

Jeg er ikke sikker på om det er mer enn 3, mulig det er 4, det er litt vansleig å se enda, men kult er det i alle fall, stilig at vi får den til å blomstre!

Så er det bare å se til at den ikke dør av tørste eller overvanning da, rett før den er på sitt peneste. Så... disse store, lange bladene, og den lange kraftige blomsterstilken med neo som nesten spretter ut.... hvor mye vann skal dette ha nå, for at blomstene ikke skal dø for meg, i fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amaryllis akal ha lite vann i hvileperioden,men litt mere under blomstringsperioden.

ridderspore skal ha jevn tilførsel med vann,ca 2ganger i uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amaryllis akal ha lite vann i hvileperioden,men litt mere under blomstringsperioden.

ridderspore skal ha jevn tilførsel med vann,ca 2ganger i uken

Er ikke amaryllis og ridderspore det samme.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amaryllis og Ridderspore er forresten to forskjellige planter.

Dette er Ridderspore

Amaryllis heter Hippeastrum på latin Hippo = hest, Astrum = stjerne.

Det offisielle norske navet er Ridderstjerne.

Nei det er ikke det samme. Det er to vidt forskjellige planter. Tror ikke de er i samme familie engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nei det er ikke det samme. Det er to vidt forskjellige planter. Tror ikke de er i samme familie engang.

Det var jo det jeg sa, jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Nå spirer amaryllisene mine igjen! :)

Det er så herlig å plutselig finne våren i full gang i stua, mens snødybden sakte minker utenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...