Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er straks utdannet master ingeniør i kjemi og har ca. C i snitt. Har fått veldig mye C i løpet av studiet. Veldig få A,B,D og E, klart mest C. Med C i snitt får jeg neppe trainee stillinger. Er det noen steder eller bedrifter som kan ansette en med C i snitt? Statoil feks er bare å glemme, da man må ha toppkarakterer over hele fjøla. Leverandørselskaper er det en hel del av, som Aker etc. Må man ha toppkarakterer for å komme i betraktning her eller holder det med et jevnt brukbart snitt? Rådgivende selskaper krever normalt ikke så godt snitt, da jeg vet at flere med dårligere snitt enn C har fått jobb der.

Så hva bør en sivilingeniør med ca. C i snitt sikte seg inn på? Forslag. (statoil er vel bare å glemme). Mtp. oljeservice,leverandør,annet hva må man ha i snitt for å ha en sjanse.

mvh

C-Student.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er straks utdannet master ingeniør i kjemi og har ca. C i snitt. Har fått veldig mye C i løpet av studiet. Veldig få A,B,D og E, klart mest C. Med C i snitt får jeg neppe trainee stillinger. Er det noen steder eller bedrifter som kan ansette en med C i snitt? Statoil feks er bare å glemme, da man må ha toppkarakterer over hele fjøla. Leverandørselskaper er det en hel del av, som Aker etc. Må man ha toppkarakterer for å komme i betraktning her eller holder det med et jevnt brukbart snitt? Rådgivende selskaper krever normalt ikke så godt snitt, da jeg vet at flere med dårligere snitt enn C har fått jobb der.

Så hva bør en sivilingeniør med ca. C i snitt sikte seg inn på? Forslag. (statoil er vel bare å glemme). Mtp. oljeservice,leverandør,annet hva må man ha i snitt for å ha en sjanse.

mvh

C-Student.

Statoil er uansett en kjip bedrift med dårlig lønn, hvorfor gidde å jobbe der? :biggrin:

C i snitt er normalen, selvfølgelig er det jobber å få da! Tror du halvparten av studentene ikke får jobb?

Jeg jobbet tidligere i et stort internationalt oljeselskap, vi ansatte av og til noen med C. Forøvrig kan jeg si at vi hadde flere søkere per stilling enn Statoil, som mange andre oljekonsern har, ettersom Statoil er utrolig kjipe med lønningene.

Skrevet

Nå vet jeg om/kjenner ingeniører(ikke siving) som har fått seg jobber uten problemer med D/E snitt så tror ikke du skal være bekymret. Iallefall ikke så lenge det er ingeniørmangel i landet.

AnonymBruker
Skrevet

Å få jobb i bedrifter som statoil er vel ikke så umulig. Vet om flere som ikke akkurat var toppstudenter som fikk seg jobb der. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...