Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2002 #1 Del Skrevet 26. mai 2002 Var hos dyrlegen med katta her en dag . Da var det en ett år gammel hund som skulle avlives . Årsaken var at eieren ikke var frisk og at hunden var litt vill . Eieren var dessuten en gammel dame . Jeg har selv hatt hund siden jeg var først i tenårene . Det inntrykket jeg fikk av denne hunden mens jeg satt på vente værelset var at dette var en frrisk fin og flott hund . Litt aktiv det var den nok , men ikke noe unormalt . Problemet til denne hunden var nok heller eieren , som ikke var der selv engang . Hadde denne hunden fått en ordentlig eier fra første stund , hadde den fortsatt levd i dag . Det er så mange folk der ute som aldri skulle hatt dyr . Denne dama skulle ha insett sin begrensing og ikke anskaffet seg hund i fjor sommer , selv om valpen var aldri så søt . Håper folk som leser dette , og som har tenkt å anskaffe seg dyr tenker seg godt om . Når en anskaffer seg dyr er det for mange år framover . Er dere ikke enige ? Hilsen dyrevenn . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. mai 2002 #2 Del Skrevet 26. mai 2002 Veldig enig med deg, Anonym! Det er også et faktum at mange dyr, kanskje særlig katter, blir avlivet nå før sommerferien - fordi eierne skal på ferie og ikke kan ta seg av dyret sitt. Det er et stort ansvar å skaffe seg et lite levende vesen, uansett hvilket dyr det er; mus eller hest! Et dyr har også krav på godt stell, respekt og omtanke akkurat som vi mennesker! Jeg håper også at alle som vurderer å gå til anskaffelse av et kjæledyr tenker nøye over hvilket ansvar og hvilke begrensninger dyreholdet faktisk vil komme til å medføre for dagligliv og ikke minst for alle ferier i mange, mange år framover! Hilsen katteeier Væren som heldigvis har snille naboer!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 26. mai 2002 #3 Del Skrevet 26. mai 2002 Absolutt enig! Man må tenke på at å skaffe seg for eksempel hund kan medføre like mye arbeid som å få barn! Og hunder og katter kan man regne at man har i 15 år fremover. Litt av et ansvar! Hundeeier Yatzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 26. mai 2002 #4 Del Skrevet 26. mai 2002 selvfølgelig helt enig. forøvrig håper jeg pus lever til den blir 50... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 26. mai 2002 #5 Del Skrevet 26. mai 2002 Håper dyrlegen så en frisk hund og anbefalte omplassering før avliving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shelly Skrevet 27. mai 2002 #6 Del Skrevet 27. mai 2002 Det skulle vært noe som het dyre-eier-sertifikat. Slik at en måtte bestå en prøve for å eie et dyr. Det er jo så mange som behandler dyrene sin dårlig eller dumper dem. DET gjør meg forbanna! Hilsen en som har passet på "gullungen"(katten) sin i et par år, og håper på mange flere.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. mai 2002 #7 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg er helt enig med alle dere her. Og selvsagt du skulle det ha vært slik at man måtta ha et sertifikat for å ha dyr, men det mener jeg om det å skaffe seg barn også. Jeg vet om enda flere foreldre som ikke skulle ha hatt barn!! Men det er en annen debatt 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olivia Skrevet 28. mai 2002 #8 Del Skrevet 28. mai 2002 veldig enig! det finnes utrolig mange som aldri skulle hatt dyr! naboen vår fikk seg en katt en gang..fordi ungene visstnok maste sånn. Katten skada beinet i en slåss kamp, men tror du de dro til dyrlegen? neida..det endte med at katten hele resten av sitt liv halta...hadde de gjort noe med det hadde den kanskje sluppet det. Nå har de avlivet fordi de ikke ville ha den (heldigvis egentlig, tror ikke den katten hadde et særlig godt liv)nå vil visst ungene heller ha hund, så skal de skaffe seg det..syns det er helt sykt!! hilsen dyrevennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 28. mai 2002 #9 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg får ganske vondt av å høre sånne historier, Olivia. Enkelte burde ikke fått lov til å ha dyr. Jeg tror vi er veldig enige om det.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå