Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk meg smarttelefon for ikke så lenge siden (wihoo!) men oppdaget fort at jeg ikke har peiling på alle de appene som folk påstår de ikke kunne klart seg uten. Så; hvilke apper har du lastet ned og bruker i ny og ne, som du enten synes er nyttige eller morsomme?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heisann og gratulerer med ny telefon. Så her at ingen har svart deg, så da kan jeg jo fortelle deg om hvilke jeg har, selv om det går mest i spill.

Har facebook og twitter app, kjekt å ha om man bruker slikt.

advanced task killer; denne er også en widget, så du får en liten figur på startsida. Bare å trykke på den så avsluttes alle aktive programmer, og vips så sparer du strøm.

instagram; litt som twitter, bare med bilder.

AVG antivirus; veit ikke helt om det er nødvendig, men har det nå :P

Go launcher EX; program som gjør at du forandre utseendet på telefonen, laste ned themes osv:)

matprat!

colornote; notatblokk. Kan også legge huskelapper o.l. på førstesiden

Også spillene da: alle angry birds,draw something, mega jump, bubble shoot, dragon fly!, wordfeud.

Skrevet

Takk for tips :D tror jeg skal teste ut colornote ihvertfall ;)

AnonymBruker
Skrevet

Spotify, Yr.no, Trafikanten, Dropbox, Facebook, Mobilbank

• 1 måned senere...
Skrevet

advanced task killer; denne er også en widget, så du får en liten figur på startsida. Bare å trykke på den så avsluttes alle aktive programmer, og vips så sparer du strøm.

Jeg lastet nettopp denne ned :) jeg får opp en liste over apper jeg kan "kill", blant annet galleri, radio og en app som teller hvor mye internett jeg bruker. kan bildene mine og tallene på mb bli slettet da?

Skrevet

Ingenting som du selv har lagret blir slettet. Den bare avslutter programmer som går på telefonen i "bakgrunnen". Den er spesielt nytting når det kommer til å spare litt strøm på telefonen.

Skrevet

180.no appen. Slår opp ukjente nr som ringer.

Skrevet

Evernote, for den er så mye mer enn bare en notatbok. Den har blant annet mange add-ons, småprogrammer (gratis) som gjør Evernote bedre. Last ned de som passer for deg.

Out of Milk - handleliste, bruker den hele tiden når jeg skal handle. Nå har det kommet en oppdatering der man kan legge inn hvilken avdeling en matvare eller lignende er i og når jeg har plassert den der en gang, så husker programmet det til neste gang.

Rimi pluss, bruker den sammen med programmet på dataen (det er lettere å legge inn ting der og om det ikke er så mye, bruker jeg bare Out of Milk).

Noom - treningsprogram med artige "features"

TimerDroid - Nedtellingsklokke. Bruker den til alle spillene på Facebook. Man kan altså telle ned flere ting på en gang. Det er noen forhåndsinnlagte nedtellere, men de bruker jeg nesten ikke. Jeg har laget mine egne som ligger lagret.

250+ Solitaire - Livet hadde vært kjedelig uten en kabal eller 250. Jeg har funnet 4 jeg spiller om og om igjen, Osmosis, Pyramid, Storehouse og Klondike (draw by 3)(=standard 7-er kabal).

På nettbrettet har jeg mer, der har jeg Wordfeud og mer plasskrevende ting (på skjermen, altså).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lastet nettopp denne ned :) jeg får opp en liste over apper jeg kan "kill", blant annet galleri, radio og en app som teller hvor mye internett jeg bruker. kan bildene mine og tallene på mb bli slettet da?

Finner ikke denne på appstore jeg, noen som kan linke for meg?

Anonym poster: 8ad96e3646fb6889ce055c0917d93eaf

Skrevet

Tror ikke den finnes i appstore men at den bare er til androidtelefoner eller noe

Skrevet

Selv bruker jeg

Facebook

Instagram

Geocaching

Snapguide

Forskjellige fotoapps

Diverse spill (spesielt angry birds, drawsome, wordfeud, rumble)

Skrevet (endret)

Her er til Iphone. Sorry den var vist til Mac

Søk på application killer

Endret av ITjenta
Skrevet

Her er til Iphone. Sorry den var vist til Mac

Søk på application killer

Den er for mac

Jeg får iallefall ikke lastet den ned på min iPhone

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

noen som har råd for smileys til iphone4? lest flere plasser som å sette japansk tastatur til å godta emojisymboler, men jeg får ikke opp muligheten for disse symbolene??

prøvd noen forskjellige apps for smiley men finner ikke ut hvordan jeg får koblet dem opp slik at de er tilgjengelige når jeg skriver en mld??

Anonym poster: d835aeedae8e5359c28878e1496db4fe

Skrevet

Du må under innstillinger velge flere språk enn norsk.

Da velger du f.eks emoji om det er det du har lastet ned.

Når du så skal skrive en sms så skriver du som vanlig. Når du skal sette inn en smiley så trykker du på det lille ikonet til venstre for space/mellomrom. Da får du opp alle smileyene, eller andre tastaturer dersom du har flere språk. Dersom du har norsk tastatur, emoji og flere språk så trykker du på det ikonet frem til du får frem det du vil bruke

AnonymBruker
Skrevet

hvordan velger en flere språk enn norsk? og hvor under innstillinger gjøres dette??

Skrevet

Innstillinger -> generellt -> tastatur -> internasjonale tastaturer

Der velger du emoji om du har det innstallert på telefonen

AnonymBruker
Skrevet

har virkelig lagt gullegget nå.... klart å få hele tlf på japansk eller noe liknende tegnspråk.... hvordan liksom finne ut hva som er hva for å få den tilbake til norsk???

• Liker 1
Skrevet

1. finn tilbake til innstillinger (grått med tannhjul)

2. Finn "generelt" (har tilsvarende ikon som innstillingsknappen)

3. bla helt ned på siden. Den tredje nederste valget. Den heter hos meg"internasjonalt".

4. Det tredje valget fra toppen (hos meg "tastatur"). Her velger du tastaturspråk.

Dersom selve språket på telefonen din har blitt japansk, velger du den øverste istedet for tredje fra toppen under punkt 4. Dette er telefonspråket på telefonen, og blar deg frem til norsk. :)

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...