Gjest overnatting Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Vi var på besøk til svigermor med ungen vår for litt siden.Ho har en todelt stue med trapp ned til den ene delen med fire trinn tilsammen.Den lille var da lit over halv annet år.Sa i fra at vi måtte passe på det med trappa fordi han/hun bare gikk rett ut.Og da sa hun bare at det er ikke så høyt.Det vil vel si det samme som om at ho mente at det var ikke så farlig om han datt ned? Syns det var litt drøyt om jeg forstod hun riktig og om hun mente den slik.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Med den holdningen der hadde jeg iallefall ikke overlatt barnet mitt alene hos henne. Mest sannsynlig hadde det gått bra om barnet skulle ramle, men det er ingen vits å ta sjangsen!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Småbarn vs trapper skal man ha stor respekt for, uansett hvor kort/lang/bratt/ikke bratt trappa er. Jeg ville nok vært rimelig nervøs for å overlate ungen min alene sammen med svigermor i den situasjonen der... Det er jo en smal sak å finne noe man kan sette foran selve trappeåpningen, slik at ungen ikke ramler ned der. Såpass syns jeg at en bestemor bør kunne anstrenge seg for barnebarnet sitt. Og om ikke, så ville jeg nok funnet frem noe selv og satt foran der, med en kommentar i retningen "Jeg setter iallfall noe foran her jeg, så trenger vi ikke være redd for at lillingen skal ramle ned trappa".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå