Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp til å finne ut av hvordan jeg skal sminke, og om jeg må sminke meg annerledes de gangene jeg bruker briller etc. Så er det noen her som er flinke med sminke på andre?

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/189653_200671019952662_100000292968390_704995_1859904_n.jpg

Det eneste bildet jeg har tilgjengelig nå, om det trengs noe bedre kan dere si ifra så skal jeg se hva jeg får ordnet. Forøvrig er jeg lys brunette nå, og ikke blond. :) Om det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt å brukt en lys farge som en base, for så å markere globalen med litt gyllen bronse farge :) veldig jordnære farger :)

Skrevet

Må bare si det; så pen du er Kadust :) Hvordan fikser du øyenbrynene? De var utrolig fine.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tegner. Egentlig er de tatoverte, men tatoveringa er så SINNSYKT dårlig (måtte til og med tegne bryna mine på selv for tatovør dama, bjellene mine burde ha ringt), så jeg tegner over igjen. Tehee.

Lilje90: Hmm, tror du jeg ville kledd bronze? Ser for meg at det ser helt jævelig ut på meg, men. :P

Gjest RompeRusk
Skrevet

Ser for meg at du passer til lette farger som fersken/aprikos :)

Skrevet

Bildet var ikke så veldig bra, så vanskelig å komme med noe veldig konkret. Når du bruker briller kan du godt ha kraftigere øyensminke enn vanlig, for det synes ikke like godt bak brillene. Ellers kan jeg se at du har blå øyne og da passer det godt med gull, bronze og kobberfarger.

Med et bedre bilde kunne jeg kommet med bedre og mer konkrete forslag ;)

Skrevet

Jeg tegner. Egentlig er de tatoverte, men tatoveringa er så SINNSYKT dårlig (måtte til og med tegne bryna mine på selv for tatovør dama, bjellene mine burde ha ringt), så jeg tegner over igjen. Tehee.

Lilje90: Hmm, tror du jeg ville kledd bronze? Ser for meg at det ser helt jævelig ut på meg, men. :P

Jeg tror du ville kledd slike farger ja :)

Jeg bruker det selv, og det gir en litt naturlig look, men samtidig så fremhever du øya litt :)

Nå når jeg har blondt hår, så har jeg en veldig lys base og ferskenfarge på halve øyelokket og i globalen. (Som hverdagssminke) :)

Skrevet

Dette er det beste bildet jeg finner nå, dog det er over ett år siden. Jeg er en anelse mørkere i håret nå, og brynene mine er litt fyldigere.

Det er ikke helt naturtro da, av en eller annen grunn ser jeg alltid helt annerledes ut på bilder og nesa mi ser dobbelt stor ut enn hva den egentlig er. Men men.

Skulle gjerne tatt et nytt nå, men jeg har ikke noe fungerende kamera.

Kom gjerne med forklaring og/eller bilder av hvordan sminke dere sikter til. Jeg er ikke så veldig flink med dette på meg selv. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker egentlig at du passer det meste, jeg. Bra hud, pene øyne og nydelige, fyldige lepper!

For at huden skal jevnes litt ut, dempe den svake rødfargen i kinnene, og få mer glød kan du bruke en farget dagkrem. Jeg liker Laura Mercier sin, gjerne den som skal gi ekstra glød. Du har ikke særlig mørke ringer under øynene, men en såkalt "tryllepenn" (typisk lys concealer uten særlig dekkevne som har lysreflekterende partikler) tror jeg hadde vært fint på deg bare for å lyse opp litt uten å dekke så veldig. Sammen med bittelitt bronzer under kinnbena (for å skyggelegge) og kanskje en kremrouge (du passer både fersken og rosa nyanser, du kan jo variere etter hvilke farger du kjører på øyenskygge/klær/lepper) får du litt mer "varme" inn i ansiktet ditt. Når det gjelder øyensminke tror jeg du passer både kalde og varme farger. For å fremheve dine blå øyne er nok kanskje varme farger best? En lys litt varm farge med litt skimmer på hele øyenlokket og litt i øyenkroken, og en brun/bronzefarge i globallinjen (og evt. litt i ytterkanten under øyet). En lys/hudfarget eyeliner på nedre våtkant åpner opp øynene enda mer. Bra at du tegner øyenbrynene litt mer fyldige, men prøv å få det slik at de ikke blir ALT for markert heller (her mener jeg i styrke, ikke i fylde).

På leppene tenker jeg en litt lys, rosa leppestift (men ikke helt nude) med litt glans (men ikke glossy, tenker mer "leppepomade-glans" hvis du skjønner). Bare spør hvis du lurer på mer. Lykke til :-)

• Liker 1
Skrevet

Takk! Det hjelper meg litt på vei.

Jeg duser ut kantene på brynene for at de ikke skal bli mega markert. Det ser også litt mer naturlig ut, og jeg er tilhenger av naturlige bryn.

Men finnes det hudfargete eyeliner altså? Har sett i utrolig mange farger, men kan ikke huske at jeg har sett i lys hudfarge.

Og kan dette bli bra selvom jeg har tynne og få vipper? Er ikke heldig på vippe-kanten.

AnonymBruker
Skrevet

Du ser jo kjempepen ut KaDust :)

Hvis jeg var deg ville jeg dusa ut øyebryna litt, kanskje brukt en litt lysere brunfarge på dem og tegnet dem litt mer hårstrå-lignende og større, hvis ikke kan det bli litt 'hardt' på den nydelige bakgrunnen. Så synes ikke jeg du trenger mer sminke enn kanskje litt markering av kinnbeina (contouring) med bittelitt solpudder, og kanskje litt mild eyeliner på vippekanten oppe og mascara. Det er ikke alle som har et så fint utgangspunkt :)

• Liker 1
Skrevet

AB: På det bildet så var det første runde av tatovering. Så de ser veldig harde ut og alt det der, men det er jo skorpe. Nå når jeg ikke sminker bryna mine så er de veldig svake altså, de er ikke så harde som det der! Men hun tatovøren var jo helt mislykka da, så som jeg har sagt så tegner jeg over, gjør de litt fyldigere og duser ut i kanten. Jeg får ikke til dette med hårtegning da, så det får bare være..

Ellers takk for tips! :) Hvordan farge tenkte du da? Jeg har en brun og en sort eyeliner, den brune er er vel middels i hvor mørk den er tror jeg. Og hvor tykk skal den linjen på øvre vippekant evt være da?

Forresten; Skal concealer på før eller etter evt foundation/farget krem?

Skrevet

Og takk for hjelp Swarovski :)

Skrevet

Jeg skrev et relativt langt innlegg i går, men så klarte jeg selvfølgelig å lukke vinduet :P

MEN Anonym i #9 sa egentlig akkurat samme som det jeg hadde tenkt, så da ser jeg ikke noe poeng i å skrive på nytt...

Skrevet

Forresten; Skal concealer på før eller etter evt foundation/farget krem?

AnonymBruker
Skrevet

Du er kjempepen! :)

• Liker 2
Skrevet

Takk! :)

Prøvde meg på tynn linje med brun eyeliner på øvrelokket, og det ble ganske bra synes jeg. Men sminken detter av så fort, det kan ta under en time før jeg må sminke meg helt på nytt. Noen tips mot det?

Og noen som har tips til festsminke da?

Skrevet

Forresten, de tipsene som inneholder øyeskygge, hvor langt ut skal jeg ta skyggen?

Skrevet

For at sminken skal holde lenger kan du bruke primer. Urban Decay Primer Potion og Too Faced Shadow Insurance er to kjente til øyelokkene. Smashbox sine primere er vel de som er mest kjente til ansikt, men har ikke prøvd de selv. Et googlesøk eller leting her på forumet kan nok hjelpe deg. Ellers er MUA et fint sted å lete.

For å lære deg hvordan å legge sminken anbefaler jeg å se på youtube og prøve deg frem. Er par av mine favorittyoutubere er pixiwoo-søstrene, pixi2woo og TiffanyD.

Det er også mange sminkeblogger der ute du kan lære fra, både norske og internasjonale. Ellers kan jeg anbefale forumet til Heidi Øksendal, som er et mindre forum med hovedfokus på sminke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...