Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!! Vær så snill og les innlegget mitt før dere svarer.

Jeg har for tiden mørkebrunt hår. For 3 år siden hadde jeg platinablondt hår. For et halvt år siden bleket jeg håret mitt - men det ble oransje. Jeg gjorde det feil, jeg kjøpt blond hårfarge, pluss bare en boks med bleking. Derfor ble håret mitt oransje. Jeg gjorde det uansett ikke ordentlig, derfor ble hårfargen ujamn.

For 3 år siden gikk jeg fra kullsvart til platinablondt PÅ EN DAG. Ja, det var en frisør som gjorde dette. Jeg satt med farge i håret i litt over en og en halv time, håret mitt ble tyggis og slitt etterpå - men det holdt seg helt fint. Etter noen uker med hårkur ble det glatt og pent igjen. Jeg gikk ifra å se ut som en sau, til å få smashing, nydelig nesten hvitt hår.

Nå har jeg nettopp bestilt blekekit fra nettet. Jeg ønsker å farge det blondt igjen. Frisøren min var veldig usikker på om hun turte å bleke håret mitt igjen, hun ville anbefale meg å legge inn noen blonde striper til å begynne med. Hun sa hun kunne farge det helt blondt igjen, men hun hadde rett og slett ikke lyst til det.

Håret mitt er UTROLIG sterkt. Det har gått gjennom farging etter farging nå i årevis, fra blondt til svart på an og på an igjen. Derfor vurderer jeg sterkt å gjøre det igjen, for jeg savner å ha blondt hår - er dessuten så pent nå til sommeren. :)

Det er litt risky kanskje, men vurderer å klippe meg en del i tillegg, så da forsvinner nok de mest slitte tuppene. Så mine spørsmål:

1) Hvor stor er egentlig sjansen for at hår FALLER AV om man bleker det? Mitt hår kommer mest sannsynlig ikke til å gjøre det ettersom det er veldig sterkt.

2) Vet dere om en veldig bra hårkur som gjenoppbygger slitt og tørt hår?

3) Noen andre enn meg som har gjort det samme og fått et bra resultat?

Må tenke litt på dette selvfølgelig, for er forferdelig usikker i grunnen. Men savner så utrolig mye det blonde håret mitt, var så mye mer jeg kunne gjøre med det enn nå når jeg har brunt hår...

Skrevet

Jeg har. Har brukt wella blekepulver og clairol developer. Har også god erfaring med noen hifh-lifts (hårfarge beregnet på å lysne flere nyanser) fra clairol.

Jeg bruker joico kpak, og ren kokosolje i håret som pleie. :)

Gjest Candy Pie
Skrevet

Jeg har bleket håret hjemme noen ganger. Har ikke opplevd å miste noe særlig med hår, og mitt hår har vært gjennom masse farging, bleking, extension, rettetang hver dag osv

Jeg har riktig nok bare blitt ordentlig fornøyd med bleking hjemme en gang, men da brukte jeg et pr uker på det.

Bleket det en del ganger også brukte jeg sånn lilla shampo og balsam i fra frisøren. Da forsvant oransjfargen :)

Vet ikke om noen bra hårkur, men du kan jo ra til frisøren å spørre etter den beste de har :)

Jeg vil også bli blond igjen...men jeg kler IKKE varme blondfarger eller antydning til oransjskjær i håret så er så vanskelig :P

Var kanskje ikke mye til hjelp det her men, lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...