Gjest Starlit Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Nå har jeg altså fått jobbtilbud fra 2 steder, og er glad for det! Men hva skal jeg velge? :gjeiper: Har fått like store stillinger på både Mix og en liten restaurant som lager burgere, biffsnadder, pølser osv.. Hva skal jeg velge? :] Eventuelt hvor tjener man mest i mimelønn?
Lilje90 Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Hvis du vil slutte å spise sånn søppelmat evt, så vil jeg si den lille retauranten for du blir dritt lei av alt av burger, pommes, pølser osv
drosophilia Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Nå har jeg altså fått jobbtilbud fra 2 steder, og er glad for det! Men hva skal jeg velge? :gjeiper: Har fått like store stillinger på både Mix og en liten restaurant som lager burgere, biffsnadder, pølser osv.. Hva skal jeg velge? :] Eventuelt hvor tjener man mest i mimelønn? Mix: Fordeler: kassaerfaring du kan bruke senere i de fleste butikker, butikkerfaring. Negativt: kjedelig, dårlig mat, ingen tips. Restaurant: Fordeler: tips hvis du er god, serveringserfaring, hyggeligere miljø (sannsynligvis) Negativt: jobbe overtid?, mye bevegelse/gange Hadde personlig valgt etter lønn og antall timer. Det skulle du nok fått opplyst om på intervju. Du kan evt. spørre dem. Kommer også an på om dette bare er en sommerjobb eller noe du skal ha lenge. Hvis du skal ha den lenge er det viktig at du kan komme overens med kolleger og vet at du er egnet for jobben. 1
Gjest mari kontrari Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Om det er omtrent lik lønn og stillingsprosent, og like kort vei til begge hadde jeg valgt det stedet som ga best inntrykk i forhold til hvor godt du følte du kom overens med sjefen m.m. Er dette likt ville jeg kanskje valgt siden du da er inne i et større system, med større sjans for å kunne jobbe på en annen MIX om du plutselig vil flytte ol. Om det er flere ansatte er det også lettere å få byttet vakter. I tillegg er jeg litt skeptisk til enkelte småbedrifter, har selv jobbet i en liten familiebedrift en sommer, og der var det ikke særlig orden på verken arbeidsforhold eller driften generelt. edit: leste ikke innlegget skikkelig, angående lønn så må du nesten spørre, men basert på min og venners erfaring er det ofte litt bedre lønn og tilleggsordninger i større bedrifter. Endret 11. mai 2012 av mari kontrari
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå