aowi Skrevet 28. januar 2004 #1 Skrevet 28. januar 2004 altså.. ganske ny her så hei alle sammen :smile: har vært inne på sidene her en god stund men bare som besøk, men nå hopper jeg i det ! begynner å bli frustrert og trenger litt hjelp, Jeg begynte å trimme i vår. Gikk på medisiner før som hadde innvirkning på vekta (gikk opp 14 kg på et år ) bytta til noen andre nå som ikke virker inn på vekta. Går en times tur hver dag, svømmer en til to ganger i uka (varierer m litt ski nå på vinteren), tar situps (oxo sånne sidegreier) hver kveld og har lagt om kostholdet. drikker ikke brus, spiser ikke potetgull og sånt. sjokoladebit en gang i mnd (må til de :evil: dagene) har egentlig aldri spist så sunt før : grovbrød/rugbrød , mye vann, grønn te, kaffe, yoghurt, vanlige middager men reduserte porsjoner og masse appelsiner :-) men vekten står på det samme har blitt hakket strammere men det er ikke mye........ i hvertfall ikke i forhold til omleggingen av hele livet mitt ! vil ned og stopper ikke blir bare litt frustrert......... noen som har gode råd til at vekten skal komme igang å gå nedover ? er litt fortvila etterhvert... bor langt vekke fra sivilisasjon (les: treningssenter)............... Må si til slutt at jeg liker meg kjempegodt her inne! skal bli morsomt å være en av "gjengen"
Tusenfryd Skrevet 28. januar 2004 #2 Skrevet 28. januar 2004 Vær en av gjengen og velg og vrak i alle tråder om akkurat det samme. Alle slike prosjekter har sine down-perioder, det er bare å bite tennene sammen og stå på.
Snuppelure Skrevet 28. januar 2004 #3 Skrevet 28. januar 2004 Velkommen hit da! Hva med å endre litt på treningsmønstret dit? Ikke gjør det samme hele tiden. Kroppen blir vant til det. Du må lure / overraske den litt. Og skal du ned i vekt må du trene idretter som forbrenner fett. Å ta situps hver kveld er sikkert bra, men da trener du styrke, ikke forbrenning. Hva med å jogge i stede for å gå? Ved å kjøre en intensitet på mellom 60-70% av maks ytelse holder du forbrennningen oppe. Svømming er bra, men hva med å endre svømmetimen din. Endre dagen, tidspunktet, rekkefølge og elnge på øvelser? Ski er også kjempe fint! Trening 1-2 ganger i uken er bra for å holde seg i form,.... men skal du ned i vekt må det nok litt hardere tak til. Desverre. Selv begynte jeg med opplegg 4 ganger i uken. Ikke fordi det var så utrolig gøy, men fordi jeg var møkk lei alle dietter som ikke fungerte. Etter 2 uker så jeg selv resultater, etter 4 uker begynte andre å kommentere det. Og slik fortsatte det nedover til et nivå hvor jeg i dag trives godt. Resultatet har også blidt at jeg elsker å trene :-) Så nå trener jeg fortsatt 4 ganger i uken, og synes det er gøy... Lykke til med insatsen din. men husk at det trengs masser av disiplin.
aowi Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2004 hei :-) har lest stort sett alle tråder som er her..... vært her i det skjulte en stund--- er nok en av de mange her inne som venter på den store vidunderkuren....... Det er godt vi er mange
aowi Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2004 hei snuppelure :-) takk for svar ! Jeg går tur en time - halvannen hver dag (har hund :-) ) svømmingen varierer veldig etter som når på dagen/ kvelden jeg jobber (skigåingen oxo..) men kan nok bli bedre i det meste ja :-) flere gode råd mottas med takk :-)
la_luz Skrevet 28. januar 2004 #6 Skrevet 28. januar 2004 http://www.slankenett.no Dette er en bra side og mange i samme situasjon. Kunnskap om hva det du spiser faktisk er også viktig, man kan bli lurt av forskjellig ting. Matvarer som er sunne, men kansje ikke så bra når man vil ned i vekt. Et eksempel er yoghurt - så lengen den ikke er lett! Istedefor å spise litt mindre av "vanlig middag" kan du spise deg mett på sunne ting. 1 kg rent kylling kjøtt kan du faktisk spise per dag og enda være under anbefalt daglig kalori inntak i følge Grete Rode. En kilo kylling kjøtt det er mye det! Lykke til!
Ylajali Skrevet 28. januar 2004 #7 Skrevet 28. januar 2004 Jeg ville trent MER styrke. Da får du muskler, og de forbrenner fett! Tren gjerne mer med frivekter enn apparater, da får du trent opp støttemuskulatur også.
Gjest Ethereal Skrevet 29. januar 2004 #8 Skrevet 29. januar 2004 Enig med Yljali; muskelvev forbrenner mer enn fettvev, og selv om kanskje vekta ikke går like mye ned som uten styrketrening, vil du merke det på klærne. Og ikke minst: du kan spise mer uten å legge på deg. Selvsagt i kombinasjon med utholdenhet, men der er du jo godt i gang allerede...
aowi Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2004 hoppesan takk for gode svar :-) har tenkt mye på dette m styrketrening. bor langt vekke fra styrketreningsrom/studioer og sånne greier. har en sånn rullegreie som skal trene magen.... og den kjenner jeg !!!!!! er sår i magemusklene lenge etterpå.... :D er det noen enkle plasser å finne øvelser og sånn ? har vært på iform og sånne sider, men mange av de bruker navn på øvelser som jeg ikke har clue om hva er....... temmelig grønn der i gården....... hjelp? ellers har jeg sunket så langt ned at jeg drikker eplecidereddikk :oops: vet det sliter på tennene og alt men..... andre gode råd ? fant ut istad at jeg har (siden i høst) ØKT 8 cm!!!!! rundt bysten, er samme på livvidde og gått ned m 2 cm rundt hoftene...... hmmmm måtte bare få ut frustrasjonsovverraskelsen nå skal jeg ut å måke 40 cm m snø som kom i natt :evil: DET er god trimm d!!! (prøver å finne det positive i orket..... :-? )
Gjest Ethereal Skrevet 29. januar 2004 #10 Skrevet 29. januar 2004 Du kan jo forsøke med et slikt strikk som man bruker i aerobictimer? De finnes i ulike styrkegrader, og det følger med et lite hefte med øvelser du kan gjøre. Jeg kjøpte et slikt før jeg reiste til Nederland, siden jeg ikke visste om jeg ville finne et treningssenter jeg kunne trene på. Strikken kostet meg i underkant av 200,-, og jeg fant den hos Intersport.
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2004 #11 Skrevet 29. januar 2004 Det finnes jo masse treningsvideoer. Selv har jeg Kari Jakesons video med strikker som jeg liker kjempegodt. Det er ca en time med noen forskjellige styrkeøvelser. Det finnes selvsagt også masse videoer med aerobic for oss som bor langt unna treningssenter (og for de som ikke liker å gå ut nå på vinteren). Ellers skulle visst romaskin være bra trening.
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2004 #12 Skrevet 29. januar 2004 Er du sikker på at du spiser nok? Det viser seg at om man ikke spiser nok, så går man ned på starten, og etterpå står det helt stille. Det hjelper ikke å kutte for langt ned, da kommer kroppen på sparebluss. (jada, jada, du har sikkert hørt det en milion ganger før) Spiser du variert? Får du i deg alle næringsstoffer kroppen trenger (ta tilskudd av vitaminer om du ikke gjør det) og ikke minst drikker du nok vann? Når man går ned i vekt er det en del vann som forsvinner. Dette må erstattes ellers vil kroppen tviholde på det den har. (Kroppen bruker ca 3 liter vann hver dag, men det vet du sikkert allerede)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå