Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Huden min er i det siste blitt "fet" og glinser nesten med en gang jeg går ut døra.. Og desverre er den sånn resten av dagen, til jeg vasker ansiktet igjen.. Den ser ikke matt og sunn ut, men virkelig skinner både i panna, på nesa, i tinningen og på haka.. Noen som har hatt samme problem? Utrolig stygt og plagsomt, føler meg så ufresh hele tiden.. :/

Prøvd flere ansiktskremer og rensekremer, men vet ikke helt hva som funker.. Noen som har tips til produkter eller kost, eller hva som helst som kan hjelpe? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å bruke pudder :))

Den hjelper ikke mot glinsende hud, men den skjuler det og får huden til å se matt ut ;))

Skrevet

Dette avhenger vel både på hudtype, hudpleie- og sminkerutine. Jeg pleide å glinse en time etter jeg sto opp omtrent, veldig slitsomt... Jeg fant meg en foundation som var for fet hud, samt at jeg brukte et mattende pudder som hjalp veldig mye! Trengte bare å påføre dette om morgenen samt en gang ut på dagen, så kunne jeg føle meg "normal". :) Det hjelper ikke problemet, men er iallefall en midlertidig løsning som fungerer godt :)

Skrevet

Takk :)

Ja pudder hjelper litt, men tror ikke jeg har funnet et som er bra nok.... Hvilket anbefaller dere?

:) har prøvd mineral som skulle ha "mattende" effekt, men synes ikke helt den har det..

Skrevet

Takk :)

Ja pudder hjelper litt, men tror ikke jeg har funnet et som er bra nok.... Hvilket anbefaller dere?

:) har prøvd mineral som skulle ha "mattende" effekt, men synes ikke helt den har det..

Jeg brukte Lumiere Cosmetics sin mineralfoundation i Veena Velvet (den er for fet hud).

Som mattende pudder så likte jeg veldig godt det jeg linket til i forrige innlegg! :) (Linket til en omtale av det, jeg synes forresten ikke det var så udrøyt som Heidi Larsen skriver. )

Skrevet

Det første sjekket jeg nå.. Det virket jo bra..men hvor kjøper man det?

Mattende effekt er akkurat det jeg trenger, hehe :) takk for hjelpen!

Skrevet

Jeg slet selv med veldig fet hud i flere år og det eneste som hjalp var MAC blot powder. Fjerner alt skinn og gjør at huden ser helt porselensaktig ut, men du kan også påføre mindre og få det til å se naturlig matt ut. Det kommer i 4-5 farger, men det er egentlig veldig transparent. Koster rundt 200 kroner og varer i rundt et halvt år. Jeg bruker den fremdeles, men trenger mye mindre fordi huden min har normalisert seg. Jeg har vel gått gjennom 8 av disse til nå og er fremdeles fornøyd :)

Skrevet

Jeg slet selv med veldig fet hud i flere år og det eneste som hjalp var MAC blot powder. Fjerner alt skinn og gjør at huden ser helt porselensaktig ut, men du kan også påføre mindre og få det til å se naturlig matt ut. Det kommer i 4-5 farger, men det er egentlig veldig transparent. Koster rundt 200 kroner og varer i rundt et halvt år. Jeg bruker den fremdeles, men trenger mye mindre fordi huden min har normalisert seg. Jeg har vel gått gjennom 8 av disse til nå og er fremdeles fornøyd :)

Takk for tipset :)

Fet hud er hvertfall irriterende! Den hørtes bra ut den også, trenger noe som man får vekk det skinnende med, og helst noe man kan bare påføre i løpet av dagen også :) ca 200 kr for et halvt år er en god pris!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...