AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har begynt å vurdere om jeg skal studere til å bli revisor, men på utdanning.no står det at man må være sosial og utadvendt. Hvor mye stemmer dette? MÅ man være utadvent for å klare seg som revisor??
Lista Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Som revisor skal du ha en del kontakt med klientene dine, så det lønner seg å være litt utadvendt og sosial, ja Du bør kunne kommunisere greit med flere typer mennesker. Ser ikke så bra ut med en revisor som knapt tørr å vise seg på lageret under en varetelling.
Eliza Doalot Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Man har en god del kontakt med klientene og man må også av og til ta ganske upopulære samtaler, så man bør ha litt teft for mennesker og sosiale antenner. Man kommer jo inn som et kontrollorgan, og en del møter oss med piggene litt ute. De færreste av oss synes det vel er spesielt ok å bli ettergått i sømmene, selv om det er aldri så nødvendig. I sånne sammenhenger er det god hjelp i å kunne kommunisere og å skape gode relasjoner.
Sol79 Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Du kommer til å klare deg utmerket som revisor uten å være spesielt utadvendt. Veldig mange revisorer kommuniserer stort sett på mail, og har kanskje kun en samtale eller et møte med kunden.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Jeg jobber ikke som revisor, men i et revisorfirma.Du MÅ være sosial og utadvendt. Alle revisorene sitter i møter og snakker i telefonen hele dagen. dersom du ikke er komfortabel med det kommer du ikke så langt.. slik jeg oppfatter det.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Faren min har vært en svært populær revisor i 40 år, og har 200 kunder. Han er ikke utadvendt eller sosial, men han er på en måte allikevel flink med folk. Jeg er ganske lik, jeg er tilbakeholden i grupper, men har allikevel gode people skills når jeg er på tomannshånd. Han tilbringer halve dagen med avtaler, kundemøter, telefoner og e-post, men det er i trygge omgivelser og de oppsøker ham for hjelp og man er sjelden mer enn to, så det er ikke sånn at man må like å stå i en forsamling å holde taler for å være en god revisor.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Jeg jobber ikke som revisor, men i et revisorfirma.Du MÅ være sosial og utadvendt. Alle revisorene sitter i møter og snakker i telefonen hele dagen. dersom du ikke er komfortabel med det kommer du ikke så langt.. slik jeg oppfatter det. Jeg er revisor, og kan bekrefte dette. Mesteparten av dagene går med til møter og telefonsamtaler. Ofte drar man også til kunden for oppdrag, dersom kunden ikke befinner seg i samme by som kontoret.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Til deg som sier av mesteparten av dagen går til møter og telefonsamtaler, så lurer jeg på når du faktisk utfører selve revisjonen. Vi har ofte kundebesøk av revisore på kontoret vårt og de sier hei, sitter alene og reviderer hele dagen kun avbrutt av evt spørsmål de måtte ha. Mange av de er ikke utadvendte i det hele tatt, men er utrolig faglig dyktige. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå