AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Hei. Viss min samboer kjøper en leil. Kan jeg da bet ham en viss sum i mnd, for å liksom "kjøpe meg inn" i huset? Hvordan fungerer evnt dette og er det lønnsomt i det hele tatt. Jeg er snart nitten. Han er over 25 og bør komme seg ut på boligmarkedet nå, men usikker på om han får det til uten at jeg "hjelper" til å bet. ned på lånet, og da selvfølgelig kjøper meg inn. Alt vil gjøres gjennom kontrakter og skriftlig på papir, men jeg er grønn på dette og lurer på om dette vil lønne seg for meg.. jeg er jo ung. Noen mener det er bra å komme seg ut på markedet tidlig også... det er vel litt hips om haps. Selv har vi vært sammen i to år, og er begge voksne av oss. I utgangspunktet hadde vi tenkt å leie sammen i fire fem år, før vi kjøpte sammen(da ikke kjøpe seg inn, men faktisk kjøpe sammen). Hvilke synspunkter el evnt råd har dere? Han kan få lån, jeg kunne nok ikke fått det, men har likevel jobb slik at jeg kan bet ham en summ på 4-6000 i mnd.
Glitnir Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Tja, det er vel bare å kjøpe sammen det, men tilpass andelen etter hva dere har i EK og hva hver av dere kan betale. Fordel for eksempel 30/70 eller hva som nå måtte passe. Første steg er vel banken for å finne ut hva dere kan låne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå