Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her og leser til eksamen, og det stakk plutselig i meg - det er den 10.mai idag, og det var fristen for å sende inn følgeskjema! :overrasket:

Jeg har ikke fått noe følgeskjema!!! :bond:

Hva skal jeg gjøre?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekka dine sider på samordnaopptak.no ?

Mitt følgeskjema var å finne i pdf-format der.

• Liker 1
Gjest Vodka
Skrevet

Jeg fikk mitt på internett på samordnaopptak.no, og måtte printe det ut selv og sende det. Har du ikke fått mail om det?

Skrevet

Følgeskjema skal skrives ut fra brukerprofilen din på samordnaopptak.no og signeres. Dra til postkontoret/post i butikk og send det der, og be dem stemple brevet med dagens dato og signere!

Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg mener å huske at det stod at det måtte sendes før 10.mai, så hadde du vært rask å sende det i dag, hadde det jo kanskje gått bra likevel?

Følgeskjemaet ligger under "brev" på Samordnaopptak.no på profilen din. Logg deg inn, skriv det ut, legg ved følgeskjema, kryss av og signèr på følgeskjemaet og send den inn. Ring Samordnaopptak og fortell at du er litt sent ute, men at du håper det går bra likevel.

Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg har et spørsmål angående følgeskjema forresten.

Hvordan vet man om følgeskjemaet er mottatt? Legges det inn på Samordnaopptak at det er mottatt? For det står ingenting hos meg om det.

Gjest virveldyr
Skrevet

Jeg har et spørsmål angående følgeskjema forresten.

Hvordan vet man om følgeskjemaet er mottatt? Legges det inn på Samordnaopptak at det er mottatt? For det står ingenting hos meg om det.

Det skal stå under "status". Da jeg sjekka i dag sto det at det ikke var mottatt, men ringte saksbehandler som sa de hadde fått det og at det bare tok litt tid før det ble oppdatert.

Gjest Vodka
Skrevet

Fristen for innsending er i dag. Vet ikke om det betyr at det må sendes innen eller at det går bra å sende det i dag og.

Gjest _La Femme
Skrevet

Det skal stå under "status". Da jeg sjekka i dag sto det at det ikke var mottatt, men ringte saksbehandler som sa de hadde fått det og at det bare tok litt tid før det ble oppdatert.

OK :) Takk for svar.

Skrevet

Jeg sendte også inn mitt i siste liten i dag! Phew! Står jo at det skal sendes innen 10 mai da :)

Og La Femme, jeg aner ikke om man får beskjed eller hvordan man får beskjed jeg :S

Gjest annemor30
Skrevet

Jeg fikk mitt som pdf fil;)og det står nå at det er ankommet og sett på av saksbehandler;)

AnonymBruker
Skrevet

Å, hjelpes! Jeg har fått sms om det, men trodde jeg skulle få det i posten. Men nå leste jeg at det stod at det kom på nettet ... har gått å sett postkassen hver dag ...

Men må jeg sende inne føleskjema, da! Det er ikke alle som trenger det?

Jeg forbedrer jo karakterer, så får ikke kompetansebeviset mitt før langt uti juni, uansett ...

AnonymBruker
Skrevet

det går bra å sende inn i dag. Det står innen 10. mai. Det betyr til og med i dag. Dessuten er de ikke så nøye på det. Jeg sendte ut mitt en eller to dager etter firsten i fjor og det gikk bra.

Gjest virveldyr
Skrevet

Å, hjelpes! Jeg har fått sms om det, men trodde jeg skulle få det i posten. Men nå leste jeg at det stod at det kom på nettet ... har gått å sett postkassen hver dag ...

Men må jeg sende inne føleskjema, da! Det er ikke alle som trenger det?

Jeg forbedrer jo karakterer, så får ikke kompetansebeviset mitt før langt uti juni, uansett ...

Man må vel sende følgeskjemaet for å bekrefte at man skal ettersende kompetansebevis i sommer. Ville ha skyndet meg og skrevet det ut hvis jeg var deg!

AnonymBruker
Skrevet

det går bra å sende inn i dag. Det står innen 10. mai. Det betyr til og med i dag. Dessuten er de ikke så nøye på det. Jeg sendte ut mitt en eller to dager etter firsten i fjor og det gikk bra.

Men hva skal jeg sende inn? Jeg har søkt på medisin og ernæring ...

Gjest Vodka
Skrevet

det står ikke innen 10.mai, det står at fristen er 10.mai. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk inn på siden min på SO, og ser at jeg har visst søkt på veterinær også, itillegg til medisin og ernæring.

Der stod det at jeg bare skulle sende til norges veterinær høyskole...

Jeg søkte ifjor også på alt dette, men kom ikke inn.

AnonymBruker
Skrevet

det står ikke innen 10.mai, det står at fristen er 10.mai. :)

Hva er forskjell på innen og frist?

Gjest Vodka
Skrevet

Hva er forskjell på innen og frist?

Innen betyr jo at du må sende det innen den datoen, dvs før 10.mai. Men frist kan bety begge deler egentlig..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis søknaden din ikke utelukkende skal baseres på elektronisk vitnemål (dersom du har det, dette må du sjekke, det er ikke gitt at man har det) du sende inn følgeskjemaet innen fristen. Dette gjelder selv om du har tenkt å ettersende dokumentasjonen senere (dette krysser man av for). Sender du ikke følgeskjema og har dokumentasjon som må sendes inn blir resultatet at du ikke kommer inn på noe som helst studie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...