Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fæl til å søle med mascaraen på øyelokkene og da ødelegger jeg jo øyenskyggen. Kommer alltid noen små flekker på øyelokkene og da må jeg ta bort det med øyesminkefjerner og legge øyenskygge på nytt. Er jeg fryktelig klønete? Har jo relativt lang erfaring og er ikke skjelven på hånda eller noe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Gjør som jeg: START med mascaraen, så trenger du ikke bry deg om du søler litt. Da kan du male i vei, ta bort søl med en fuktig q-tip, og deretter sminke deg ferdig.

Skrevet

Men det blir jo ikke fint om det drysser mye skygge ned på vippene...

Skrevet

Ja det var det jeg tenkte på jeg og. Da må jeg jo legge på enda mer mascara og da kan jeg være uheldig og søle mer oxo er det pån igjen. Eller det kan klumpe seg. bruker ganske tykt lag.

Gjest Ethereal
Skrevet

Altså: Jeg bruker til og med LØST pudder i hele ansiktet, og har aldri hatt det problemet. Poenget er at du bør la mascaraen tørke helt før du går løs på resten av ansiktet.

Skrevet

Jeg bruker bare en q-tip med sminkefjerner på akkurat der jeg har sølt og en ny q-tip med øyenskygge etterpå. Det funker kjempefint.

Skrevet

Jeg tar eyeliner og mascara først, så øyeskygge. Deretter tar jeg mascarabørsten såvidt på vippene for å "dekke over" støvet fra øyeskyggen og pudderet til slutt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg bruker bare en q-tip med sminkefjerner på akkurat der jeg har sølt og en ny q-tip med øyenskygge etterpå. Det funker kjempefint.

Jeg bruker foundation i stedet for sminkefjerner. Syns det blir jevnere. Du kan nesten komme unna med å ikke legge på ny øyenskygge.

Skrevet
Gjør som jeg: START med mascaraen' date=' så trenger du ikke bry deg om du søler litt. Da kan du male i vei, ta bort søl med en fuktig q-tip, og deretter sminke deg ferdig.[/quote']

:enig: Dette er min fremgangsmåte også! Funker helt fint, og det drysser aldri øyenskygge på mascaraen min ihvertfall.

Skrevet

Jeg har lært at du skal starte med undervippene, la de tørke og så ta overvippene.. jeg gjør det på andre men synes det er vanskelig på meg selv.. Jeg har funnet min egen teknikk som jeg bruker på meg selv!

Jeg holder et speil under haka og ser ned i speilet slik at vippene ikke er i nærheten av noe hud noe sted, så legger jeg maskaraen og det går kjempefint. jeg søler aldri...!

hvis du mener teknikken din er god trenger du kanskje bare å ta det litt saktere/roligere/nøyere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...