AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 For øyeblikket er jeg så å si blakk og holder på å gå tom for sjampo og balsam. Jeg vil gjerne ha GODE produkter uten SLS og parabener, men som altså er billige. Vil også ha mye for pengene, 100 kr for 250 ml er liksom litt vel dyrt. Siden dette er som regel veldig dyre produkter, er det i det hele tatt mulig? eller må jeg nøye meg med dårlig butikksjampo? Setter pris på svar
Honesty Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Vel, Neutral-serien som du får på dagligvarebutikker, enkelte apoteker, samt Vita er uten både parabener og parfyme, og temmelig billige i tillegg, rundt 35 kroner. De funker bra til hår som ikke krever særlig mye, men er utrolig kjedelige.
Nora90 Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har nettopp kjøpt Smooth as silk serien til Giovanni, og foreløpig er jeg dødsfornøyd.
Jade Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Hvis du ønsker å unngå SLES også, så vær obs på at Neutral sin shampo inneholder det.
Gjest Swarovski Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 (endret) IHerb er som regel stedet for billig og uten sls/parabener osv. I iHerb tråden her inne er det mange som skryter av Giovanni sine shampoo'er. Både smooth as silk som er linket til over her, og 50-50. Jeg har bare prøvd avalon sin Biotin b-complex. Liker den ganske greit. Men er litt sterk ingefær lukt av den. Endret 10. mai 2012 av Swarovski
Tina_O Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har brukt litt tid på å finne god og "vennlig" sjampo og balsam uten parabener, ikke lett siden jeg har veldig langt hår som krever sitt. Mange snille merker gir flatt, tørt og folketelling hår. Beste hittil (uavhengig av pris): änglamark som man får kjøpt på coop(!), den er svanemerket og skal være trygg for både meg og miljøet. Litt overraskende, da den både er billig og ser kjedelig ut:-) har prøvd mange merker, både billige og dyre. har brukt den en god stund nå, og foreløpig ikke behov for å lete mer. Har prøvd neutral også, som noen nevner, den funker ikke på håret mitt, men som dusjsåpe, deo og lotion funker den kjempebra.
*Numi* Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 Tja, vet ikke helt hva du anser som billig, men jeg har nettopp begynt å bruke denne fra justnature.no og den virker veldig fin (er hypoallergenic).
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #8 Skrevet 10. mai 2012 Neutral-serien, er som Honesty nevner, uten parabener. Men jeg mener å ha lest at Firstprice-sjampo og balsam (faktisk) også er parabenfri! Forøvrig er ikke parabener spesielt skadelig for mennesker. Og ja, jeg studerer kjemi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå