AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Hei, jeg skriver på en bacheloroppgave for tiden, og nå sliter jeg litt med metode. Jeg skal skrive om undersøkelsens formål (altså om den er deskriptiv, kausal, eksplorativ). Oppgavens problemstilling er "Hvordan kan dyre- og plantelivet på Galápagosøyene bevares parallelt med turismevirksomheten?" Under metode har jeg valgt casedesign, og jeg har hatt dybdeintervjuer med relevante informanter. Er det noen som kan hjelpe??
linnformasjonen Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Hei, jeg anbefaler at du finner denne boka på biblioteket eller akademika.no Leedy, Paul D, Jeanne Ellis Omrod. 2005. Practical Research - planning and design. 8th ed. New Jersey: Pearson education Brukte den da jeg skrev både bachelor og master, den har en fin trinn for trinn forklaring av metode på en god måte. Det står også mye om deskriptivt, eksplorativt eller kausalt design. Hvis du ikke får tak i den og holder til i Osloområdet, så gi lyd fra deg på personlig melding her inne, så kan du få låne min bok og se på hvordan jeg gjorde det med mine case studies.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå