Gå til innhold

Sørlandsferie uten barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visit Sørlandet ønsker å høre dine opplevelser og historier fra sommerferie på sørlandet. Kanskje noe du anbefaler spesielt? Spør oss også gjerne om tips og råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere tips til fine teltplasser hvor man kan kombinere en overnatting med en liten vandretur nær kysten?

Skrevet

Dyreparken er fin både med og uten barn!

• Liker 2
Skrevet

Har dere tips til fine teltplasser hvor man kan kombinere en overnatting med en liten vandretur nær kysten?

Hei! Da kan vi anbefale feks Lindesnes Camping - Norges sydligste campingplass. I området ved Lindesnes Fyr er det 3-4 fine vandreturer av ulik lengde. Mer info finner du på www.lindesnesfyr.no. Lindesnes Camping: http://www.visitsorlandet.com/no/TellusView/?&TLl=no&TLp=235388

Skrevet

Dyreparken er fin både med og uten barn!

Ja, det er vi helt enige i! Faktisk er det mange som bruker parken som turområde gjennom hele året - både med og uten barn!

• Liker 1
Skrevet

Kan også anbefale Hove Camping på Tromøy utenfor Arendal. :jepp:

Skrevet

Kan også anbefale Hove Camping på Tromøy utenfor Arendal. :jepp:

Ja, turstiene på Hove er fantastisk flotte. Det er også mulig å leie sykler, og turistontoret i Arendal har merket flere fine sykkelturer på Tromøya (Hove ligger på Tromøya)

AnonymBruker
Skrevet

Ravnedalen :rodmer:

Enten piknik i parken, eller konsert&hamburger på cafeen.

Dyreparken er finest utenom sesongen, både med og uten barn spør du meg. Utrolig flott på vinteren - og man får

• Liker 1
Skrevet

Listastrendene!! <3 Som å være i sydenland med kritthvite strender :)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Er det lov å ta med hund inn i dyreparken?

Og hvordan er fremkommeligheten på disse turstiene ved Hove? Har bekkenløsning som blir forverret av a) mye asfalt og b) røft terreng. Vanlige stier og sånt går fint...:)

Skrevet

Farsund: Enig i Listastrendene! Særlig Bausje, Havika og Einarsneset. Snekkestø på Lista er også utrolig fint, Borhaug og Lista fyr!

Mandal, Farsund og Flekkefjord er jo generelt vakre havnebyer.

Lyngdal har Korshavn, vakre, vakre, vakre Skrelia!

Kvinesdal har Norskeknuten som er en kjempeflott gåtur, og Heksegryta som er en ganske kul badeplass, nesten en atraksjon i seg selv ;)

Kristiansand: Dyreparken, nydelig sentrum, masse flotte badeplasser og fine gåturer! Ravnedalen ser jeg er nevnt, også har du jo Myren Gård!

Jeg vet ikke om Grimstad regnes med som sørlandet, men det er jo også en sjarmerende plass med flest soldøgn i hele Norge ;)

Ergo, Sørlandet har mye å by på!

Skrevet

Har dere tips til noe man kan finne på som høygravid? :sjenert:

Skrevet (endret)

Farsund: Enig i Listastrendene! Særlig Bausje, Havika og Einarsneset. Snekkestø på Lista er også utrolig fint, Borhaug og Lista fyr!

Mandal, Farsund og Flekkefjord er jo generelt vakre havnebyer.

Lyngdal har Korshavn, vakre, vakre, vakre Skrelia!

Kvinesdal har Norskeknuten som er en kjempeflott gåtur, og Heksegryta som er en ganske kul badeplass, nesten en atraksjon i seg selv ;)

Kristiansand: Dyreparken, nydelig sentrum, masse flotte badeplasser og fine gåturer! Ravnedalen ser jeg er nevnt, også har du jo Myren Gård!

Jeg vet ikke om Grimstad regnes med som sørlandet, men det er jo også en sjarmerende plass med flest soldøgn i hele Norge ;)

Ergo, Sørlandet har mye å by på!

Hehe. Her har vi nok en ekte lokal innbygger. Er enig med alle stedene, men vil spesiellt fremheve rorbuferie i Korshavn. Ytterst i havgapet kan man ha en herlig rorbuferie. Passer for dem som er glad i natur, hav og fiske. 20 minutter til Lyngdal med fine badestrender og badeland og korte strekninger til både Farsund og Listalandet på den ene siden og Mandal og Kristiansand på den andre siden. Både Lyngdal og Farsund har aktiviteter i løpet av sommeren med sommerdans og kaperspill.

Endret av caroprins
Skrevet

Mye flott turterreng i og rundt Kristiansand: Jegersberg, Baneheia / bymarka / Ravnedalen. Dyreparken er flott året rundt, med eller uten barn. En rusletur langs bystranda/båthavna mot fiskebrygga. Odderøya Liv Festival, og ellers mye og varierte konserter ++.

Turområdene på Hove / Tromøya er flotte, med lite krevende terreng, men mye å utforske for store og små. Kombiner gjerne med en softis i Pollen i Arendal, eller en tur til Merdø.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Her har vi nok en ekte lokal innbygger. Er enig med alle stedene, men vil spesiellt fremheve rorbuferie i Korshavn. Ytterst i havgapet kan man ha en herlig rorbuferie. Passer for dem som er glad i natur, hav og fiske. 20 minutter til Lyngdal med fine badestrender og badeland og korte strekninger til både Farsund og Listalandet på den ene siden og Mandal og Kristiansand på den andre siden. Både Lyngdal og Farsund har aktiviteter i løpet av sommeren med sommerdans og kaperspill.

Kan vel ikke være så veldig lokal ettersom h*n ikke vet om Grimstad regnes som sørlandet. Lillesand, Grimstad, Arendal og Tvedestrand er det som regnes som sørlandets hjerte. Aust-Agder og Vest-Agder er det som regnes som sørlandet, men i realiteten er det bare kyststripen fra Risør til Mandal? som er sørlandet. Husker ikke hvor jeg leste det.

;)

Skrevet

Kan vel ikke være så veldig lokal ettersom h*n ikke vet om Grimstad regnes som sørlandet. Lillesand, Grimstad, Arendal og Tvedestrand er det som regnes som sørlandets hjerte. Aust-Agder og Vest-Agder er det som regnes som sørlandet, men i realiteten er det bare kyststripen fra Risør til Mandal? som er sørlandet. Husker ikke hvor jeg leste det.

;)

Lillesand, Grimstad etc. hører til Aust agder ja. Med lokal innbygger så mente jeg en som er ganske så lokalkjent på strekningen Lyngdal, Farsund og Lista .

Det kan jeg lese ut i fra stedsnavnene som ble nevnt.

Skrevet

Grimstad er jo en helt fantastisk liten by. Har tilbragt flere uker der hver sommer da jeg var yngre og er utrolig koselig å rusle rundt i sentrum eller nede ved havna :) Ellers er Dyreparken like moro for voksne som for barn. Jeg koste meg veldig da vi var der sist for to år siden :)

Skrevet

Hunden må være igjen ute, men så vidt jeg vet har Dyreparken egen hundeparkering, dvs. hundebur utenfor inngangen, men uten barnevakt...

Skrevet

Og hvordan er fremkommeligheten på disse turstiene ved Hove? Har bekkenløsning som blir forverret av a) mye asfalt og b) røft terreng. Vanlige stier og sånt går fint...:)

Hei. Beklager litt seint svar. Det er ikke lov å ha med hund inn i Dyreparken, men de har "kennel" utenfor hovedinngangen hvor hundene kan være.

Turstiene på Hove er grus/bark, og stort sett slette og fine (ikke kuppert terreng).

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi er et par i tyveårene som skal til kristiandsand i helgen.

Vi har Hele lørdag og begynnelsen på søndag til å finne på noe. Det eneste jeg vet vi skal innom er dyreparken.Vi har bil.

Noe vi burde se når vi er der? Ikke intr i museum /teater.

Listastrendene så veldig fint ut, men det er litt langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...