AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 (mulig denne burde være under økonomi, men den henvender seg kun til aleneforeldre- så jeg prøver her) Er det noen som vet når bidragsforskuddsreglene ble endret slik at mottakers inntekt ble tellende? Jeg fikk innvilget forskudd for mitt eldste barn i 1999. Den gangen er jeg rimelig overbevist om at min inntekt ikke hadde noe med saken å gjøre, det var fars inntekt som var relevant i saken. På et eller annet tidspunkt mellom dette og 2011 har reglene blitt endret slik at jeg har fått utbetalt for mye. Dette ante jeg ingenting om før jeg fikk et brev i april 2011, med varsel om at de skulle se på bidraget på nytt i henhold til inntektsgrenser. Jeg fikk aldri noen ny utregning, men tok selv kontakt i vinter da jeg av en eller annen underfundig grunn fikk utbetalt ikke mindre, men MER enn vanlig (uten vedtak, selvsagt). Da reagerte jeg, og tok kontakt for å be om at de stanset utbetalingene. Det tok fire måneder, så fikk jeg en regning i posten på 24000 kroner, siden jeg "burde ha skjønt" dette i januar 2010, en dato som ikke sier meg noe som helst. Er det noen aleneforeldre her som vet når denne regelendringen inntraff? Er det 1.1. 2010? Er det ikke da normalt at man opplyser om regelendringer i et eget brev?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå