Gå til innhold

Hvordan få DENNE kroppen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant et bilde av en modell på nettet som jeg mener har en perfekt kropp. Jeg har alltid hatt lyst på en flat mage, men aldri hatt det fordi jeg aldri har trent skikkelig. Jeg er slank, så jeg trenger ikke gå så veldig mye ned i vekt for å oppnå denne kroppen.

Det jeg lurer på er hvilken type trening jeg bør utføre, om det er mer styrke eller sånn pilates/yogaaktige øvelser som gjelder her?

Dette er virkelig drømmekroppen for meg, så jeg setter stor pris på gode svar :)

Bilde: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/05/09/article-2141871-1301690B000005DC-662_634x920.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke få noen annens kropp, bare forbedre din egen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må være født med brede skuldre, brede hofter og relativt smal midje. Skjelettet kan man ikke forandre på.

• Liker 6
Skrevet

hei.

Om du ikke trenger å gå ned så mye vekt(?) så er det nok kostholdet som er riktig vei å satse. Utover det så er styrke trening alltids en vinner, og det vil streng tatt være en god investering i helsen i lang tid!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte å poengtere at jeg har nesten helt lik kroppsbygning, så det er liksom ikke heelt urealistisk.

Jeg burde altså trene styrke. Hva med yoga og sånt?

Skrevet

Jeg glemte å poengtere at jeg har nesten helt lik kroppsbygning, så det er liksom ikke heelt urealistisk.

Jeg burde altså trene styrke. Hva med yoga og sånt?

Om du har lik kroppsbygning er det maten du dytter i deg som er det første du bør ta tak i, så treningen. Yoga er ikke trening i mine øyne. Styrke, intervall trening og allsidige idretter som svømming, bryting, sykling og klatring er det beste!

Mye er det du må ned? Få et bilde

AnonymBruker
Skrevet

Om du har lik kroppsbygning er det maten du dytter i deg som er det første du bør ta tak i, så treningen. Yoga er ikke trening i mine øyne. Styrke, intervall trening og allsidige idretter som svømming, bryting, sykling og klatring er det beste!

Jeg kommer ikke til å legge ut bilder av meg selv her. Må kanskje ned 2-3 kilo tenker jeg. Er 168 og veier rundt 58-60-62. (har ikke vekt så jeg vet ikke helt :P)

AnonymBruker
Skrevet

Da burde du kanskje prøve det. ;)

Yoga krever styrke, balanse og smidighet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kommer ikke til å legge ut bilder av meg selv her. Må kanskje ned 2-3 kilo tenker jeg. Er 168 og veier rundt 58-60-62. (har ikke vekt så jeg vet ikke helt :P)

Forventet vel ikke noe bilde, men hadde vært artig å se om du faktisk er så fin som jeg sitter å tror du er ;)

2-3 kilo ned er LETT!

Bare spis sunt, ofte og litt mindre enn det du gjør nå.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noen tullete svar. Her vil jeg tro det var en del utrente mennesker som ikke kjenner igjen en trent kropp når de ser den. Hun har trent moderato styrke, fult kroppsprogram med basevelser tenker jeg og løpt endel kardio. Lykke til.

• Liker 2
Gjest Bandit
Skrevet

Kosthold, styrke og jeg synes heller ikke yoga er et så dumt alternativ. Disse yogadamene har ofte veldig flotte kropper.

• Liker 2
Skrevet

Da burde du kanskje prøve det. ;)

Yoga krever styrke, balanse og smidighet.

Hei.

som du uthever så var det i mine øyne. Var kanskje en dum formulering på det hele. Jeg prøver ikke å si at Yoga ikke har effekt, der i mot mener jeg at disse andre idretten er mye bedre for å få en vedvarende trenings effekt som bygger fin kropp og har helse gevinst som strekker seg i mange år!

At Yoga krever styrke, balanse og smidighet er helt sikkert rett. Men for å oppnå en slanke effekt/ få bedre kropp så er jeg tilbøyelig til å anbefale noe jeg vet virker.

Skrevet

Jeg fant et bilde av en modell på nettet som jeg mener har en perfekt kropp. Jeg har alltid hatt lyst på en flat mage, men aldri hatt det fordi jeg aldri har trent skikkelig. Jeg er slank, så jeg trenger ikke gå så veldig mye ned i vekt for å oppnå denne kroppen.

Det jeg lurer på er hvilken type trening jeg bør utføre, om det er mer styrke eller sånn pilates/yogaaktige øvelser som gjelder her?

Dette er virkelig drømmekroppen for meg, så jeg setter stor pris på gode svar :)

Bilde: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/05/09/article-2141871-1301690B000005DC-662_634x920.jpg

Jogging for å få ned fettprosenten litt (du trenger neppe gå ned så mye), men mest for å styrke hjerte og lungefunksjonen din.

Tung styrketrening for å shape kroppen slik at du får stramme, muskuløse lår og mer definert mage.

Kosthold: snop og øl kun på lørdag, ellers fisk tre ganger i uka og masse grønnsaker hver dag. Spis grovt, magert og grønt!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hei.

som du uthever så var det i mine øyne. Var kanskje en dum formulering på det hele. Jeg prøver ikke å si at Yoga ikke har effekt, der i mot mener jeg at disse andre idretten er mye bedre for å få en vedvarende trenings effekt som bygger fin kropp og har helse gevinst som strekker seg i mange år!

At Yoga krever styrke, balanse og smidighet er helt sikkert rett. Men for å oppnå en slanke effekt/ få bedre kropp så er jeg tilbøyelig til å anbefale noe jeg vet virker.

Asthanga Yoga er ikke for pyser :lur: Og man får lange og fine muskler av dette. Men det er tungt og man må regne med å svette skikkelig igjennom en økt. Jeg fikk sjokk etter min første trening.

Samt at man blir myk og smidig, og får en god balanse og en god pusteteknikk.

yoga_asana11.jpg

• Liker 1
Skrevet

^

Det der vil ejg også klare!!

Gjest Bandit
Skrevet

god pusteteknikk.

Og god pusteteknikk er bra på flere måter... :lur:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

All trening er bra vettu :) Styrke er viktig, men yoga er også kjempefint. Jeg ville ikke byttet ut det hvis jeg var deg. Ikke bare gjør yoga deg smidig - det er en super måte å lære pusteøvelser på som du kan praktisere hvis du kommer i en stressende situasjon på jobb eller skole.

Ellers har kosthold mye å si. Jeg har alltid tenkt at det ikke spiller så stor rolle, at det er trening som er det viktigste, men etter å ha måttet legge om kostholdet mitt ser jeg hvor mye det påvirker kroppen. Kutt ut brus, godteri og skjulte sukkerbomber. Bli flink til å lese på ingredientslista på matvarene. Spis mye grove produkter, grønnsaker, fisk, velg fullkornspasta osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...